|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
blid
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() New YorkPlanlegging er halve moroa og jeg sitter med guidebøker og det store internettet og planlegger tre dager i New York
![]() |
#3 |
prøver å være tål***ig
|
![]() Sv: New YorkVi kjøpte så n hopp av/på billett. Du kommer mye fortere frem med undergrunn det tok laang tid med buss og kostet oss 5 ca 1500 for 2 dager. Dyrt!
![]() |
#4 |
www.bomulls.no
|
![]() Sv: New YorkEmpire State! Men vær tidlig ute for å unngå kø.
![]() |
#5 |
blid
![]() Sv: New York
Tidlig ute går nok helt fint. Regner med at vi er temmelig morgen-friske de første to dagene - og tilhørende kveldstrøtte
![]() |
#6 |
Har fått viljen sin
|
![]() Sv: New YorkVi tok tog fra flyplassen. Ellis Island var ikke åpent for besøkende da vi var i NY i mai. Frihetsgudinnen fikk vi også bare sett fra båt. Helt i orden for meg. Vi foretrakk å styre unna de verste turisttingene (som guidede turistbusser og båter) og utforske NY på egenhånd ved hjelp av kart, gode sko og litt t-bane. Planlegging og googling på forhånd var alfa og omega, både når det gjaldt å finne butikker, kafeer og spisesteder som ikke bare var "helt greie". Central park er absolutt verdt et (langt) besøk. Start midt i og rusle nedover motstrøms til der alle andre begynner. Brooklyn har også mange fine områder, spis gjerne middag/lunsj på Siggys good food. Dersom musikalen The book of mormons fortsatt spiller ville jeg sett den og minst en til. Av butikker har outleten Century 21 rett ved ground zero stort utvalg og gode priser - men det krever at man bruker litt tid og tisser før man stiller seg i kø til prøverommene. Sist redigert av Mei : 10-07-13 kl 23:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Born to run
Medlem siden: Nov 2009
![]() Sv: New YorkVi var i NY i mai. Fløy til Newark og tok tog til Penn St ved 34th Street. Veldig greit og enkelt. Bodde på hotell like ved Times Square, 5 min å gå fra toget.
![]() |
#8 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Yes! Min favoritt, Bryant Park! Ligger rett ved biblioteket, flott bygning synes jeg. Det er rett ved Grand Central Station (jernbanestasjonen). Gå inn der og se opp i taket. Flott bygning!!! Det er kafe og butikker der også.
![]() |
#9 |
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
![]() Sv: New YorkSightseeing på en fantastisk og personlig måte: www.realnewyorktours.com . Velger du en private tour er det ganske kostbart, men helt uforglemmelig, du kan komme med ønsker og temaer, de skreddersyr en tur som passer perfekt til deg. Half-day tour holder egentlig, dvs 3 timer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
blid
![]() Sv: New YorkTusen takk for mange gode ideer!
![]() |
#11 |
Metallica!!
|
![]() Sv: New YorkShake shack i Madison square garden har de mest fantastiske hamburgerne som fins. Ikke la deg skremme av køen, burgerne er verd ventingen!
![]() |
#12 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: New YorkTaxi fra Newark er dyrt, da dette er på New Jersey siden og man må igjennom bomstasjoner. Tog går utrolig fort og man ankommer PennStation under Madisson sq park. Mellom 6 og 7 gate, 34 ave. Toget tar 30 minutter, og 30 minutter i trafikken i NY går fort hvis du ankommer i rushtiden. Fra toget ser man også RedBull-stadion og hele skyline Manhattan.
<<< When nothing goes right - go left >>> Sist redigert av Fløyel : 11-07-13 kl 13:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: New YorkCentral Park er virkelig verdt et besøk og legg gjerne inn god tid. Jeg brukte 2 1/2 time med å rusle rundt alene og kunne nok ha brukt ennå lengere tid hvis jeg hadde hatt mulighet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Panzerekstremfeminist
|
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|