Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Drops handlehjelp

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-05-13, 22:29   #1
Effie
wizzzard

Effie sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Blogginnlegg: 1
Effie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populær
Standard

Drops handlehjelp

Eg har lyst til å strikke desse tre fra Pickles. Oslo Anorakken, Kjekkasgenser og Snurrekjole.

Og eg vil gjerne handle på Drops sitt salg, som eg nettopp fant ut eksisterte. Kan eg klare å kombinere dei to?

Eg er ingen supererfaren strikkar, eg kjøper stort sett kits når eg skal strikke noko, men har strikka gensarar og kjolar før. Eg har strikka både med div pickles garn og drops garn, men hugsar aldri kva eg har brukt og ikkje og blander det meste. Er ikkje sikker på korleis eg overset strikking med ein type garn til ein annan heller, er det maskeantall og/eller antall meter? Kan nokon hjelpe?

Til Osloanorakken, i originalen. 300g Pickles thin organic cotton, 200 g pure thin alpaca. 14 m = 10 cm.
Eg har googla meg fram til at mange brukar Nepal til denne. Eg skjønar ikkje kvifor det går, 17m = 10x10, og 50g = 70m. Originalgarnet 50g 185 m. (For varmere dager-varianten.) Er Nepal varmt?

Kjekkasgenser. Pickles brukar Merino Tweed lagt dobbelt. 23m = 10x10. 100gram nøster 380m. Alpaca? Lagt dobbelt?

Snurrekjolen treng dette garnet, 400 g tilsaman, samt 150 g av dette. 23 m = 10 cm. Kan eg bytte det ut med Drops Alpaca?

Gammel 30-05-13, 00:00   #2
Frøydis
stoffavhengig

Frøydis sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Drops handlehjelp

Nepal er tykt og varmt, ja. Du kan fint bruke Nepal til Osloanorakken.

Gammel 30-05-13, 12:46   #3
Effie
wizzzard

Effie sin avatar

Effie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populær
Standard

Takk for svar.

Då satsar eg på Nepal på osloanorakken i allefall. Men korleis reknar eg om, kor mange nøster Nepal treng eg til ein gensar str 3/4? Skal eg rekne antall gram eller meter?

Gammel 30-05-13, 12:52   #4
Frøydis
stoffavhengig

Frøydis sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Så lenge begge garntypene er beregnet på pinne 5, så hadde jeg tatt sjansen på gram.

Gammel 30-05-13, 20:36   #5
mamsen74
Aktiv

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Vestfold
mamsen74 er litt kul
Standard

Nepal er et veldig ok garn synes jeg, men jentene mine synes det klør litt hvis man er sensitiv for det..

mamsen74 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-13, 20:55   #6
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nepal er fint til osloanorakken ja, med én tråd.

Dobbel alpakka vil nok sige litt til kjekkasgenseren . Jeg ville muligens valgt én tråd alpakka og én tråd babyull eller to tråder babyull.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-13, 21:02   #7
Effie
wizzzard

Effie sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Nepal er fint til osloanorakken ja, med én tråd.

Dobbel alpakka vil nok sige litt til kjekkasgenseren . Jeg ville muligens valgt én tråd alpakka og én tråd babyull eller to tråder babyull.

Ah, lurt. Det tenkte ikkje eg på, skal eg jammen gjere.

Tusen takk for hjelp.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:21.