Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Ja eller nei til OL i Oslo?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Se resultatene: Ja eller Nei til å søke OL i Oslo
Stemmer i Oslo, stemmer JA 14 9,15%
Stemmer i Oslo, stemmer NEI 25 16,34%
Stemmer ikke i Oslo, men er FOR 20 13,07%
Stemmer ikke i Oslo, men er MOT 83 54,25%
Whatever 11 7,19%
Deltakere: 153. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-08-13, 10:07   #1
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja eller nei til OL i Oslo?

Jeg er for!

Tenk så KULT det vil bli!

Gammel 22-08-13, 10:13   #2
daffy
Bør lage seg en tittel selv

daffy sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ja eller nei til OL i Oslo?

Jeg stemmer for. Litt i tvil både fordi det vil koste mye penger, og ikke minst fordi den offentlige prosjektstyringskompetansen ikke har overbevist helt de siste gangene de har bygget ut idrettsanlegg.

Men barna mine vil være mellom 14 og 20 år når dette OL avvikles, og jeg tror de vil syns det er helt fantastisk. Jeg bryr meg ikke så mye da, og kommer sikkert til å ta meg en rolig skitur i en stille markautkant mens hordene samles rundt skianleggene.

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-13, 10:15   #3
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Klart det hadde vært kult. Men jeg mener vi bør bruke pengene på helt andre ting.

Gammel 22-08-13, 10:16   #4
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sønnen min er VELDIG for, og vi hadde en dialog som gikk omtrent sånn:
"Ja! Det ville vært dødskult! Stem ja, mamma!! "
"Ja, jeg er veldig for jeg, altså!"
"Og pappa, hva mener han?"
"Jeg tror han syns det er mye penger, så han har ikke bestemt seg"
"Dette er jo helt bakvendt! Du liker jo ikke sport en gang!"

Gammel 22-08-13, 10:17   #5
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er mot, av den grunn at jeg syns Norge, som nasjon, og Oslo som by, har helt andre ting å bruke en haug med penger på for tiden.

Men ja, jeg ser jo kul-faktoren, for all del - det hadde vært gøy, og alt det der.

Gammel 22-08-13, 10:19   #6
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så "fordi ungene mine vil synes det er kult" brukes som argumentasjon for?

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-13, 10:20   #7
sindrome
Boler'o?

sindrome sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

PartysvenskePolyanna!

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-13, 10:22   #8
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Neida. Jeg syns bare entusiasmen hans var morsomt. Jeg syns det er gøy helt på egen hånd. Det er mye penger, men jeez, hvis ikke NORGE kan ta seg råd til å arrangere OL, da kan vel ingen?

Og tenk å få vise frem vinteroslo til verden!
Og idrettsanleggene vi trenger så sårt, for barna og ungdom i mange tiår fremover!
Og investeringer i infrastruktur, bydelsutvikling som ellers vil drukne i langtekkelig byråkrati og utredninger. Jeg tror at om vi skal få gjort noe i denne byen så trenger vi en hard deadline.

Gammel 22-08-13, 10:25   #9
sindrome
Boler'o?

sindrome sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Ög så i verdens rikeste land? Det skulle tatt seg ut *firstworldproblems*

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-13, 10:25   #10
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har ikke stemmerett i Oslo, men jeg er i mot.

Jeg driter i hele Oslo. Jeg vil ha rasfrie veier i stedet.

Gammel 22-08-13, 10:28   #11
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kjør på! Jeg vil ha OL!!

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-13, 10:32   #12
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har jo ikke stemmerett i Oslo, men jeg er veldig imot å søke om OL uansett hvor og spesielt i Oslo. Jeg synes ikke vi skal bruke så mye penger på et sånt arrangement, det er et par andre ting vi godt kan ruste opp i stedet hvis vi først skal sprøyte inn milliardbeløp.

Gammel 22-08-13, 10:34   #13
Benmurphy
-

Medlem siden: Oct 2006
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

(…) hvis ikke NORGE kan ta seg råd til å arrangere OL, da kan vel ingen?

Man kan jo håpe.

Ben "Sochi: Just say No!" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-13, 10:35   #14
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Jeg stemmer mot. Har ikke stemmerett i Oslo, men jeg synes ikke noe om måten idrettstyret først stemte imot et OL til Tromsø, som var regjeringens førstevalg, for deretter å støtte Oslo som ny kandidat. Det var utrolig stygt gjort, og jeg vil aldri støtte et OL sørpå før det arrangeres et her i nord først.

Gammel 22-08-13, 10:45   #15
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er i mot at vi skal ta på oss å arrangere et nytt OL. Enda mer mot Tromsø-OL enn i Oslo, jeg irriterte meg sånn over "nå er det vår tur"-retorikken til Tromsø. Akkurat som hver eneste landsdel har krav på å få OL .

Vi har jo råd til dette, men de pengene kan godt brukes til andre formål enn fjorten dagers idrettsfest i mine øyne.

Gammel 22-08-13, 10:45   #16
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er bosatt i Akershus, jobber i Oslo og er fullstendig i mot Oslo OL. Det er så mye annet pengene trenger å brukes på i landet og i hovedstaden.

(Hadde de vært villige til å legge alpindelen til Norefjell ville jeg selvsagt vært for, for da skulle jeg leid ut hytta og blitt superduperrik. )

Gammel 22-08-13, 10:47   #17
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, det er vel ikke at "hver eneste landsdel har krav på". Men argumentene mot OL i Tromsø, sørfra, var hvor dyrt dette kom til å bli for Norge osv. Så når Tromsø-planene var nedstemt og skrinlagt, så hoppet man opp og ville ha OL i Oslo. Glemt er alle argumentene om økonomi, som ble brukt MOT Tromsø. Pussig.

For ordens skyld: Jeg er mot at Norge skal arrangere OL, uansett hvor i landet det måtte bli.

(selv om jeg kunne leid ut leiligheta mi og tjent gode penger på et evt Tromsø-OL).

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-13, 10:47   #18
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

jeg stemmer nei. Jeg syns det er et sleipt pressmiddel å si at barn og ungdom skal få seg sårt tiltrengte indrettsannlegg om vi bare får lov til å bruke en helt absurd mye penger på et arrangement først. Det vil være billigere å få til både anleggene og byplanleggingen uten OL.
http://www.osloby.no/nyheter/OL-etat...l#.UhXQY7zLBT4

Mange av anleggene vil ikke kunne brukes etter OL, og Holmenkollen som allerede har hatt en budskjettsprekk hinsides alt må endres på. At folk fortsetter å stemme på de partiene med den pengebruken er meg en gåte.

Sist redigert av Tallulah : 22-08-13 kl 12:33.
Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-13, 11:04   #19
Timar
Klar

Timar sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Blogginnlegg: 56
Timar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt av
Standard

Jeg stemte ja. Jeg betviler sterkt at et ja-flertall utløser en ol-søknad sånn helt uten videre, og vil at de skal få vurdere økonomi og løsninger nærmere før det evnt blir kroken på døra.

Det er dessverre ikke sånn at hvis det ikke blir OL i Oslo, så blir det 20 milliarder ekstra å bruke på veier og sykehjem Hadde vi stemt om prioritering av disse pengene, hadde jeg stemt annerledes.

Sist redigert av Timar : 22-08-13 kl 11:13.
Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-13, 11:10   #20
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lilletrille, her.

Det er dessverre ikke sånn at hvis det ikke blir OL i Oslo, så blir det 20 milliarder ekstra å bruke på veier og sykehjem Hadde vi stemt om prioritering av disse pengene, hadde jeg stemt annerledes.

Jeg vet at det ikke er sånn. Men ved et nei gir man et ganske sterkt signal til byårdet om at man ønsker en annen disponering og prioritering av midlene. Jeg har svært liten sans for trusselretorikken de har lagt til seg.

"Får vi ikke OL får dere ikke idrettshaller"

"Greier dere ikke å få kompisene deres til å slutte å tagge får dere ikke skatepark"
http://www.nrk.no/kultur/tagge-kritikk-for-oslo-kommune-1.8280205

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:22.