|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
Se resultatene: Ja eller Nei til å søke OL i Oslo | |||
Stemmer i Oslo, stemmer JA |
![]() ![]() ![]() ![]() |
14 | 9,15% |
Stemmer i Oslo, stemmer NEI |
25 | 16,34% |
Stemmer ikke i Oslo, men er FOR |
20 | 13,07% |
Stemmer ikke i Oslo, men er MOT |
83 | 54,25% |
Whatever |
11 | 7,19% |
Deltakere: 153. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Ja eller nei til OL i Oslo?Jeg stemmer for. Litt i tvil både fordi det vil koste mye penger, og ikke minst fordi den offentlige prosjektstyringskompetansen ikke har overbevist helt de siste gangene de har bygget ut idrettsanlegg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Ja eller nei til OL i Oslo?Sønnen min er VELDIG for, og vi hadde en dialog som gikk omtrent sånn:
![]() |
#5 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Ja eller nei til OL i Oslo?Jeg er mot, av den grunn at jeg syns Norge, som nasjon, og Oslo som by, har helt andre ting å bruke en haug med penger på for tiden.
![]() |
#7 |
Boler'o?
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ja eller nei til OL i Oslo?PartysvenskePolyanna!
![]() |
#8 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Ja eller nei til OL i Oslo?
![]() |
#9 |
Boler'o?
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
![]() Sv: Ja eller nei til OL i Oslo?Ög så i verdens rikeste land? Det skulle tatt seg ut
![]() |
#10 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Ja eller nei til OL i Oslo?Har ikke stemmerett i Oslo, men jeg er i mot.
![]() |
#12 |
maler
|
![]() Sv: Ja eller nei til OL i Oslo?Jeg har jo ikke stemmerett i Oslo, men jeg er veldig imot å søke om OL uansett hvor og spesielt i Oslo. Jeg synes ikke vi skal bruke så mye penger på et sånt arrangement, det er et par andre ting vi godt kan ruste opp i stedet hvis vi først skal sprøyte inn milliardbeløp.
![]() |
#14 |
Crazy Cat Lady
|
![]() Sv: Ja eller nei til OL i Oslo?Jeg stemmer mot. Har ikke stemmerett i Oslo, men jeg synes ikke noe om måten idrettstyret først stemte imot et OL til Tromsø, som var regjeringens førstevalg, for deretter å støtte Oslo som ny kandidat. Det var utrolig stygt gjort, og jeg vil aldri støtte et OL sørpå før det arrangeres et her i nord først.
![]() |
![]() |
#15 |
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
![]() Sv: Ja eller nei til OL i Oslo?Jeg er i mot at vi skal ta på oss å arrangere et nytt OL. Enda mer mot Tromsø-OL enn i Oslo, jeg irriterte meg sånn over "nå er det vår tur"-retorikken til Tromsø. Akkurat som hver eneste landsdel har krav på å få OL
![]() |
#16 |
Hertuginne
|
![]() Sv: Ja eller nei til OL i Oslo?Jeg er bosatt i Akershus, jobber i Oslo og er fullstendig i mot Oslo OL. Det er så mye annet pengene trenger å brukes på i landet og i hovedstaden.
![]() |
#17 |
heimføing
|
![]() Sv: Ja eller nei til OL i Oslo?Nei, det er vel ikke at "hver eneste landsdel har krav på". Men argumentene mot OL i Tromsø, sørfra, var hvor dyrt dette kom til å bli for Norge osv. Så når Tromsø-planene var nedstemt og skrinlagt, så hoppet man opp og ville ha OL i Oslo. Glemt er alle argumentene om økonomi, som ble brukt MOT Tromsø. Pussig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Ja eller nei til OL i Oslo?jeg stemmer nei. Jeg syns det er et sleipt pressmiddel å si at barn og ungdom skal få seg sårt tiltrengte indrettsannlegg om vi bare får lov til å bruke en helt absurd mye penger på et arrangement først. Det vil være billigere å få til både anleggene og byplanleggingen uten OL.
Sist redigert av Tallulah : 22-08-13 kl 12:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Klar
|
![]() Sv: Ja eller nei til OL i Oslo?Jeg stemte ja. Jeg betviler sterkt at et ja-flertall utløser en ol-søknad sånn helt uten videre, og vil at de skal få vurdere økonomi og løsninger nærmere før det evnt blir kroken på døra. Sist redigert av Timar : 22-08-13 kl 11:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Ja eller nei til OL i Oslo?
Jeg vet at det ikke er sånn. Men ved et nei gir man et ganske sterkt signal til byårdet om at man ønsker en annen disponering og prioritering av midlene. Jeg har svært liten sans for trusselretorikken de har lagt til seg.
![]() |
|
|