Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Fly til Italia med 3-4 måneder gammel baby i juli/august?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-10-13, 16:13   #1
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fly til Italia med 3-4 måneder gammel baby i juli/august?

Er jeg sprø som tenker tanken? Jeg har aldri flydd med barn under 3 år før, og kjenner jeg er ganske nervøs for langvarig illskriking på flyet. Dessuten er det temmelig varmt der på sommeren, for å si det mildt. Jeg har altså ingen erfaring med å reise med baby, så jeg vet ikke helt hva jeg begir meg ut på.

Saken er den at vi har familie i Sør-Italia, og vi har ikke vært på besøk hos dem siden sommeren 2007, da jeg var gravid med minsten. Mannen min har fryktelig, fryktelig lyst å dra dit neste sommer, han har ikke sett tantene og onklene og mange av søskenbarna sine på 6 år og det er litt sårt for ham. Han vil gjerne at vi skal bli med, men som sagt har vi jo en ganske liten baby på det tidspunktet. Vi har vurdert at jeg blir hjemme med babyen mens de andre reiser, men det føles litt sårt også, jeg vil jo tilbringe ferien med alle barna. MEN, samtidig frister det jo litt også, å få et par ukers alenetid med den lille, uten mas og kjas, tror kanskje jeg (og babyen) trenger det.
Men om vi altså bestemmer oss for å dra, hvilke erfaringer har dere med å ta noen timers flytur med baby? Det blir jo endel kjøring også (6 timer i bil fra flyplassen i Roma, bilsete tar vi selvsagt med oss da det å få tak i bakovervent er som å tro på julenissen), så det er jo også egentlig et argument for å bare bli hjemme, kjenner jeg.

Gammel 30-10-13, 16:15   #2
Snuppa
Lengter etter sola

Snuppa sin avatar

Hvor: Trondheim
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Fly til Italia med 3-4 måneder gammel baby i juli/august?

Reis! Det er som regel mye enklere å reise med en baby enn med en på 1,5.

Gammel 30-10-13, 16:32   #3
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Det går fint, veldig enkelt å fly med spedbarn. Kjøpt en bæresele e.l. Spedbarn er go-with-the-flow. Fornøyde så lenge mor/far/mat er i nærheten.

Gammel 30-10-13, 16:36   #4
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Enig med Snuppa. Å reise med babyer går veldig fint.

Gammel 30-10-13, 16:36   #5
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vår erfaring med to barn som har flydd siden de var knappe 2 mndr er at det går helt fint. Jeg hadde i alle fall dratt.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-13, 17:18   #6
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Det er jo den perfekte alderen aa reise paa, sover fortsatt masse, ammes etc. Ingenting aa tenke paa ift. reisen. Vaeret er varmt, ja, men jeg synes aldri det har plaget mitt barn, men det er sikkert individuelt.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-13, 17:24   #7
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sønnen min var 3 uker første gangen han fløy, og vi fløy ganske jevnlig det første halve året. Det var i grunnen null stress.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-13, 17:28   #8
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Ingen problem. Ville nok kjøpt elle lånt en fly baby til flyturen.

Isolde er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 30-10-13, 17:46   #9
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Åh, mener dere det? Jeg har vært litt deppa av tanken på at de skal dra uten meg, samtidig som det har vært litt forlokkende å få være alene med babyen i et par uker. Får se hva som frister mest når det nærmer seg, hehe. Men Italia er jo et fantastisk land, og jeg har som sagt ikke vært der siden 2007, og vil jo møte familien igjen. Må lære meg noen italienske gloser til vi drar, de snakker ikke engelsk.
Håper ammingen går fint denne gangen, det vil jo være mye enklere enn mme-styret.

Gammel 30-10-13, 18:40   #10
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har nå gjort det. Riktignok i oktober. Jenta ble fullammet og sov ellers for det meste i medbrakt dypvogn eller Samsonite babyseng. Vi hadde det fint og hadde ingen problemer. Jeg fryktet mygg mest, brukt Arnywear tørklær kjøpt hos Handysize. Det fine var at alle hygget seg og jeg fikk mye alenetid med yngste.

Gammel 30-10-13, 18:47   #11
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Veldig enkelt å reise med små babyer, ja. Men forbered deg godt før reisen, for er mor stressa merker baby slik skrekkelig fort og da kan det fort bli en lang tur.

Vi har til og med reist med tvillingbabyer flere ganger, og det har også gått bra. Igjen, pakke riktig håndbagasje, forberede seg godt og bevare roen så går det aldelesutmerket.

Gammel 30-10-13, 18:59   #12
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Ville myyyye heller reist med baby enn en toåring.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-13, 19:00   #13
Observatøren

Observatøren sin avatar

Blogginnlegg: 21
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Reis av gårde!

Vi dro to uker til Frankrike med 5 uker gammel baby. Deilig!

Gammel 30-10-13, 21:32   #14
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi dro til Rhodos da minsten var 4 måneder (2,5 måned korrigert). Det gikk aldeles strålende. Jeg hadde ringslynge, og han sov i den hele flyturen. Det er mye mer slitsomt å fly når de begynner å bli rastløse og mobile.

Gammel 30-10-13, 21:34   #15
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skjønner ikke at du lurer engang.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 30-10-13, 21:36   #16
Anne C

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fibi, her.

Ville myyyye heller reist med baby enn en toåring.

Ingen tvil om det nei. Etter flytur med 2 åringer får jeg aldri lyst til å fly med barn igjen.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-13, 21:39   #17
Lenam
awesom

Lenam sin avatar

Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Begge våre har flydd fra de var et par måneder. Virkelig problemfritt. Det var langt verre når de var mellom 2-5 år.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-13, 21:40   #18
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Vi var i Spania med 5 mnd gammel baby, og det gikk helt fint, ihvertfall.

Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-13, 21:51   #19
Fersken
Tatt på

Fersken sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Vi var i Italia i juni 2008, da var Pie 7 måneder gammel. Det var varmt og ungen storkosa seg. Mellomlanding i Amsterdam gjorde at flytiden ikke var mer enn 2-3 timer i gangen og Ergoselen var gull verdt på flyplassene.

Reis!

Gammel 30-10-13, 22:17   #20
daffy

daffy sin avatar

Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Jeg tror ikke neg hadde dratt til Sør-Italia i juli/aug med en 3-måneder. Flyturen går sikkert greit, men den varmen må jo være ulidelig for en så liten kropp?

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:33.