|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Rastløs dagdrømmer
|
![]() Hvilke reisemål i Europa er rimelig sikre i forhold til sol og varme i høstferien?Her hos oss har vi høstferie i uke 40, det vil si første uke i oktober. Jeg har alltid tenkt at feriesesongen i Kroatia og Hellas er over på den tiden, men ser at charterselskapene skriver at flere reisemål i disse landene har gjennomsnittstemperaturer på midten av 20-tallet i oktober. Hvilke reisemål kan vi regne med å få sol og varme den uka, egentlig?
![]() |
#2 |
|
![]() Sv: Hvilke reisemål i Europa er rimelig sikre i forhold til sol og varme i høstferienDet har vært vidunderlig i Hellas de to årene jeg har vært der på den tiden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
kamerat
|
![]() Sv: Hvilke reisemål i Europa er rimelig sikre i forhold til sol og varme i høstferienBåde Hellas (Kykladene) og Italia (Sardinia og Amalfi-kysten) har vært vidunderlige i høstferien. I år prøver vi Kroatia/Bosnia. Vi prøver å velge steder hvor det uansett er fine ting å gjøre om man skulle være uheldig med været, men det har vi altså aldri vært. Det pleier å være kjempevarmt i vannet – det har jo varmet seg hele sommeren.
![]() |
#4 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Hvilke reisemål i Europa er rimelig sikre i forhold til sol og varme i høstferienVi var i Kroatia 3.-10. oktober i fjor, og det var rundt 25 grader hele uka, bortsett fra den siste dagen da det plaskregnet og var mye kaldere. (Og vi var så heldige å være på heldags båttur med russiske og litauiske turister som drakk sprit som om det var vann, avbefales!) |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
kamerat
|
![]() Sv: Hvilke reisemål i Europa er rimelig sikre i forhold til sol og varme i høstferienMen det er sånne opplevelser som gir de beste reiseanekdotene, Fjonka!
![]() |
#7 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvilke reisemål i Europa er rimelig sikre i forhold til sol og varme i høstferienDet lille jeg har snoket på hotellpriser rundt om så har det stått at utebassenget stenges uti september en gang, bare sånn at du sjekker at det er oppe om du bestiller hotell utenom charter.
![]() |
#8 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Hvilke reisemål i Europa er rimelig sikre i forhold til sol og varme i høstferienJeg har vært på Kreta flere høstferier. Man er ikke garantert full sommer, men jeg har ikke opplevd noe annet.
![]() |
![]() |
#9 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Hvilke reisemål i Europa er rimelig sikre i forhold til sol og varme i høstferienEneste erfaringen jeg har med syden i oktober, er Puerto Rico på Kanariøyene. Vi var der i 1994, og det var satans hett, jeg klarte ikke gå på sandstranden fordi jeg brant beina. Husker det bare som deilig da, skikkelig sommer og sol. Puerto Rico er jo den mest solrike plassen som finnes omtrent da, er det 360 garanterte soldager i året de reklamerer med? Veldig turistplass da, men man kan leie bil og kjøre opp i fjellene på sightseeing, anbefales.
![]() |
#10 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Hvilke reisemål i Europa er rimelig sikre i forhold til sol og varme i høstferienKanariøyene kommer vel litt utenom sånn som dette, der er det jo varmthele året. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Off the map.
|
![]() Sv: Hvilke reisemål i Europa er rimelig sikre i forhold til sol og varme i høstferien
Jepp, det er jo i grunnen det. Var på La Manga i Spania et år på høsten. Det var deilig, det er en slags innsjø av havvann der "Mar Menor", der var det nesten 30 grader varmt. Dersom blåse litt det, men vi var heldige med været. Men litt kjedelig plass synes jeg.
![]() |
#12 |
Henger i stroppen
Medlem siden: Apr 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvilke reisemål i Europa er rimelig sikre i forhold til sol og varme i høstferienØstre del av Middelhavet ville jeg ha satset på.
![]() |
#14 |
<3
Medlem siden: Jan 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvilke reisemål i Europa er rimelig sikre i forhold til sol og varme i høstferienVi var på Kypros i fjor, vi reiste 4. eller 5.oktober. Vi hadde det helt fantastisk og det var deilig og varmt! Jeg var på Kypros første uka i juni ifjor også, og det var absolutt varmere i oktober enn juni, selvom det var skikkelig sommer i juni også.
![]() |
#15 |
Opp og fram, - framover
Medlem siden: Oct 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvilke reisemål i Europa er rimelig sikre i forhold til sol og varme i høstferienFølger med.
![]() |
#16 |
www.bomulls.no
|
![]() Sv: Hvilke reisemål i Europa er rimelig sikre i forhold til sol og varme i høstferienKreta i høstferien blir ikke feil - been there, done that årlig siden 2002.
![]() |
#17 |
Born to run
Medlem siden: Nov 2009
![]() Sv: Hvilke reisemål i Europa er rimelig sikre i forhold til sol og varme i høstferien
Da kan du ikke ha vært der høstferien 2006 - vi var der 14 dager og 11 av dem var det 12 grader og striregn. Veiene raste sammen, alt var søkkvått (inkl pass og flybilletter som lå i safen) og folk ringte fra Norge og lurte på om vi var i live etter å ta sett på nyhetene på TV2 om det festlige været. Vi frøs og frøs, alle ble syke da alt av klær var fuktig hele tiden. De tre siste dagene skinte det opp og ble 30 grader igjen
![]() |
#18 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2011
Mine foreldre er der hver høst. De syns det er for varmt om sommeren, men om høsten er det varmt nok og der er fortsatt god vanntemperatur. De er der gjerne i september/oktober. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvilke reisemål i Europa er rimelig sikre i forhold til sol og varme i høstferienVi var på Kreta høstferien 2010 og det var 18 - 20 grader, kald vind, noe regn og kaldt vann i bassenget som ikke var oppvarmet. Drar ikke tilbake dit i høstferien. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
i tåka
Medlem siden: Dec 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvilke reisemål i Europa er rimelig sikre i forhold til sol og varme i høstferienTyrkia pleier å være ganske safe i starten av okotber. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|