Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Opplevelse i bryllupsgave?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-07-13, 21:18   #1
Maysen
Nyter et nytt liv

Maysen sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Lillehammer
Blogginnlegg: 45
Maysen er populærMaysen er populærMaysen er populærMaysen er populærMaysen er populær
Standard

Opplevelse i bryllupsgave?

Noen vi kjenner skal gifte seg i august, og ønsker seg kun penger.
Det er ikke aktuelt for oss å gi penger og vi vil gjerne gi dem en opplevlese i gave(sammen med noen flere)
Vi har tenkt på hotellhelg i Oslo f eks m/ show, men vi har jo ikke peiling på hva de liker og hvem de kunne tenke seg å se.
Er det noen som har noen gode ideer på opplevelses gave??
Jeg er virkelig blank på dette, og hvor jeg skal begynne å lete.

Sist redigert av Maysen : 25-07-13 kl 11:47.
Maysen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-13, 21:34   #2
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Opplevelse i bryllupsgave?

Noen jeg kjenner fikk tur til Oslo, overnatting på Plaza og billetter til Wallmans (show + middag) i gave, og det var populært i allefall.

Gammel 24-07-13, 21:36   #3
apan
I mål

apan sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ville gitt dem tur til Oslo og heller latt det med show / teater vært litt åpent. Vanskelig å vite hva folk liker, selv har jeg for eksempel ikke sansen for Wallmans i det hele tatt, mens andre synes det er supert der.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-13, 22:01   #4
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis dere ikke vet hva de liker, så la for all del show/underholdning være åpent. Det skal mye til å finne noe som treffer når man ikke vet hva folk liker, og det er ganske kjipt å både gi og få en slik gave hvis det er helt eller delvis miss.

Jeg, for eksempel, ville elsket å få en Oslo-tur med billetter til Operaen, men kan ikke komme på et eneste "show" som jeg hadde ønsket å se.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-13, 22:08   #5
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Om de ønsker seg kun penger så skjønner jeg ikke hvorfor de ikke skal få det? Kanskje de selv sparer til en større opplevelse/investering for livet? Ellers er jeg enig med de andre; vet du ikke hva de liker så la det være åpent!

Gammel 24-07-13, 22:14   #6
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er jo mulig å gi gave sluk at de får vite at det er hotellopphold og "opplevelse". Så kan de i ettertid selv bestemme hva opplevelsen skal bestå av.

Selv ville jeg valgt å gå på teater, men ikke sånn "show".

Gammel 24-07-13, 22:34   #7
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

En middag på Maaemo hadde vært midt i blinken for oss.

Gammel 24-07-13, 22:36   #8
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er ikke sikkert at Oslotur står på ønskelista heller. Hvis dere ikke vet hva som passer tenker jeg det er bedre å enten gi penger slik de ønsker seg eller gi en mest mulig "åpen" gave.

Gammel 25-07-13, 11:46   #9
Maysen
Nyter et nytt liv

Maysen sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Lillehammer
Blogginnlegg: 45
Maysen er populærMaysen er populærMaysen er populærMaysen er populærMaysen er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mirasol, her.

Om de ønsker seg kun penger så skjønner jeg ikke hvorfor de ikke skal få det? Kanskje de selv sparer til en større opplevelse/investering for livet? Ellers er jeg enig med de andre; vet du ikke hva de liker så la det være åpent!

Penger er ikke aktuelt av flere grunner, uten at jeg vil gå nærmere inn på dette her. Det vil kunne røpe litt for mye.

Vi vet at de ville satt pris på en hotell weekend, så den er grei.
Men vi hadde lyst å gi de en opplevelse i tillegg.
Men det er jo lurt, som påpeker flere ganger at den kan være åpen, slik at de har mulighet til å velge selv.
Tusen takk for gode svar

Gammel 25-07-13, 11:55   #10
Michelle
X First Lady

Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Opplevelser kan være flott men da nå også evnt flybillett være inkludert.
Noen jeg kjenner fikk en konsert i gave på sin runddag, men måtte betale både hotell og reisen selv. Det ble en dyr gave til slutt.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-13, 12:44   #11
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde sett på det som en slags straff om noen ga meg billetter til "show". Det synes jeg virkelig ikke er noe gøy.

Hvis brudeparet synes gourmetmat er tøysete og ikke liker vin, så er jo middag på Maaemo skivebom, mens vi ble utrolig glad for middag på gourmetrestaurant med vinpakke i bryllupspresang.

Jeg er en varm tilhenger av å gi folk det de ønsker seg.

Gammel 25-07-13, 16:57   #12
isola
Kakemonster

isola sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Billettservice har gavekort!

Gammel 30-07-13, 22:11   #13
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Hva med gavekort på en restaurant?

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:28.