Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Valgdagen

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-09-13, 12:47   #1
Syrinx
koko

Syrinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Blogginnlegg: 52
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Valgdagen

Gjør dere noe spesielt ut av valgdagen?

Vi går sammen til valglokalet etter jobb. Har hatt mulighet til å stemme på nett, men vi synes det er noe spesielt ved å møte opp og stemme på dagen. Ungene blir med.
Vi skal ha god middag, mulig jeg disker opp med dessert også.
Valgsendinger på tv utover kvelden.

Gammel 08-09-13, 13:03   #2
vixen
Bør lage seg en tittel selv

vixen sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Valgdagen

Jeg skal sitte i valglokalet i hele morgen. Oppmøte klokka åtte og må regne med å være der minst 14 timer. Synes valg er litt høytid og fikk alltid bli med foreldre dit da jeg var lita. De hadde ofte oppdrag i forbindelse med valget uansett.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-13, 13:04   #3
Mirmell

Mirmell sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Mirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populær
Standard

Vi har forhåndsstemt begge to. Blir en helt vanlig mandag her, annet enn at vi sikkert blir å følge litt med på valgsendingene på kvelden etter at ungene er i seng.

Gammel 08-09-13, 13:07   #4
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hadde ikke tenkt noe annet enn å gå på jobb, gå hjem og så gå og stemme. Men kanskje vi disker opp med litt god middag og dessert, om jeg er i form til det.
Barna er alltid med når vi går og stemmer.

Gammel 08-09-13, 13:08   #5
Fluke

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi tar alltid med oss ungen(e) og snakker om demokrati og borgerplikt på vei til valglokalet. Vi kommer til å stemme i dag, og tar det som en liten sø
ndagstur. Vi har allerede snakket en del om valg og verdier ved frokostbordet, og kommer nok til å fortsette med det på veien, så lenge ungene gidder høre.

Gammel 08-09-13, 13:11   #6
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ikke tenkt tanken på å gjøre stort utav dagen, men det var ikke så dumt å gjøre litt ekstra utav det for å markere at det betyr mye for oss å få være med på å bestemme hvem som skal styre landet vårt.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-13, 13:23   #7
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi har planleggingsdag så planen er å ta med alle barna ned til valglokalet. Nå får jo ikke alle være med inn i selve båsen (i hvert fall ikke eldstemann), men jeg får i hvert fall vist fram hvordan valg foregår.

Man skal være en og en inne i båsen, men ses det gjennom fingrene på dette hvis barna er 4 og 6?

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-13, 13:29   #8
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Mannen har forhåndsstemt og jeg stemmer i morgen, sikkert uten barn (de får tilbud om å være med).
Ellers er dagen for oss som de fleste andre hverdager.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-13, 13:31   #9
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 37
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Her er valglokalet alltid åpent på søndag også, og vi pleier å stemme da. Jeg vil gjerne gjøre litt ut av det, så i år hadde jeg planlagt kakespising med foreldrene mine etterpå. Nå går det ikke helt etter planen, siden mannen min ikke helt skjønner opplegget. Han har satt i gang et lass med prosjekter vi ikke kommer i mål med i dag, så da blir det bare litt sånn halvveis i år. Jeg skal prøve å henge med på valgsending i morgen, i det minste.

Gammel 08-09-13, 13:35   #10
ingling

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Vi har forhåndsstemt i år, og det er nesten litt nedtur, for jeg har et høytidelig forhold til valgdag og stemmin. Vi hadde i det minste med barna, selv om de er for små til å skjønne hva vi gjorde. Uansett gjør vi alltid litt ut av valgdagen. Min tradisjon har vært valgvake, men de siste årene har ikke det vært så praktisk, så da blir det litt "vake" hjemme før de slitne småbarnsforeldrene må sove. I morgen skal vi ut og spise middag i hvert fall, så det blir litt ekstra ut av dagen. Jeg har vel sjelden vært mer nervøs for et valgresultat, så jeg vet ikke helt om jeg gleder eller gruer meg til morgendagen og de følgende fire årene... Uansett blir det tv-sendinger og sikkert et glass rødt på meg og mannen.

Gammel 08-09-13, 13:37   #11
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Nei, egentlig ikke. Ungene har fri siden skolen er stengt. Mannen skal være hjemme med de i år, og han får ikke stemme, så jeg regner med jeg bare svinger innom valglokalet på vei hjem fra jobb. Vi snakker mye om valget hjemme, da.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-13, 13:38   #12
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Å stemme er stas, og vi var nesten førstemann til stemmelokalet i dag.
Ekstra stas denne gangen siden det er første gang yngstejenta får stemme.
Vi inviterer datter nr. 2 med familie på middag og gjør litt ekstra ut av dagen.

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-13, 14:58   #13
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi gjør ingenting spesielt ut av valgdagen. Yngste skal på trening og jeg skal kjøre henne. Mannen skal jobbe i valglokalet fra 12-20, tror jeg. Jeg har forhåndstemt, så dagen blir en helt vanlig dag med jobb, lekser og fritidsaktiviteter. Og gravøl til frokost på tirsdag, regner jeg med.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-13, 15:20   #14
Anne C

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg og mannen har akkurat brukt ca 15 min tilsammen på å kjøre til stemmelokalet, stemme og så hjem igjen. Noe mer gjør vi ikke ut av det. Vi stemmer så forskjellig at det ikke er noe poeng å diskutere politikk eller noe. Vi er ikke enige. Det er sikkert mange FPere som ikke kunne vært gift med en som har så forskjellig politisk standpunkt som en selv.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-13, 15:21   #15
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Det spesielle vi gjør er å reise til valglokalet og stemme etter middag, tar med oss ungene og tar nok en hver med oss gjennom opplegget.

Så står det på valgsendinger på tv på kvelden når de er i seng. Også får jeg antakelig vite resultatet når jeg står opp på tirsdag.

Gammel 08-09-13, 15:24   #16
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Jeg og mannen har akkurat brukt ca 15 min tilsammen på å kjøre til stemmelokalet, stemme og så hjem igjen. Noe mer gjør vi ikke ut av det. Vi stemmer så forskjellig at det ikke er noe poeng å diskutere politikk eller noe. Vi er ikke enige. Det er sikkert mange FPere som ikke kunne vært gift med en som har så forskjellig politisk standpunkt som en selv.

Faktsik har jeg de siste dagene innsett at jeg og mannen faktisk ikke snakker politikk. Det handler ikke om forskjellige standpunkt, men faktisk reelt sett har jeg innsett at jeg ikke vet hva han stemmer. Og når jeg nevnte for ham at det synes jeg er merkelig etter 12 års samliv, så spurte han hvorfor det? Rett og slett, vi snakker visst ikke politikk.

Vi har jo meninger, oppfatninger, snakker om samfunn og det som skjer, men ikke partipolitikk. Ettersom jeg er så totalt vinglende og ikke aner hva jeg skal stemme i morgen (må bruke kvelden på å finne ut av det, ja.) så hadde det muligens ikke vært så mye fornuft å få ut av meg da, men kanskje han kunne hjulpet meg å finne ut av det..

Gammel 08-09-13, 15:33   #17
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Syrinx, her.

Gjør dere noe spesielt ut av valgdagen?

Vi går sammen til valglokalet etter jobb. Har hatt mulighet til å stemme på nett, men vi synes det er noe spesielt ved å møte opp og stemme på dagen. Ungene blir med.
Vi skal ha god middag, mulig jeg disker opp med dessert også.
Valgsendinger på tv utover kvelden.

Vi gjør det samme som dere. Vi har riktignok ikke pleid å gjøre noe ekstra ut av middagen, men vi skal tilfeldigvis ha ekstra god middag i morgen, fordi den må spises nå..

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-13, 15:43   #18
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Vi gjør det samme som dere. Vi har riktignok ikke pleid å gjøre noe ekstra ut av middagen, men vi skal tilfeldigvis ha ekstra god middag i morgen, fordi den må spises nå..

Eh. Nå sier mannen at han vil stemme i dag. Det har han nevnt før, men det er Helt Feil for meg. Men vi har det fryktelig travelt om mandagene, så det kan hende jeg blir med.

Gammel 08-09-13, 15:45   #19
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Vi gjør ingenting spesielt ut av valgdagen. Yngste skal på trening og jeg skal kjøre henne. Mannen skal jobbe i valglokalet fra 12-20, tror jeg. Jeg har forhåndstemt, så dagen blir en helt vanlig dag med jobb, lekser og fritidsaktiviteter. Og gravøl til frokost på tirsdag, regner jeg med.

Ja, det regner jeg også med. Sjelden har jeg hatt så dårlige forhåpninger som i år.

Gammel 08-09-13, 16:43   #20
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi skal stemme.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:19.