|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Epikur
|
![]() Fylkeslegen: – Kvinner blir ikke hørt på Kvinneklinikken i Bergenhttp://www.nrk.no/nyheter/distrikt/hordaland/1.10987406
![]() |
#2 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: Fylkeslegen: – Kvinner blir ikke hørt på Kvinneklinikken i BergenJeg har hatt et hastekeisersnitt på Haukeland. Det er snart 10 år siden og jeg kjenner at jeg fremdeles blir sint og lei meg når jeg tenker på oppholdet på barsel der. Og det var snakk om så små ting. Det hadde vært så lett å gjøre noe med det. Snakke hyggelig med folk, høre på hva en kvinne som har det vondt sier, skaffe leselamper og forheng. Det koster nesten ingenting og ville gjort starten på barseltiden så veldig mye bedre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Erfaren
Medlem siden: Apr 2012
![]() ![]() |
![]() Sv: Fylkeslegen: – Kvinner blir ikke hørt på Kvinneklinikken i BergenDet er skremmende at gravide og fødende ikke blir hørt og tatt på alvor når de er bekymret. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Flax
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Fylkeslegen: – Kvinner blir ikke hørt på Kvinneklinikken i BergenJeg har hatt tre fødsler på KK, alle på Storken.
![]() |
#5 |
Nøttelitens medhjelper
Medlem siden: Jul 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Fylkeslegen: – Kvinner blir ikke hørt på Kvinneklinikken i BergenHar to fødsler på Haukeland.
![]() |
#6 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: Fylkeslegen: – Kvinner blir ikke hørt på Kvinneklinikken i BergenMedisinsk sett er jeg fornøyd med Haukeland. Det er den ekstremt dårlige behandlingen jeg fikk i ettertid av et keisersnitt som gjør at jeg fremdeles føler meg dårlig ved tanken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Epikur
|
![]() Sv: Fylkeslegen: – Kvinner blir ikke hørt på Kvinneklinikken i Bergen
Men du er en flink føderske, og ble premiert for det med enerom og pappaovernatting. Jeg, som er en skikkelig dårlig fødekvinne og mislyktes gang på gang, blir straffet for det med å ligge på skitne, ekle Barsel 2, snakket uvennlig til som om jeg av ren ondskap mot de ansatte hadde valgt å ikke gidde å føde som skikkelig folk.
![]() |
#8 |
Flax
Hvor: Bergen
Jeg tror nok du har mye rett i at det var stor forskjell på Storken og Føden også på den tiden. Har hørt min dose skrekkhistorier fra Føden, men de er ikke mine heldigvis...
![]() |
#9 |
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() Sv: Fylkeslegen: – Kvinner blir ikke hørt på Kvinneklinikken i BergenKanskje det setter fokus på et annet dårlig beryktet sykehus som er restriktive slik at de tar ansvar ved overtid på mer enn 21 dager og er imot igangsettelse av fødsler.
![]() |
#10 |
Bør lage seg en tittel selv
![]() Sv: Fylkeslegen: – Kvinner blir ikke hørt på Kvinneklinikken i BergenJeg fødte på Haukeland i 1987, de fleste fra den gang er vel blitt pensjonister nå?
![]() |
![]() |
#11 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Fylkeslegen: – Kvinner blir ikke hørt på Kvinneklinikken i BergenKanskje den behandlingen de var beryktet for før, av ugifte fødersker, nå er overført til andre uverdige?
![]() |
#12 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: Fylkeslegen: – Kvinner blir ikke hørt på Kvinneklinikken i BergenDet er i hvert fall min opplevelse. Jeg har hatt en fødsel på Storken. Da var jeg jo en modellføderske. Alt gikk strålende og jeg var i god form. Det blir belønnet med enerom, og så dobbeltrom, med søte pleiersker, som gjerne passer barnet mens du tar en dusj og som ser deg som individ. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: I byen
![]() Sv: Fylkeslegen: – Kvinner blir ikke hørt på Kvinneklinikken i BergenDenne saken gjør meg opprørt. Blir litt langt og personlig dette, men her er mine opplevelser: |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: I byen
![]() Sv: Fylkeslegen: – Kvinner blir ikke hørt på Kvinneklinikken i BergenJeg er helt enig med Harriet, jeg følte meg mislykket der oppe, og straffet for å ikke være god nok til å føde. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Medlem siden: Jan 2011
![]() Sv: Fylkeslegen: – Kvinner blir ikke hørt på Kvinneklinikken i BergenJeg har ingen erfaring med KK, men har erfaring med å være førstegangsfødende som ikke turte å si fra og ble totalt overkjørt. Og i ettertid slet jeg mye med både det psykiske og fysiske plager etter en traumatisk fødsel. Jeg sliter fortsatt med å sette meg i situasjoner der jeg ikke føler at jeg har kontroll og andre står over meg. Så tannlegeskrekken jeg allerede hadde før denne fødselen ble mye mye verre. Jeg har lest en bok om PTSD etter fødsler og føler at mye av dette passet på meg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Skal rømme
|
![]() Sv: Fylkeslegen: – Kvinner blir ikke hørt på Kvinneklinikken i BergenJeg har hatt to fødsler på KK føden (dvs ikke storken) i 2006 og 2008. Siste ble i gangsatt 14 dager over termin. Jeg hadde gode fødselsopplevelser begge gangene.
![]() |
#17 |
Epikur
|
Ja, ikke sant? Jeg har de dårligste erfaringene fra Ullevål for snart elleve år siden, men KK var virkelig hakk i hæl. Jeg har en ekkel følelse av at min første fødsel hadde endt med å reise hjem uten baby, dersom jeg hadde vært på KK. Slik våre venner opplevde.
![]() |
#18 |
Ser lyst på livet
|
![]() Sv: Fylkeslegen: – Kvinner blir ikke hørt på Kvinneklinikken i BergenEller at kvinner med rødt hår tåler så mye mindre enn alle andre, så det at det gjør vondt å gå og å løfte babyen, det er bare noe du må bite tennene sammen og tåle. Du klarer ikke ha sex heller? Vel, se her er litt xylocain-salve, bare smør inn skjeden med den før du skal ha sex, så kjenner du ikke så mye. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Javel?
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
![]() Sv: Fylkeslegen: – Kvinner blir ikke hørt på Kvinneklinikken i BergenJeg kjenner meg ikke igjen i dette. Har hatt 3 ks på KK, hastesnitt første gang, vurdert til best å ta ks 2.gang grunnet stort barn, og 3. gang pga 2 tidligere ks. Siste gangen hadde jeg enerom, andre gangen barselhotellet, og første gangen tomannsrom. Barnet var inne hos personalet første og andre natten, de kom inn om natten for amming. Jeg fikk hjelp til det jeg ba om. Bare positive opplevelser, heldigvis. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Sånn passe sane
|
![]() Sv: Fylkeslegen: – Kvinner blir ikke hørt på Kvinneklinikken i BergenHjelpe meg. Er dette en sånn "gravide er så hormonelle, overbekymrede og småsprø at de ikke vet sitt eget beste, så vi må ta alle avgjørelser for dem" - greie?
![]() |
|
|