Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

To dagers camping med en med cøliaki og ei med nøtteallergi.Tips anyone?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-07-13, 12:52   #1
vixen
Bør lage seg en tittel selv

vixen sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

To dagers camping med en med cøliaki og ei med nøtteallergi.Tips anyone?

Vi skal to dager på Namsskogan familiepark og bo på campingplass. Vi skal ha med oss et barn med nyoppdaget cøliaki (nevø) og stedatter som har nøtteallergi.

Jeg har tenkt å bake litt og forberede litt mat som vi kan ha med.

Tips til hva jeg kan lage?

Går det fint an å lage fylte horn med glutenfritt mel for eksempel?
Noe kaker eller søte ting som det kan være fint å lage?

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-13, 22:59   #2
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: To dagers camping med en med cøliaki og ei med nøtteallergi-Tips anyone?

Her er en blogg med fine oppskrifter:

http://otilieshus.blogspot.no/2013/0...d-med-tre.html

Fylte glutenfrie horn feks med ost og skinke er mulig å lage, google det du, så finner du fine oppskrifter.

Gjærbakst er vanskelig, både å få til, men også fordi det blir tørt dagen etter det er bakt. Derfor fryser vi baksten med en gang den er stekt, og tar opp og varmer når gutten skal spise.

Gammel 16-07-13, 23:00   #3
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Dette glemte jeg å skrive:

Kaker er enkelt å lage med glutenfritt mel, det er bare å bytte ut melet med glutenfritt. Jeg liker godt å bruke schärs melmiks b, eller sempers melmiks.

Gammel 16-07-13, 23:26   #4
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Du får gode vafler på pose uten mel, men det er kanskje ikke vaffeljern der. Jeg mener noen jeg kjenner bruker denne posen til pannekaker også.

Gammel 17-07-13, 08:36   #5
vixen
Bør lage seg en tittel selv

vixen sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Takk. Det var lurt du sa Erica. Dette med gjærbakst altså.

Takker for innspill.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-13, 17:49   #6
Einhyrningur
Be happy!

Einhyrningur sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Det posen med vafler kan brukes både til vafler, lapper og pannekaker, men er kun god fersk.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:27.