Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Hvordan gjøre rydding spennende?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-11-15, 10:41   #1
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvordan gjøre rydding spennende?

Jeg har satt av helgen til rydding, av typen dyprydding av alle rom, så langt jeg kommer. Og det trengs, altså. Sånn virkelig, virkelig trengs. Men, siden jeg er et barn av mitt tid, så mangler jeg fullstendig evne til å konse om kjedelige oppgaver over lengre tid, og trenger distraksjon hvis jeg ikke skal "make like a butterfly" og tenke "Oh! Netflix!" eller "Åh! FP!" eller "Mhmhm! Sofa!!!" innen det har gått fem minutter. Det blir liksom ikke ryddig på mer enn ca en kvadratcentimeter av fem minutters rydding. Så, da trenger jeg hjelp til hvordan gjøre ryddingen skikkelig, ordentlig morsom.

Jeg har tilgang til Spotify, men har ingen lydbokapper som er funksjonelle. Musikk holder meg gående i ca. 30 minutter maks (i ryddemodus). Jeg er litt i beite for morsomme podcaster, men tar gjerne i mot forslag, og ellers så tar jeg i mot andre innspill med stor glede.

Den typen rydding jeg skal i gang med i dag innebærer dessverre at jeg ikke kan bedrive Netflixbinging, som jeg ellers gjør når jeg skal komme til bunns i diverse kleshauger. Så null visuell stimuli.

Finnes det en morsom ryddeapp? Som motiverer mens man holder på? Hvis rydding kunne vært et dataspill, så hadde det sikkert vært mye lettere å gjøre.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-15, 10:46   #2
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan gjøre rydding spennende?

Rydding er ein av dei tinga som ikkje er gøy men som en gjer fordi en må. Ved å eige den følelsen love eg deg at det blir lettare.

Gammel 07-11-15, 10:55   #3
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Jeg plugger i øretelefoner og strømmer en podcast når jeg rydder. Da går alt så meget lettere.

Gammel 07-11-15, 11:00   #4
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tussa, her.

Rydding er ein av dei tinga som ikkje er gøy men som en gjer fordi en må. Ved å eige den følelsen love eg deg at det blir lettare.

Jada, jada. Men det er jammen ikke så enkelt når det er så kjehedelig. Nå har jeg 1/6 ryddig kjøkkenbenk. Det er mulig jeg rett og slett må liveblogge ryddingen min, for å gjøre den litt morsommere for meg selv.

Gammel 07-11-15, 11:00   #5
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Spennende?! Det eneste som funker på meg, er panikk.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-15, 11:01   #6
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Jeg jobber etter stoppeklokke. Starter m 15 min rydding-15 min noe jeg liker. Går videre med 30 min rydding-15 min noe jeg liker. Som regel holder det å gi meg selv belønning 2-3 ganger før jeg er så godt i gang med ryddinga at det faktisk er interessant å fullføre. Funker hver gang.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-15, 11:02   #7
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1272
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det hjelper å kjøpe et hus og derfor ha visningspanikk.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-15, 11:02   #8
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Ja, og dokumentere før og etter på Snap er inspirerende. Jeg er som et barn og liker feedback og skryt fra andre.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-15, 11:06   #9
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det Maverick sier.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-15, 11:14   #10
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 263
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har et litt romantisk forhold til rydding, og fokuserer på å se at det blir bittelitt mer ryddig for hver eneste ting jeg flytter på. Nyter å se gulvet bli stadig tommere, at flatene blir flate og glatte og tomme. :skytmeg:

Gammel 07-11-15, 11:14   #11
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Standard

Motivasjonen for ryddingen er at vi skal pusse opp. Og jeg har ikke lyst til å panikk pakke ting i esker som uansett skal kastes. Nå er forresten 1/5 av kjøkkenbenken ryddig. Og jeg har gått ut med søpla. (Og hentet avisene, så da ble det litt mer rot å rydde + noe å prokrastrinere med ).

Gammel 07-11-15, 11:29   #12
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis det er sjanse for å finne en skjult skatt, en koffert full av gull eller noe - da kan det være spennende å rydde. Ellers er dessverre ikke spennende ordet som slår meg i forbindelse med rydding.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-15, 11:30   #13
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Nei, ikke spennende,
men deilig.

:gal&syk:

Gammel 07-11-15, 11:41   #14
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Jeg jobber best under press, så jeg må invitere noen også gjør jeg det i siste liten. FOrbauselsen var derfor stor når jeg hadde invitert på kaffe og kaker når jeg hadde bursdag og huset var ryddig, så det eneste jeg trengte var å bake kake og vaske av salongbordet.

Gammel 07-11-15, 11:43   #15
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg bruker lydbøker eller podcast. Det er det eneste som fungere for meg.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-15, 11:44   #16
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg liker å få det fint rundt meg, så det er en grei belønning tenker jeg.

Gammel 07-11-15, 12:17   #17
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Standard

Ett skap og fire vindsuskarmer ryddet. Dessuten har jeg ryddet i ledningsesken, og er i ferd med å kvitte meg med skrotbollene som plutselig har dukket opp. Det er dypt tilfredsstillende å kaste. :liveblogger:

Gammel 07-11-15, 12:19   #18
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Spennende?! Det eneste som funker på meg, er panikk.

Panikk her også. Hvis ikke gjestene er rett rundt hjørnet, (og jeg rydde bare ordentlig når vi venter gjester) har jeg all verdens tid og henfaller lett til andre og morsommere sysler som FP, bok, trening eller Netflix.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-15, 12:19   #19
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Standard

Flink!!

Gammel 07-11-15, 12:30   #20
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det blir ikke spennende å rydde. Men du kan slippe det fullstendig. Du tømmer huset og plasserer inn kun de tingene du absolutt trenger. Og bruker. Og et minimum av de tingene du må ha rundt deg for at det skal bli pent. Påse at hver eneste gjenstand får et fast sted å bo. Så lar du det være der. Alltid. Bortsett fra akkurat når du bruker det. Straks du er ferdig med å bruke gjenstanden settes den på plass.

Ja, jeg flåser litt. Men jeg mener det også.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:09.