|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Fly til Italia med 3-4 måneder gammel baby i juli/august?Er jeg sprø som tenker tanken? Jeg har aldri flydd med barn under 3 år før, og kjenner jeg er ganske nervøs for langvarig illskriking på flyet. Dessuten er det temmelig varmt der på sommeren, for å si det mildt. Jeg har altså ingen erfaring med å reise med baby, så jeg vet ikke helt hva jeg begir meg ut på.
![]() |
#2 |
Lengter etter sola
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Fly til Italia med 3-4 måneder gammel baby i juli/august?Reis! Det er som regel mye enklere å reise med en baby enn med en på 1,5.
![]() |
#3 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: Fly til Italia med 3-4 måneder gammel baby i juli/august?Det går fint, veldig enkelt å fly med spedbarn. Kjøpt en bæresele e.l. Spedbarn er go-with-the-flow. Fornøyde så lenge mor/far/mat er i nærheten.
![]() |
#4 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() Sv: Fly til Italia med 3-4 måneder gammel baby i juli/august?Enig med Snuppa. Å reise med babyer går veldig fint.
![]() |
#5 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Fly til Italia med 3-4 måneder gammel baby i juli/august?Vår erfaring med to barn som har flydd siden de var knappe 2 mndr er at det går helt fint. Jeg hadde i alle fall dratt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Musk
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Fly til Italia med 3-4 måneder gammel baby i juli/august?Det er jo den perfekte alderen aa reise paa, sover fortsatt masse, ammes etc. Ingenting aa tenke paa ift. reisen. Vaeret er varmt, ja, men jeg synes aldri det har plaget mitt barn, men det er sikkert individuelt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
![]() Sv: Fly til Italia med 3-4 måneder gammel baby i juli/august?Sønnen min var 3 uker første gangen han fløy, og vi fløy ganske jevnlig det første halve året. Det var i grunnen null stress.
![]() |
![]() |
#8 |
Øyboer
![]() Sv: Fly til Italia med 3-4 måneder gammel baby i juli/august?Ingen problem. Ville nok kjøpt elle lånt en fly baby til flyturen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Fly til Italia med 3-4 måneder gammel baby i juli/august?Åh, mener dere det? Jeg har vært litt deppa av tanken på at de skal dra uten meg, samtidig som det har vært litt forlokkende å få være alene med babyen i et par uker. Får se hva som frister mest når det nærmer seg, hehe. Men Italia er jo et fantastisk land, og jeg har som sagt ikke vært der siden 2007, og vil jo møte familien igjen. Må lære meg noen italienske gloser til vi drar, de snakker ikke engelsk.
![]() |
#10 |
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() Sv: Fly til Italia med 3-4 måneder gammel baby i juli/august?Jeg har nå gjort det. Riktignok i oktober. Jenta ble fullammet og sov ellers for det meste i medbrakt dypvogn eller Samsonite babyseng. Vi hadde det fint og hadde ingen problemer. Jeg fryktet mygg mest, brukt Arnywear tørklær kjøpt hos Handysize. Det fine var at alle hygget seg og jeg fikk mye alenetid med yngste.
![]() |
#11 |
Trøtt
|
![]() Sv: Fly til Italia med 3-4 måneder gammel baby i juli/august?Veldig enkelt å reise med små babyer, ja. Men forbered deg godt før reisen, for er mor stressa merker baby slik skrekkelig fort og da kan det fort bli en lang tur.
![]() |
#12 |
Prematurmamma
|
![]() Sv: Fly til Italia med 3-4 måneder gammel baby i juli/august?Ville myyyye heller reist med baby enn en toåring.
![]() |
![]() |
#14 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Fly til Italia med 3-4 måneder gammel baby i juli/august?Vi dro til Rhodos da minsten var 4 måneder (2,5 måned korrigert). Det gikk aldeles strålende. Jeg hadde ringslynge, og han sov i den hele flyturen. Det er mye mer slitsomt å fly når de begynner å bli rastløse og mobile.
![]() |
![]() |
#15 |
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Fly til Italia med 3-4 måneder gammel baby i juli/august?Jeg skjønner ikke at du lurer engang. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Fly til Italia med 3-4 måneder gammel baby i juli/august?
Ingen tvil om det nei. Etter flytur med 2 åringer får jeg aldri lyst til å fly med barn igjen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
awesom
|
![]() Sv: Fly til Italia med 3-4 måneder gammel baby i juli/august?Begge våre har flydd fra de var et par måneder. Virkelig problemfritt. Det var langt verre når de var mellom 2-5 år.
![]() |
#18 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() Sv: Fly til Italia med 3-4 måneder gammel baby i juli/august?Vi var i Spania med 5 mnd gammel baby, og det gikk helt fint, ihvertfall. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Tatt på
|
![]() Sv: Fly til Italia med 3-4 måneder gammel baby i juli/august?Vi var i Italia i juni 2008, da var Pie 7 måneder gammel. Det var varmt og ungen storkosa seg. Mellomlanding i Amsterdam gjorde at flytiden ikke var mer enn 2-3 timer i gangen og Ergoselen var gull verdt på flyplassene.
![]() |
#20 |
|
![]() Sv: Fly til Italia med 3-4 måneder gammel baby i juli/august?Jeg tror ikke neg hadde dratt til Sør-Italia i juli/aug med en 3-måneder. Flyturen går sikkert greit, men den varmen må jo være ulidelig for en så liten kropp? |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|