|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Textrovert
|
![]() Hvorfor stemme SV?SV har ikke akkurat "dazzled me" den siste tiden, og jeg klarer ikke helt å få tak på dem. Jeg har dog nesten alltid stemt på dem før, og får (nesten) alltid SV opp først på valgomatene.
![]() |
#2 |
kissable
Medlem siden: Feb 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvorfor stemme SV?Henger her. Jeg er heller ikke overbevist, men finner ingen gode alternativer heller.
![]() |
#3 |
kissable
Medlem siden: Feb 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvorfor stemme SV?Leste denne nå, og ble litt oppløftet: http://www.dagsavisen.no/nyemeninger.../thread269541/
![]() |
#4 |
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvorfor stemme SV?Jeg stemmer ikke SV, men de har vel den skolepolitikken jeg har mest sansen for. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
![]() Sv: Hvorfor stemme SV?Jeg har litt sansen for den etiske grunntanken i partiet. Man skal gjøre det som er riktig å gjøre. Partiet er jo ikke fundert på samme økonomiske tanke som en del av de andre - sånn som jeg forstår det i alle fall. (Og det er jo helt klart et minus også - men jeg syns samtidig at det er et pluss, denne tanken om å gjøre det rette for folk, landet, mennesker i andre land, miljøet, etc.) |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Tvåtusentalssuffragett
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() Sv: Hvorfor stemme SV?Jeg har det som deg, Divine. Har stemt SV ved hvert eneste valg, men i år vurderer jeg virkelig å stemmer Rødt. (Å stemme Ap er dessverre ikke aktuelt, på grunn av asylpolitikken.) Det var ikke alltid med like lett hjerte jeg stemte SV da Erik Solheim var leder, med Kristin Halvorsen var det en fryd hver gang. Og nå? Det er vanskelig å sette fingeren på hva det er, men Audun Lysbakken tiltaler meg virkelig ikke. (Én av grunnene er at jeg så ham i et TV-program der han skulle agere kjæresten til Live Nelvik. Jeg ble iskald av skrekk da det gikk opp for meg: Mannen eier ikke humor! Humoristisk sans og selvironi er noe jeg har verdsatt høyt hos Kristin.)
![]() |
#7 |
nye muligheter
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvorfor stemme SV?
![]() |
#8 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Hvorfor stemme SV?Jeg synes man bør se på hva et parti stemmer for, ikke hva som står i glanspapir og blir utbasunert på valgmøter.
![]() |
#10 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Hvorfor stemme SV?Du finner jo noe her, i hvert fall:
![]() |
#12 |
~~~~~~~
|
![]() |
#13 |
Fjellpiper
|
![]() Sv: Hvorfor stemme SV?Med de siste meningsmålingene i mente kan jo et svar være at hvis du vurderer å stemme SV så bør du gjøre det nå. Om 4 år kan det være for seint. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
En som trener
|
Den skjønte jeg ikke? SV vil vel fortsatt bestå som parti selv om de havner under sperregrensa? |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Fjellpiper
|
Jo, det er klart. Det var litt galgenhumoristisk sagt. Men hvis SV faller ut fra Stortinget nå vil partiet få problemer med å nå igjennom i media i neste valgkamp, og da kan det igejn bli enda vanskeligere å komme tilbake igjen. Men Venstre er jo et eksempel på et parti som har overlevd som svært lite i mange tiår, så det er klart at SV forsvinner ikke over natta av et katastrofevalg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Fjellpiper
|
Jeg håper du har rett, så klart. Men jeg mener at SV trengs på Stortinget de neste fire årene også. Og helst i regjering, så klart, bl.a. for å redde Lofoten, Vesterålen og Senja. Igjen. Det kan i alle fall være for seint om fire år. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
kamerat
|
![]() Sv: Hvorfor stemme SV?Jeg ender vel opp med SV igjen av samme grunn som vanlig, jeg vil at det skal være krefter som dreier Ap mot venstre heller enn mot høyre. Så på mange måter er min SV-stemme en stemme til Aps venstrefløy.
![]() |
#19 |
Travelt opptatt
|
![]() Sv: Hvorfor stemme SV?Jeg stemmer på person, og er utrolig glad i den dama som står på topp for SV i mitt fylke. I tillegg er jeg sosialist langt inni sjela, så selv om jeg liker mange av menneskene og mye av politikken til Venstre så kan jeg ikke stemme på dem. Snuste litt på MDG, men snudde da jeg så hva de mente om alternativ medisin og hvalfangst. AP har ikke miljøpolitikk. Rødt er ikke et alternativ her i strøket; for små og for rare. Moxnes er søt han, men han står ikke på lista jeg evt skulle ha levert inn lokalt.
![]() |
#20 |
Sviiisj!!
|
![]() Sv: Hvorfor stemme SV?Man stemmer SV hvis man er for et offentlig helsevesen og bevaring av handlingsregelen i likhet med AP, og for bevaring av Lofoten og truede dyrearter (i motsetning til AP).
![]() |
|
|