|
Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Jeg syns ikke vi burde få barnetrygdDet vil si vi, som i min familie. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Jeg syns ikke vi burde få barnetrygdDet koster så mye å administrere behovsprøving at det er billigere for staten å betale flatt til alle. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Jeg syns ikke vi burde få barnetrygdFor vår familie sin del, er barnetrygda en stor del av inntekta i måneden, så vi hadde virkelig merket det økonomisk om den ble borte.
![]() |
#4 |
Peppy!
|
![]() Sv: Jeg syns ikke vi burde få barnetrygd
Nei, det tror jeg ikke. Det er så mange andre trygder som behovsprøves, ingen forskjell der. Det er jo også vanvittige summer som betales ut. Ett barn, med 900 kr i måneden i 16 år - det er 170.000 kroner! Og det fødes 60.000 barn hvert år. Vanvittige summer på en trygd de fleste klarer seg helt fint uten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Jeg syns ikke vi burde få barnetrygdJeg trenger barnetrygden.
![]() |
#6 |
Ringskrømt
|
Jepp. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
![]() Sv: Jeg syns ikke vi burde få barnetrygdJeg synes også godt den kan fjernes helt. Ikke behovsprøves heller, men gjerne bakes inn i andre stønader rettet mot barnefamilier om det fremdeles er politisk vilje for å skape incentiver til barneproduksjon (det må da være det som er bakgrunnen for at den finnes?). F.eks noe knyttet til skatt + økte bevilgninger til barnetillegg for sosialklienter/uføre m.m., som ville fordelt pengene på de verdiskapende og de som ikke har et valg, men ignorert f.eks frivillig hjemmeværende.
![]() |
#8 |
Klar
|
![]() Sv: Jeg syns ikke vi burde få barnetrygdJeg er helt enig i at barnetrygden burde behovsprøves, og ikke minst justeres kraftig opp for dem som virkelig trenger den. Her forsvinner pengene (ihvertfall enn så lenge) rett inn på kontoer med barnas navn. Sist redigert av Timar : 20-07-13 kl 21:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Travelt opptatt
|
![]() Sv: Jeg syns ikke vi burde få barnetrygdGrensen for arveavgift er over 1/2 million (470 000 + minst 40 000 til begravelsen). Jeg syns det er en fin måte å omfordele midlene i samfunnet og vil beholde den.
![]() |
#10 |
Ringskrømt
|
Jeg forstår ikke tankegangen, men ok. Og at arvegift er greit, men barnetrygd ikke? JØYE! |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Travelt opptatt
|
Nå har vel ikke jeg sagt noe som helst om barnetrygd?
![]() |
#12 |
Be happy!
Medlem siden: Jan 2009
![]() Sv: Jeg syns ikke vi burde få barnetrygdJeg irriterer meg like mye over veiavgiften som NRK-lisensen. Nå har de asfaltert her i flere uker, men veiene er ikke bedre. De er bare lappet sammen litt her og der. Hull og spor i kjørebanen er det enda overalt. Når man ser på veinettet her i landet synes jeg det er elendig. Det føles som å betale penger til ingenting, akkurat som NRK-lisensen. Du vet pengene sikkert går til noe, men du skjønner ikke helt hva.
![]() |
#13 |
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
![]() Sv: Jeg syns ikke vi burde få barnetrygdJeg syns på den ene side at barnetrygd burde behovsprøves, men liker ikke tanken på at noen av midlene skal brukes til selve behovsvurderingen. Syns ikke det er en god ide å ta det over skatteseddelen heller, for det vil kunne komme dårlig ut for de med liten inntekt. Så jeg vet ikke hva som er smartest måte å bruke disse midlene.
![]() |
#14 |
En skrue løs
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
![]() Sv: Jeg syns ikke vi burde få barnetrygdJeg tjener helt greit, men som enslig med to barn kommer den greit med i regnestykket. Det er dyrt å leve alene.
![]() |
#15 |
:)
Medlem siden: Jan 2007
![]() Sv: Jeg syns ikke vi burde få barnetrygdJeg synes det er fantastisk å ha barnetrygden til å demme opp noe av SFO og barnehagekostnaden.
![]() |
#17 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Jeg syns ikke vi burde få barnetrygdJeg er ikke mot barnetrygden og mener den bør bestå som den er. :banner i kjerka: Jeg liker å få den også, men det er irrelevant. Jeg likte også å motta kontantstøtte, selv om jeg er sterk motstander av den. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Klar
|
Nei, tja, altså, det er vanskelig å være i mot at det ruller penger inn på kontoen hver måned. Men de pengene hadde antagelig gjort mye mer nytte hos noen av oss enn andre, så en liten behovsprøving hadde kanskje ikke vært så dumt? |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Jeg la til noe over. Jeg ikke bare liker den, jeg er også tilhenger av å bevare den. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|