|
HPs vevstove Forum for datasnakk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
kall om benen
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Passordsbeskytte mappeJeg har lyst å sette et passord på en mappe som ligger på skrivebordetpå min PC som andre skal ha tilgang til en periode.
![]() |
#2 |
Kan tituleres
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Østenfor sol og vestenfor måne
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Passordsbeskytte mappeJeg vet ikke hvordan du passordbeskytter kun en mappe, men jeg lastet ned My Lockbox, da lager man en egen partisjon på pc-en som man må skrive passord hver gang for å få tilgang på, om som logger av etter relativt kort tids inaktivitet, så det er ingen krise hvis man glemmer å logge av manuelt. Jeg tror jeg husker at jeg synes det var litt knotete å ta i bruk første gangen, men det gikk bra, og etter første gangen er det ikke vanskelig. Fordelen (evt. ulempen, alt ettersom) er at da er mappen helt skjult, ikke bare passordbeskyttet, så man slipper at nysgjerrige øyne leser mappetittelen og lurer på hva som er i den.
![]() |
#3 |
WF: Isbjorn
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Passordsbeskytte mappePrøv å høyreklikke på mappen, deretter velger du Egenskaper og Sikkerhet. Mulig du kan trikse litt der?
![]() |
|
|