Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er jeg sær her?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-05-07, 21:55   #1
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Er jeg sær her?

Vi skal ha nytt kjøkken.
Vi fikk veldig god behandling i forkant på mail, og da vi kom opp og så oss rundt og ga detaljer til selger i butikken.
Jeg ble så ringt opp av en dame som etterlyste mangelfulle opplysninger. Hun sa det på en slik måte at jeg følte at JEG hadde gjort noe galt, og hun var litt lei. Hun var "hyggelig" deler av samtalen, men i størsteparten følte jeg at hun var utolmodig og jeg var litt til bry.

Så kom tilbudet. Da jeg svarte at dette var fint, men ønsket å vente med hvitevarer til vi har sett oss litt rundt.
Fikk til svar at da var det vårt ansvar at det passet standardmålene.
Jeg spurte hva standardmål og fikk dette svaret:

Det er jo standard 60cm mål.

Hadde hun skrevet Standardmålet er 60 cm. Men : Det er JO standard 60cm mål.
Det synes jeg er arrogant skrevet, ihvertfall i lys til hvordan hun var på telefonen og hvordan mailen var utformet. Kort og ufullstendig med skrivefeil og setninger med ... bak!

Men hva med høyde og dybde på de forskjellige tingene da, tenker jo også jeg.
Akk ja. Jeg er sikkert sær. Men når jeg skal kjøpe noe til nesten 100 000 liker jeg å bli solgt til av et veldig hyggelig menneske og ikke streve for svar og informasjon.

Jeg skrev mail til den andre jeg var i kontakt med før tilbudet og sa at jeg gjerne ville takke ja til tilbudet med forbehold om at jeg ble fulgt opp av en annen konsulent.

(jeg er sikkert også litt mer oppmerksom enn den vanlige mannen i gata på service i og med at jeg har vært leder for kundeservice i tre firmaer i ca 10 års tid, og er drillet i dette. Men jeg er også redd jeg er blitt FOR oppmerksom).

Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-07, 22:01   #2
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er jeg sær her?

Hvis du ikke hadde noen hyggelig samtale med henne synes jeg du skal be om en annen person. Du tilbyr deg jo faktisk å fortsatt bruke 100 000 på denne leverandøren.

Jeg ville garantert valgt noen som tok vare på meg som kunde, og ikke en som gir uttrykk for at du skal være heldig som får lov til å handle hos dem.

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-07, 22:08   #3
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Var ikke samme kjøkkenrådgiveren vi hadde vel?? Hørtes likt ut.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-07, 22:10   #4
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Nei, du er ikke sær! Skal man bruke 100.000,- kroner så forventer man service og hyggelige selgere!

Gammel 04-05-07, 22:22   #5
kisha
Tar en fot av gangen

kisha sin avatar

Hvor: Havørnbyen
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Du er absolutt ikke sær. Det er mye penger som skal investeres.

Gammel 04-05-07, 23:16   #6
Mikkeline
Flax

Mikkeline sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Ikke sært i det hele tatt. Skal man bruke så mye penger, så bør god service være innbakt i prisen.

Mikkeline er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-07, 23:23   #7
Schnuppa
Livsnyter

Schnuppa sin avatar

Blogginnlegg: 5
Schnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt likt
Standard

Ikke sært i det hele tatt. Jeg ville ha gjort akurat det samme. Med en slik holdning som hun tydeligvis har vil dere garantert oppleve kommunikasjonsvikt og forvirringer underveis. Håper dere får en ny og hyggelig konsulent som både kan yrket sitt faglig og det menneskelige. Service er viktig i et slikt yrke. Det er så absolutt ikke hver dag man bruker 100.000 kroner og en slik dame dere tydeligvis har møtt vil bare skape frustrasjon og tvil på om dere har gjort det rette.

Schnuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-07, 23:35   #8
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Blir så provosert av mennesker i serviceyrker som gir inntrykk av at jeg er til bry når jeg kommer for å handle!

Nei, du er ikke sær.
Lykke til med nytt kjøkken!

Gammel 04-05-07, 23:41   #9
dutte
fornyet

dutte sin avatar

Hvor: Far out east
dutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Drittkjerring . Du vet sikkert når du får god service og ikke. Det høres ut som ikke i ditt tilfelle, og jeg hadde blitt sur. Ikke småpenger du er ute og rasler medl. Ønsker deg lykke til med nytt kjøkken i alle fall. Det er lov å si fra på en skikkelig måte.

dutte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-07, 08:42   #10
Trulte

Trulte sin avatar

Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

ja, da er jeg spent på hva jeg får i svar! Får sikkert svar mandag.
Takk for alle hyggelige svar på at jeg ikke er sær

Gammel 05-05-07, 08:57   #11
Nooria
Stadig underveis

Nooria sin avatar

Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Nei, det er bra du gjorde som du gjorde! Jeg er spent på om firmaet legger seg flate og beklager.

Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-07, 09:50   #12
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er spent på å få høre hva slags svar du får. Jeg er helt enig i at de godt kan anstrenge seg littegrann i det minste når de skal selge for såpass store summer.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-07, 09:57   #13
Line*
Expired

Medlem siden: Dec 2006
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er enig med de andre her.

Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-07, 10:13   #14
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Når man bruker såpass mye penger på et produkt så bør man kunne forvente at man blir behandlet med vennlighet og høflighet.

Gammel 05-05-07, 10:18   #15
MissS
Like blid!

MissS sin avatar

MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

Selvsagt skal man kunne forvente service og høflighet, uansett om man skal bruke 100 000 eller ei. Det blir spennende å høre hva de svarer!

Gammel 08-05-07, 15:48   #16
Trulte

Trulte sin avatar

Standard

Nå er jeg bare sur.
Jeg fikk beskjed av kjøkkenleverandøren at det var greit at jeg skulle få en annen selger. Jeg venter jo selvfølgelig at jeg blir kontaktet innen et døgn av en annen selger som kan gå igjennom tilbudet. Istedet får jeg mail av samme selger ! som ber meg gi beskjed når hun kan ringe meg å gå igjennom tilbudet.

Jeg takket ja under forutsetning at vi fikk en annen selger (Jeg skrev skriftlig "under forutsetning"). Jeg skrev enda en mail og spurte om det var en misforståelse og fikk til svar:
Hei igjen!
Kjøkkenet med montør er allerede reservert til uke 34, dvs rundt 20.- 23. august et sted.

Jeg har ikke prøvd å stopp eventuelle mailer hos xxxx, og synes heller ikke det er nødvendig.
Du blir kontaktet for en avtale i neste uke med en annen selger. Denne uka har vi ikke nok ledig kapasitet. Håper det er ok.

Nei, det er faktisk ikke ok at de tar min misnøye så lite alvorlig at ikke de engang snakker med selger, og heller ikke kontakter meg før NESTE uke.
Så jeg skrev tilbake:
Hei

Nei, dette er nok desverre ikke "ok" for oss. Vi var såpass misfornøyde av behandlingen at vi takket ja under forutsetning at vi ble kontaktet av en annen selger. At kontakten med forrige selger ikke er stoppet samt at ikke vi er kontaktet av ny selger som jeg ba om betrakter jeg som et brudd på forutsetningen.
Avtalen er derfor ikke gyldig. Om vi likevel skal bestemme oss for dere, så vil vi ta kontakt.

Mvh
.......

Gammel 08-05-07, 15:53   #17
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du er min type dame, Trulte! Jeg kjenner jeg fråder bare jeg leser det siste innlegget ditt. Jeg synes den siste mailen din var knakende bra, og jeg håper de etter hvert skjønner at de har tabbet seg ut. " ... synes heller ikke det er nødvendig." Makan.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-07, 16:21   #18
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er godt å se at noen tar tak i slike slappfisker. Jeg har også jobbet med salg i mange år, og vet at man føler man kapper både armer og bein i prosessen for at kunden skal bli fornøyd. Men det er faktisk en del av jobben!

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-07, 19:20   #19
Trulte

Trulte sin avatar

Standard

Thank you ladies

jeg fikk dette svaret fra kjøkkenleverandøren:
Det er forstått.
Jeg beklager at det gikk slik og håper dere kontakter oss likevel.
Hvis ikke, ønsker jeg dere lykke til!

Med hilsen

Så NÅ skal Trulte og gjengen ut på kjøkkenshopping hos andre. En god ting kom ut av det da, vi har jo et ferdig tegnet tilbud vi kan bruke som utgangspunkt for å vise hva vi vil ha til andre.

Gammel 08-05-07, 19:24   #20
TBM
Passiv

Standard

Virker som dama har skjønt noe... Håper hun bruker den lærdommen til å gjøre en bedre jobb neste gang. Hun bør ikke miste for mange 100 000,- salg!

Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:37.