Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Å kjenne igjen mennesker?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-05-07, 20:34   #1
cilen
re:designer

cilen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Å kjenne igjen mennesker?

Er du flink å huske ansikter? Jeg jobber jo med mennesker, og har blitt mye flinkere til å kjenne igjen ansiktene til folk. Verre er det kanskje med navn. Hva ser du på for å kjenne de igjen? Hvis de ikke har noe som er spesielt?

Mannen kikker alltid på munnen istedenfor øynene, og mener folk har mer særpreg der. Jeg må si jeg er blitt litt påvirket, for før kikket jeg alltid på øynene og mente det var de som gjorde at jeg husket hvem de var. Nå kan jeg finne på å si at noen likner noen andre, og folk skjønner ikke at jeg synes det. Det er fordi munnen kan være lik.

Gammel 08-05-07, 20:38   #2
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å kjenne igjen mennesker?

Jeg er sykt dårlig på ansikter, noe som har ført meg opp i mang en pinlig situasjon. Jeg har, blandt annet, hatt et kvarters small talk med Davy Wathne i den tro at det var en jeg kjente. Han hadde jo et kjent fjes. Jeg har også hilst hjertelig på Kurt Nilsen, og spurt om han har sett mannen min (som jeg leitet etter og som jeg var sikker på at Kurt kjente. Siden jeg kjente han...)

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-07, 20:39   #3
Carpe Diem
Bør lage seg en tittel selv

Carpe Diem sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg husker ansikter veldig godt! Navn derimot
Gjør ikke noe spesielt for å huske personer, det er bare slik...

Gammel 08-05-07, 20:40   #4
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er lite flink på slikt. Men jeg jobber litt med det, og studerer vedkommende og lager mentale bilder. Feks den jeg håndhilser på heter kåre, så lager jeg et mentalt bilde av vedkommende og kåre Willock i hodet mitt, eller en annen jeg kjenner som heter Kåre. Har vedkommende noen særpreg, så kobler jeg det og navn.

Gammel 08-05-07, 20:41   #5
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er dårlig på ansikter hvis jeg treffer dem utenfor der jeg kjenner dem fra, så jeg står nok i faresonen for å bli kategorisert som arrogant.

Gammel 08-05-07, 20:42   #6
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ansikter husker jeg stort sett, men jeg sliter veldig med hva folk heter og hvor jeg husker dem fra.

Gammel 08-05-07, 20:43   #7
Fluke

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kjenner igjen selv de jeg gikk i barnehagen med og folk jeg bare har truffet en gang på fest. Jeg kjenner altså igjen alle jeg har tilbrakt mer enn en time sammen med, omtrent.

Det er på en måte irriterende, for de kjenner vanligvis ikke meg igjen og da er det så teit å si "hei" til folk som ikke husker meg. Så jeg har sluttet å si "hei" til folk på gata, så nå tror vel alle at jeg er overlegen. Teit blir det liksom uansett.

Gammel 08-05-07, 20:46   #8
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

Jeg kjenner igjen selv de jeg gikk i barnehagen med og folk jeg bare har truffet en gang på fest. Jeg kjenner altså igjen alle jeg har tilbrakt mer enn en time sammen med, omtrent.

Det er på en måte irriterende, for de kjenner vanligvis ikke meg igjen og da er det så teit å si "hei" til folk som ikke husker meg. Så jeg har sluttet å si "hei" til folk på gata, så nå tror vel alle at jeg er overlegen. Teit blir det liksom uansett.

Sånn er jeg også!
Men navn ...

gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-07, 21:15   #9
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

Samme her. Det hender jeg overrumpler folk på gata hvis jeg er i humør til det. Og så er jeg en racer til å huske bursdager, og kan nok gjengi de fleste fødselsdagene til mine klassevenner på barneskolen. Jeg er dårlig til å lære navn ved første gangs håndhilsing, men navnene fester seg ganske raskt og sitter så spikret. Mannen min er likedan - jeg er imponert over at han kan etternavnet på de fleste av mine studievenner.

Gammel 08-05-07, 21:16   #10
Møøse
I could be violet sky

Møøse sin avatar

Hvor: Oslo
Møøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de fleste
Standard

Er som Fluke. Kjenner igjen de fjerneste personer stort sett. Det er veldig irriterende de gangene eg ikke straks kan plassere et kjent ansikt, men da viser det seg nesten alltid å være en jeg har handlet hos i kassa på Rema en gang eller noe sånt.
Men nå er jeg langt over normalt interessert i menneskene rundt meg også da.

Gammel 08-05-07, 21:18   #11
Møøse
I could be violet sky

Møøse sin avatar

Hvor: Oslo
Møøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Og så er jeg en racer til å huske bursdager, og kan nok gjengi de fleste fødselsdagene til mine klassevenner på barneskolen..

Du store. Trodde det bare var meg som hadde det sånn... Husker du bursdagene til lærerne dine også?

Gammel 08-05-07, 21:19   #12
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg husker ansikter godt, og stort sett også navn. Men jeg får nye elever hvert år, så de fleste navnene deres slettes fra minnet i løpet av kort tid etterpå. Men jeg hilser på dem, da.

Gammel 08-05-07, 21:19   #13
MokkMokk

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Ansikter husker jeg stort sett, men jeg sliter veldig med hva folk heter og hvor jeg husker dem fra.

Signerer.
Det hender det bringer meg opp i litt pinlige situasjoner.

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-07, 21:21   #14
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg husker ansikter veldig godt (men er ikke like god på navn, og håpløs på bursdager og slikt ).

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-07, 21:22   #15
Albertine
Passiv

Standard

Den gang jeg var språkreiseleder klarte jeg å lære alle elevenes navn på bussen mellom Oslo og Gøteborg. Dette fordi jeg ikke hadde lyst til å slippe løs femti ungdommer på Kielferga og ikke være i stand til å kjenne dem igjen (i tax free'n, freksempel...) Så jeg memorerte femti navn og klarte å matche dem med ansiktene. Hvordan? Aner ikke, men jeg var jo ung den gang.

Svar med sitat
Gammel 08-05-07, 21:22   #16
Azi
Come what may...

Azi sin avatar

Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er dårlig på både huske igjen ansikt og navn på folk som jeg har truffet 1 eller 2 ganger. Men alt annet detaljer rundt klarer jeg å huske. Snodig er det!

Azi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-07, 21:23   #17
Blånn

Blånn sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Ansikter kjenner jeg fort igjen, men jeg sliter veldig med å plasere dem til tid, sted og hvorfor jeg hadde noe med dem å gjøre....

Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-07, 21:25   #18
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Møøse, her.

Du store. Trodde det bare var meg som hadde det sånn... Husker du bursdagene til lærerne dine også?

Nei, der må jeg nok melde pass, gitt. Godt å høre at noen går meg en høy gang, da! Etter å ha gått rundt som veldig nærsynt uten briller i mange år som ungdom, har jeg også utviklet en egen evne til å kjenne igjen folk på avstand - på ganglaget, kroppsholdningen etc.

Gammel 08-05-07, 21:40   #19
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg husker ansikter altfor godt.

Gammel 08-05-07, 21:56   #20
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Møøse, her.

Lærernes husker jeg ikke, men veldig mange av skolekameratenes bursdager sitter spikret.

Jeg er ganske god på ansikter, men det er ikke sikkert jeg kan plassere dem i riktig setting for å si det sånn og det er ikke sikkert jeg husker navnet.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:05.