|
Kultur og underholdning Litteratur, film, tv-serier, kunst, teater, revyer og annen kulturell aktivitet. |
Se resultatene: Du som bruker Netflix eller annen streamingtjeneste, har du redusert TV-bruk? | |||
Ser like mye tradisjonell TV som før |
![]() ![]() ![]() ![]() |
5 | 5,95% |
Ser mindre tradisjonell TV pga. opptakfunksjon |
27 | 32,14% |
Ser mindre tradisjonell TV pga. Netflix/annen streaming |
58 | 69,05% |
Annet lurt som utdypes i tråden |
4 | 4,76% |
Ser mindre på tradisjonell TV pga. annen skjerm (f.eks. FP!) |
30 | 35,71% |
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 84. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Netflix-/streamingtjenestebrukere - ser du mindre på tradisjonell TV?Inspirert av denne: http://www.aftenposten.no/kultur/Net...l#.UfbZ68saySN
![]() |
#2 |
Kakemonster
|
![]() Sv: Netflix-/streamingtjenestebrukere - ser du mindre på tradisjonell TV?Nå streamer vi ikke noe som helst enda, men å se på noe akkurat når det går gjør jeg aldri lenger. Jeg tar opp på boksen og ser når det passer.
![]() |
#3 |
kamerat
|
![]() Sv: Netflix-/streamingtjenestebrukere - ser du mindre på tradisjonell TV?Vi ser så godt som aldri noe når det går.
![]() |
#4 |
stoffavhengig
Medlem siden: Mar 2009
![]() Sv: Netflix-/streamingtjenestebrukere - ser du mindre på tradisjonell TV?Sånn bortsett fra at ungene ser barnetv så ser vi mindre på tv. Skjønner egentlig ikke hvorfor den står på hele kvelden, heller...
![]() |
#5 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Netflix-/streamingtjenestebrukere - ser du mindre på tradisjonell TV?Jeg har nesten aldri sett på tradisjonell tv, ikke etter at vi fikk PVR og selv kunne velge når vi ville se det vi ville se. Jeg liker ikke å være bundet av tv-tider. Så her er det liten forskjell etter at vi fikk HBO og Netflix. Ser så godt som aldri på vanlig tv.
![]() |
#7 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Netflix-/streamingtjenestebrukere - ser du mindre på tradisjonell TV?Vi har kuttet ut tv og bruker kun Netflix og NRK sin iPad-app.
![]() |
![]() |
#8 |
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
![]() Sv: Netflix-/streamingtjenestebrukere - ser du mindre på tradisjonell TV?Vi sa opp tvabonnementet i 2010, og har nå abonnement på Netflix og Hbo. Vi ser litt på nrk.no også, mest på Super. Hadde vi hatt vanlig tv hadde disse streamingtjenestene definitivt stjålet tid fra tvtittingen ja.
![]() |
#9 |
Tittel og tittel....
|
![]() Sv: Netflix-/streamingtjenestebrukere - ser du mindre på tradisjonell TV?Jeg ser kun på vanlig tv. Har ikke opptaksboks, og benytter verken netflix eller noen av de andre tjenestene.
![]() |
#10 |
geskjeftig
|
![]() Sv: Netflix-/streamingtjenestebrukere - ser du mindre på tradisjonell TV?Ungene ser Nrk super på vanlig TV. Vi har bare NRK- kanalene, og vi voksne bruker utelukkende Netflix.
![]() |
#11 |
|
![]() Sv: Netflix-/streamingtjenestebrukere - ser du mindre på tradisjonell TV?Me ser mindre tv generelt. Me leser, er ute og jobber, trener, har besøk/ går på besøk osv. Om eg er åleine heime ser eg kanskje ein film. Skal me sjå tradisjonelt tv, fyljer me sendeplanen då me ikkje har opptaker. Dvs. NRK ser me som regel via appen. Barna ser framleis ein del tv, men har bytta delvis ut med anna skjerm. Heldigvis blir det mindre skjermbruk no om sommaren.
![]() |
#12 |
flisespikker
|
![]() Sv: Netflix-/streamingtjenestebrukere - ser du mindre på tradisjonell TV?Vi har så å si ikke sett tradisjonell TV på årevis. Vi ser mange TV-serier, men enten via streaming eller Bluray/DVD.
![]() |
#13 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Netflix-/streamingtjenestebrukere - ser du mindre på tradisjonell TV?Jeg har ikke sett særlig på trad. TV på årevis, pre-Netflix og PVR. Og nå ser jeg knapt tv i det hele tatt. Jeg ser stort sett bare serier, og har ikke behov for tv-abb. Ungene ser en del på diverse barnekanaler, men hadde det vært opp til bare meg hadde jeg sagt opp hele sulamitten.
![]() |
#14 |
Tatt på
|
![]() Sv: Netflix-/streamingtjenestebrukere - ser du mindre på tradisjonell TV?Vi ser mindre på TV nå som vi har Netflix og HBO Nordic, spesielt mannen og ungene. Skal vi se noe må vi følge sendeskjema siden vi ikke har giddet å få oss PVR.
![]() |
#15 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Netflix-/streamingtjenestebrukere - ser du mindre på tradisjonell TV?Den eneste som ser TV live her i huset, er Hiawata. Det startet egentlig før Netflix, altså. Men mulig det har blitt "verre" nå. Jeg syns streaming er en genial måte å se TV på.
![]() |
#16 |
Leser
|
![]() Sv: Netflix-/streamingtjenestebrukere - ser du mindre på tradisjonell TV?Vi har ikke streamingstjeneste, men jeg lurte på en ting om den undersøkelsen i Aftenposten. Er seriene som ble nevnt i samme aldersgruppe? Her i huset er vi nemlig todelt, jeg ser aldri på tradisjonell TV, mannen gjør det bittelitt, men begge ungene ser nok mer tradisjonell TV enn noen annen måte.
![]() |
#17 |
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
![]() Sv: Netflix-/streamingtjenestebrukere - ser du mindre på tradisjonell TV?Ser ikke lengere trad TV. Vi har sakt opp abo. og kobla ned dekodern.
![]() |
#18 |
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
![]() Sv: Netflix-/streamingtjenestebrukere - ser du mindre på tradisjonell TV?Definitivt mye mindre. Vi har bestemt oss for å si opp Canal Digital-abonnementet nå. Sparer ca 5000 kr i året + lisensen, og vi kan skru ned den kjipe parabolen. Ser Netflix, TV2 Sumo innimellom og nett-tv.
![]() |
#19 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Netflix-/streamingtjenestebrukere - ser du mindre på tradisjonell TV?Man må vel betale lisens selv om man ikke har abonnement? Er det ikke knyttet til selve TV-apparatet?
![]() |
#20 |
Smugleser
|
![]() Sv: Netflix-/streamingtjenestebrukere - ser du mindre på tradisjonell TV?Lisensen er knyttet til tuner/muligheten for å se NRK. http://www.nrk.no/informasjon/lisens/1.4532306
![]() |
|
|