|
Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Keep calm and trot on
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Små tvangshandlinger i hverdagenJeg har i det siste blitt obs på at jeg har noen rare små tvangstanker i hverdagen, ting som bare absolutt må utføres på en spesiell måte, helt uten noen grunn.
![]() |
#2 |
Superduper
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: små tvangshandlinger i hverdagenJeg klarer ikke å drikke vann av glass uten å ha skylt glasset først, selv om de kommer rett fra oppvaskmaskina.
![]() |
#3 |
Lille tyrann
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() Sv: små tvangshandlinger i hverdagenNår jeg skal reise, tror jeg nok at jeg sjekker "pass, penger og pilletter" uhorvelig mange ganger.
Tiddelibom med en liten (-06) og en stor (-02) Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre. Groucho Marx Sist redigert av tiddelibom : 07-06-13 kl 09:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Skinner
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: små tvangshandlinger i hverdagenJeg teller.
![]() |
#5 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: små tvangshandlinger i hverdagenHe he, jeg og er pokka nødt til å skylle vannglasset før jeg kan drikke av det, uansett hvor reint det er i utgangspunktet.
![]() |
#8 |
50 & somewhat fab
Hvor: Nordpå
![]() Sv: små tvangshandlinger i hverdagenJeg teller trappetrinn. Noen ganger så intenst at jeg ikke klarer å snakke med andre jeg går sammen med, andre ganger klarer jeg å la være å telle hvis jeg er i en samtale.
![]() |
#9 |
|
![]() Sv: små tvangshandlinger i hverdagen
Jeg husker fremdeles hvor mange hull det var i hver takplate hos tannlegen jeg gikk til på barne- og ungdomskolen. 324.
![]() |
#10 |
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Små tvangshandlinger i hverdagenSkyller vannglasset, kjenner på døren når jeg har låst den (selv om låsemannen sa at det ikke er bra for døren) og ser alltid til begge barna før jeg legger meg. Alltid. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: små tvangshandlinger i hverdagenJeg teller og regner. Alt hele tiden. Når barna er med gjør jeg det veldig ofte høyt sånn at de også skal lære. Spesielt på butikken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Aktiv
Medlem siden: Feb 2013
![]() ![]() |
![]() Sv: Små tvangshandlinger i hverdagenJeg har i grunnen alt for lite tvangshandlinger, dette fører til at jeg glemmer de utroligste ting. Billett merket "superdistre". |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
koko
|
![]() Sv: Små tvangshandlinger i hverdagenJeg skyller vannglasset. Skal jeg hente vann til noen andre får de også nyskyllet glass.
![]() |
#14 |
Skinner
![]() Sv: Små tvangshandlinger i hverdagenJeg må også tisse før jeg dusjer. Uansett.
![]() |
#15 |
Be happy!
Medlem siden: Jan 2009
![]() Sv: Små tvangshandlinger i hverdagenJeg er slitsom når jeg skal legge meg. Da må jeg sjekke ytterdøren ved å ta ned håndtaket, så sjekke kontaktene der vannkokeren pleier å stå og så må jeg ta på alle knottene på komfyren. Er mannen borte må jeg gjerne gjøre det tre fire ganger i rett rekkefølge.
![]() |
#16 |
finner ut av mye
|
![]() Sv: Små tvangshandlinger i hverdagenJeg har nok en del vaner/uvaner, men jeg tror ikke jeg har så mange ting jeg bare må gjøre.
![]() |
#17 |
Det er bare en fase
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Små tvangshandlinger i hverdagenJeg har lagt det av meg nå, men da jeg var liten laget jeg melodier av tallene på registreringsskilt. De fulgte som regel skalaen, et lavt tall ble en lav tone. Derfor husker jeg enda registreringsnummeret på søsterens første bil, en Fiesta hun kjøpte i 1986. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Små tvangshandlinger i hverdagen
Å kalle dette OCD på høyt plan er vel som å si man er alvorlig deprimert når man er litt lei seg, og det synes jeg er en uting fordi det bagateliserer de som virkelig sliter med noe. Jeg har levd med en som hadde OCD, diagnostisert, og han vasket hendene sine til han hadde åpne sår, hadde store smerter i pekefinger og tommel etter å ha vridd om dørlåsen mange hundre ganger etter hverandre i timesvis hver dag i mange år, han var dårlig i magen fordi han vasket maten sin med zalo før han spiste den, måtte hjem for å gå på do uansett hvor han var osv. Unødvendig å si at det gikk utover livskvaliteten for både han og meg som partner.
![]() |
![]() |
#19 |
50 & somewhat fab
Hvor: Nordpå
![]() Sv: Små tvangshandlinger i hverdagenKom på at jeg også ideelt trør med venstre fot på 1.-3. osv trappetrinn, og med høyre på 2.-4. osv. Sitter i meg fra mange år i korps, for når man marsjerer trør man med venstre på første slag i takta.
![]() |
|
|