Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Revmatisme og alene på ferie

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-10-13, 23:28   #1
Cumulus
Bør lage seg en tittel selv
 
Cumulus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 3.627
Cumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Revmatisme og alene på ferie

Jeg må til syden om vinteren pga sykdom, og har i år bestemt meg for at datteren min på 5 1/2 år skal få være med for første gang. Jeg angrer allerede, for hun er i en vanskelig fase nå med mye trass, drama og følelser....

Er det noen som kan gi meg noen gode tips til "ferien"?

Cumulus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-13, 06:37   #2
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Revmatisme og alene på ferie

Min erfaring er at unger er lettere å ha med og gjøre på ferie enn de er hjemme. Både tiåringen og femåringen har vært mye enklere, mindre trassete, og langt mer happy go lucky så fort vi kommer oss ut av byen, enten det er hyttetur eller lengre ferie.

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-13, 11:45   #3
Isprinsessen
Vinter
 
Isprinsessen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 3.840
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Revmatisme og alene på ferie

Kanskje hun trenger litt mammatid og det hele blir bedre enn du tror nå.
Du er jo mye plaget så det hsr hun sikkert merket i hverdagen så blir nok flott med en tur.

Isprinsessen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-13, 11:57   #4
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.499
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Revmatisme og alene på ferie

Det er ikke helt sammenlignbart, men jeg dro alene til syden med frøkna da hun var 2,5 og i den verste trassalderen. Jeg angret meg lenge før avreise, men turen gikk fantastisk bra. Hun var medgjørlig og grei hele veien, inkludert 7 timers (!!) forsinkelse ved både avreise og hjemreise.

Min konklusjon er at de trasser mindre når det bare er en voksen å forholde seg til, og at det er så spennende med ferie at de ikke har krefter til å ha meltdowns over bagateller.

Jeg tror dere kommer til å få det veldig fint! God tur!

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-13, 12:10   #5
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.476
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Revmatisme og alene på ferie

Når dere er på ferie så vil dere sikkert ha relativt god tid og du kan legge opp til et opphold der dere ikke har noe stramt tidsskjema som hun kan velte og du blir stresset med. Det kommer sikkert til å bli fint!!

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-13, 13:46   #6
emin
Engel med shit på vingene
 
emin sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 4.290
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Revmatisme og alene på ferie

Signerer de over her!

Heller egentlig ikke sammenlignbart, men jeg og Minstemor (3,5 år) var ei uke i syden nå i september alene, og sånn bortsett fra mark i rompa til tider og et par meltdowns på hotellrommet så gikk det veldig mye bedre enn jeg hadde trodd på forhånd. Vi fikk en himmelsk ferie.

__________________
-01 -07 og Minstemor -10

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no