|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Klar
|
![]() Hvor skal vi spise ute i Oslo denne uka?Har noen tips til hvor jeg kan ta med to venninner på middag en kveld denne uka? Fortrinnsvis et sted med uteservering. Går det an å reservere bord på uteservering noe sted? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Hvor skal vi spise ute i Oslo denne uka?Om været er fint anbefaler jeg Royal Marine på kaia foran Rådhuset. Gode drinker, supersøt betjening, og blåskjell, fishnchips, burgere og salater på menyen.
![]() |
#3 |
Glad i frukt
Medlem siden: Jun 2009
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor skal vi spise ute i Oslo denne uka?Jeg synes det er hyggelig på Olivia på Tjuvholmen.
![]() |
#4 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Hvor skal vi spise ute i Oslo denne uka?
Er smilyen ironisk? Olivia på Tjuvholmen ble omtalt i avisa i går fordi de hadde hatt rotter og ikke meldt fra til mattilsynet slik de skal. Problemet skal nå være utbedret.
![]() |
![]() |
#5 |
Kaldt hode, varmt hjerte!
|
![]() Sv: Hvor skal vi spise ute i Oslo denne uka?Ikke akkurat uteservering, men Xich Lo på Eger er en fantastisk vietnamesisk restaurant. Nydelig mat.
![]() |
#6 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Hvor skal vi spise ute i Oslo denne uka?Jonoe på Ringnes Park var jeg på i helgen, de har uteservering også. Mest sushi, men en del varmretter, og veldig god mat! Vi var der lørdag kveld ganske tidlig, da var det i hvert fall rolig og hyggelig stemning.
![]() |
#7 |
Sviiisj!!
|
![]() Sv: Hvor skal vi spise ute i Oslo denne uka?Ikke asiatisk, akkurat, og jeg er for lite ute til å si noe om prisnivået, men anbefaler Smia på Vålerenga. Verdens koseligste bittelille "bakgård" med utebord, deilig mat, herlig stemning. Siden det ligger i et boligområde stenger det jo tidligere, i alle fall ute, men hvis man kan leve med det, så er det absolutt verd det!
![]() |
#8 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor skal vi spise ute i Oslo denne uka?Jeg var nylig og spiste ute i Oslo da vi besøkte søsteren min og familien. Anbefaler crispy duck på FourSeason. Der har de mye god asiatisk i grei prisklasse og uteservering. Men du bør bestille bord for sikkerhetsskyld |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Klar
|
![]() Sv: Hvor skal vi spise ute i Oslo denne uka?Her var det mange gode forslag! Smia har fantastisk god mat, men blir litt dyrt, dessverre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ej ikke møjkets heije
|
Du har helt rett. Det er Olivia på Tjuvholmen jeg var også.
![]() |
![]() |
#12 |
Glad i frukt
Medlem siden: Jun 2009
![]() ![]() ![]() |
Nei, den var ikke ment ironisk. Hadde heller ikke fått med meg rotteproblemet. Godt for meg også at rottene holdt til på Aker Brygge, - det er ikke lenge siden jeg var på Tjuvholmen.
![]() |
|
|