|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
koko
|
![]() ValgdagenGjør dere noe spesielt ut av valgdagen?
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: ValgdagenJeg skal sitte i valglokalet i hele morgen. Oppmøte klokka åtte og må regne med å være der minst 14 timer. Synes valg er litt høytid og fikk alltid bli med foreldre dit da jeg var lita. De hadde ofte oppdrag i forbindelse med valget uansett. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem siden: Jan 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: ValgdagenVi har forhåndsstemt begge to. Blir en helt vanlig mandag her, annet enn at vi sikkert blir å følge litt med på valgsendingene på kvelden etter at ungene er i seng.
![]() |
#4 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: ValgdagenHadde ikke tenkt noe annet enn å gå på jobb, gå hjem og så gå og stemme. Men kanskje vi disker opp med litt god middag og dessert, om jeg er i form til det.
![]() |
#5 |
|
![]() Sv: ValgdagenVi tar alltid med oss ungen(e) og snakker om demokrati og borgerplikt på vei til valglokalet. Vi kommer til å stemme i dag, og tar det som en liten sø
![]() |
#6 |
Originala
|
![]() Sv: ValgdagenJeg har ikke tenkt tanken på å gjøre stort utav dagen, men det var ikke så dumt å gjøre litt ekstra utav det for å markere at det betyr mye for oss å få være med på å bestemme hvem som skal styre landet vårt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Whatever, never mind
|
![]() Sv: ValgdagenVi har planleggingsdag så planen er å ta med alle barna ned til valglokalet. Nå får jo ikke alle være med inn i selve båsen (i hvert fall ikke eldstemann), men jeg får i hvert fall vist fram hvordan valg foregår. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: ValgdagenMannen har forhåndsstemt og jeg stemmer i morgen, sikkert uten barn (de får tilbud om å være med). |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Dig for victory!
|
![]() Sv: ValgdagenHer er valglokalet alltid åpent på søndag også, og vi pleier å stemme da. Jeg vil gjerne gjøre litt ut av det, så i år hadde jeg planlagt kakespising med foreldrene mine etterpå. Nå går det ikke helt etter planen, siden mannen min ikke helt skjønner opplegget. Han har satt i gang et lass med prosjekter vi ikke kommer i mål med i dag, så da blir det bare litt sånn halvveis i år. Jeg skal prøve å henge med på valgsending i morgen, i det minste.
![]() |
![]() |
#10 |
|
![]() Sv: ValgdagenVi har forhåndsstemt i år, og det er nesten litt nedtur, for jeg har et høytidelig forhold til valgdag og stemmin. Vi hadde i det minste med barna, selv om de er for små til å skjønne hva vi gjorde.
![]() |
#11 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() Sv: ValgdagenNei, egentlig ikke. Ungene har fri siden skolen er stengt. Mannen skal være hjemme med de i år, og han får ikke stemme, så jeg regner med jeg bare svinger innom valglokalet på vei hjem fra jobb. Vi snakker mye om valget hjemme, da. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Rockesøster
|
![]() Sv: ValgdagenÅ stemme er stas, og vi var nesten førstemann til stemmelokalet i dag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
© All rights reserved
|
![]() Sv: ValgdagenVi gjør ingenting spesielt ut av valgdagen. Yngste skal på trening og jeg skal kjøre henne. Mannen skal jobbe i valglokalet fra 12-20, tror jeg. Jeg har forhåndstemt, så dagen blir en helt vanlig dag med jobb, lekser og fritidsaktiviteter. Og gravøl til frokost på tirsdag, regner jeg med. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: ValgdagenJeg og mannen har akkurat brukt ca 15 min tilsammen på å kjøre til stemmelokalet, stemme og så hjem igjen. Noe mer gjør vi ikke ut av det. Vi stemmer så forskjellig at det ikke er noe poeng å diskutere politikk eller noe. Vi er ikke enige. Det er sikkert mange FPere som ikke kunne vært gift med en som har så forskjellig politisk standpunkt som en selv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: ValgdagenDet spesielle vi gjør er å reise til valglokalet og stemme etter middag, tar med oss ungene og tar nok en hver med oss gjennom opplegget.
![]() |
#16 |
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Valgdagen
Faktsik har jeg de siste dagene innsett at jeg og mannen faktisk ikke snakker politikk. Det handler ikke om forskjellige standpunkt, men faktisk reelt sett har jeg innsett at jeg ikke vet hva han stemmer. Og når jeg nevnte for ham at det synes jeg er merkelig etter 12 års samliv, så spurte han hvorfor det? Rett og slett, vi snakker visst ikke politikk.
![]() |
#17 |
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
Vi gjør det samme som dere. Vi har riktignok ikke pleid å gjøre noe ekstra ut av middagen, men vi skal tilfeldigvis ha ekstra god middag i morgen, fordi den må spises nå.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Kontrollfrik
Eh. Nå sier mannen at han vil stemme i dag. Det har han nevnt før, men det er Helt Feil for meg. Men vi har det fryktelig travelt om mandagene, så det kan hende jeg blir med. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Kontrollfrik
Ja, det regner jeg også med. Sjelden har jeg hatt så dårlige forhåpninger som i år. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|