|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Glamorøs
|
![]() Sommeroppbevaring av barnAftenposten har en utrolig teit artikkel om sommeraktivteter for barn i dag. Fulgt av enda teitere kommentarer fra leserne:
Jeg reagerer på vinklingen av artikkelen. Oppbevaring? I Oslo har man massevis har gratis, pedagogiske sommerskolekurs osm dekker tre uker av sommerferien. DogA har sommerleir for barn som er opptatt av design og arkitektur. Det finnes friidrettsommerskole, forskerfabrikksommerskole og what not, til varierende priser.
Litt lenger ned:
Eh ja, selvsagt.
![]() |
#2 |
Borte
|
![]() Sv: Sommeroppbevaring av barnJeg leste den tidligere og er enig i at den var håpløst tendensiøs. De fleste snakker vel med ungene om hva de liker og hva de vil gjøre i ferien. Ellers kan jeg til en viss grad være enig i at det er unødvendig å gjennomorganisere barnas feriehverdag. Ungene har godt av litt susetid og dager uten planer og det har jammen vi voksne også.
![]() |
#3 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Sommeroppbevaring av barnNei, jeg vet ikke om det var en Osloartikkel, jeg skrev bare utifra egen erfaring.
![]() |
#4 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Sommeroppbevaring av barnDet første sitatet ditt kunne kommet fra en barselgruppen min. Hun fikk ikke barn for å sende dem vekk i barnehagen, hun skulle jo være sammen med dem.
![]() |
#6 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Sommeroppbevaring av barnJeg reagerte på beløpene. Jeg kjenner ingen som bruker så mye på å aktivisere barna mens de selv er på jobb. Jeg vet noen betaler ekstra for SFO i sommerferien, plass på SFO inkluderer ikke plass i feriene. Teller de med det også?
S.E.& O. Sist redigert av veobra : 21-06-13 kl 13:39. Årsak: skrivefeil |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Sommeroppbevaring av barnI Trondheim er det såvidt jeg vet ingen gratis sommerskole som i Oslo. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Sommeroppbevaring av barn
Jeg vet at vi er veldig heldige i Oslo altså, med gratis SFO i hele juni og august, samt gratis sommerskole. Men jeg syns jo ikke gode tilbud, uanset pris, bør karakteriseres som "oppbevaring", ei heller at det er moralsk forkastelig å melde barna på sommeraktiviteter av ulikt slag.
![]() |
#9 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
Vi betaler for SFO i juni og august, så det er ikke gratis i Oslo heller.
![]() |
#11 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() Sv: Sommeroppbevaring av barnJeg syns beløpene høres ganske riktige ut. Her koster SFO 200 kr dagen, det er jo 1000 pr uke. Aktivitetsleire koster fort fra 2500 og oppover, enda dyrere hvis det er med overnatting. En uke i Juni pluss to uker i August = ganske mange penger. Minst 3000, gjerne mer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
www.bomulls.no
|
![]() Sv: Sommeroppbevaring av barnVi sender poden på tre dagers fotballskole i sommer, hadde han ikke dratt dit hadde han vært på SFO. Han ønsker selv å dra. Det koster oss 700,-. Jeg synes det er synd hvis det skal være slik at man skal ha dårlig samvittighet for å sende ungene på ulike leirer etc. At man ikke bør kitte ungene avgårde på aktiviteter/ting de overhode ikke har veldig lyst til og/eller glede av, bør dog være ganske innlysende. Det tror jeg de aller færreste gjør med hensikt, og attpåtil betaler dyrt for.
![]() |
#14 |
Glamorøs
|
Men i Oslo har man ikke noe valg enn å betale for juni og juli, de inngår i pakka. Så det er sånn sett ikke en ekstrautgift.
![]() |
#15 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Nei, men sånn er det jo ikke i resten av landet. Her er det 200 kr dagen i ferien uansett hvilken ferie det er. Hvis de holder åpent da. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Glamorøs
|
Jeg vet det. Det var derfor jeg skrev at det var sånn i Oslo.
![]() |
#17 |
Tidsklemt
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Sommeroppbevaring av barnDette synes jeg blir for dumt. Virkeligheten er jo ikke sånn at alle kan ta ulønnet fri for å være sammen med ungene i skoleferien?
![]() |
![]() |
#18 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Sommeroppbevaring av barnDatteren min skal pine seg igjennom fotballskole siste uka før skolestart, i år som i fjor stakkars. Regner egentlig med at de smilene hun hadde plastret rundt fjeset da hun kom hjem på ettermiddagen i fjor bare var enorm lettelse over endelig å ha kommet seg bort fra ballhelvetet hun måtte gjennomleve hver dag. Men jeg tvinger henne avgårde likevel, jeg satte henne tross alt ikke til verden for å tilbringe tid med henne, men for at jeg skulle ha noe jeg kunne skryte av på jobb, og nok en anledning til å flashe den høye utdannelsen og den store formuen min. Noe annet skulle virkelig ta seg ut.
![]() |
#19 |
Protonterapeut
|
Og i Bergen.
![]() |
#20 |
Fersk i gamet
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Sommeroppbevaring av barnPoden skal en uke på sommerskole etter at AKS stenger for ferien. Utover det trenger vi egentlig ikke "oppbevaring" av noe slag, men han har selv ønsket seg fortballskole neste uke og da får han prøve det i år. Så får vi se selv om det er noe som frister tilgjentagelse. Jeg regner med det ikke blir ballspill sammenhengende hele dagen. Hvis han synes det er gøy og de har ledige plasser er det godt mulig vi melder ham på den siste uka før skolestart også. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|