|
Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Nybegynner
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: trøndelag
![]() |
![]() Abort etter uke 12Hei! Er det noen som har søkt abortnemda om abort etter uke 12? Hvordan foregår en abort etter uke 12? Er det vanskelig å få innvilget søknad? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
stressmonster
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Abort etter uke 12Jeg synes ikke det er en god grunn.
![]() |
#3 |
stressmonster
![]() Sv: Abort etter uke 12Er det dette som er et typisk forumtroll, forresten?
![]() |
#4 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Abort etter uke 12Jeg aner ikke, men skjønner det må være veldig vanskelig. Jeg vil ikke ha flere barn og hadde nok gått fullstendig i kjelleren om det var meg. Allikevel så er det å ta abort sent ikke en ting jeg hadde ønsket så det måtte ha vært veldig veldig krise for meg om jeg skulle ha søkt om noe sånt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Abort etter uke 12Den eneste jeg kjenner som har søkt abort via nemd, etter uke 12, fikk avslag. Hun tok avslaget veldig tungt, men i dag er hun sjeleglad hun måtte beholde barnet og kunne ikke tenke seg et liv uten.
![]() |
#6 |
Mother of Dragons
|
![]() Sv: Abort etter uke 12Etter uke 12 er det ikke selvbestemt abort lenger, og det må til nemdbehandling. Det kan innvilges sen abort dersom
![]() |
#7 |
Travelt opptatt
|
![]() Sv: Abort etter uke 12HI: Skjønner at du er i en vanskelig situasjon, og håper du får snakket med noen som får hjulpet deg videre, uansett hvilket valg du lander på. Fastlegen er nok riktig sted å starte, men også Amathea og tilsvarende organisasjoner kan være gode samtalepartnere.
![]() |
#8 |
maler
|
![]() Sv: Abort etter uke 12Hvor langt har du kommet da? Kravene til hva som skal til øker fra uke til uke. din situasjon og helse teller, men det er klart at det skal mer til etterhvert som man nærmer seg 18 uker. Etter det skal det ikke være mulig på sosial indikasjon.
![]() |
#9 |
ræv med ører
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Abort etter uke 12
Hvorfor i alle dager skulle det vært det? Det er da en høyst reell problemstilling.
![]() |
#10 |
Shake it out!
|
Derfor elsker jeg FP. Fikk ikke prikket.
![]() |
#11 |
stressmonster
Ja, det er det sikkert, men denne personen har bare dette innlegget og det er litt rart å starte med et slikt dilemma. Det er vel gjerne nettopp dette forumtroll gjør, om jeg har skjønt det riktig. Jeg tror ikke det er så veldig usannsynlig i hvert fall. Vedkommende har uansett fått mange nyanserte og gode svar og jeg står fortsatt for det jeg mener og må også få være med å farge diskusjonen siden jeg er med her.
![]() |
#12 |
Nybegynner
![]() |
![]() Sv: Abort etter uke 12Takk for tilbakemeldinger så raskt! |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
-Holy macaroni-
Medlem siden: Sep 2009
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
#14 |
Curlingkone
|
![]() Sv: Abort etter uke 12Jg syns det høres skummelt ut å ta abort om du ikke er sikker jeg.
![]() |
#15 |
Tidsklemt
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Abort etter uke 12For en vanskelig situasjon du er i!
![]() |
![]() |
#16 |
Nybegynner
![]() |
![]() Sv: Abort etter uke 12Ja, jeg synes også det er skummelt, og trist... Jeg elsker barn, har alltid gjort det, hadde aldri trodd at jeg skulle komme i denne situasjonen da vi alltid har hatt prevensjon... |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Har tro på forbedring
|
![]() |
#19 |
Fru Jacobsen
Medlem siden: Sep 2006
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
nju nja njo
|
![]() Sv: Abort etter uke 12Hvis du skulle få godkjent søknaden din nå så må du føde normalt. Mulig du er klar over det, men det kan være greit å huske hvis du ikke er helt sikker på hva du vil selv.
![]() |
|
|