Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Å gå rundt på fly

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-05-07, 11:03   #1
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Å gå rundt på fly

Jeg ser det er flere som nevner at på fly så kan ungene gå rundt i midtgangen.

Er det bare jeg som ikke tillater dette? Selv om skiltet med fest setebeltet er av, så anbefaler de at det er festet når man sitter. Ergo er det festet når man sitter. Og flyene er nå altfor trange til at jeg lar ungene bruke midtgangen som lekeplass. Ja, det er kjedelig for de små å fly, men hallo; om man velger å fly med små barn så får man innrette seg så godt man kan. Jeg syns ikke unger har noe vandrende i midtgangen å gjøre.

Gammel 09-05-07, 11:05   #2
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å gå rundt på fly

Nå har jeg ikke vært på lange flyturer med poden, så sånn sett er det kanskje ikke så representativt; men nei - ikke noe ut og gå i midtgangen. Om ikke vi skal på do da, det er jo noe annet.

Gammel 09-05-07, 11:06   #3
kisha
Tar en fot av gangen

kisha sin avatar

Hvor: Havørnbyen
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

På charterreiser er det hele tiden ting som foregår i midtgangen og ungene blir bare i veien. Jeg synes faktisk det er for mye trafikk av de kabinansatte. Man blir jo oppfordret til å bevege seg for å unngå blodpropp.

Gammel 09-05-07, 11:07   #4
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, ungene har sikkert stor sjanse for å få blodpropp.

Gammel 09-05-07, 11:11   #5
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Poden klarer nok helt fint å unngå blodpropp med å veksle mellom å sitte, stå, henge, ligge og klatre på setet sitt.

Gammel 09-05-07, 11:15   #6
kisha
Tar en fot av gangen

kisha sin avatar

kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Ja, ungene har sikkert stor sjanse for å få blodpropp.

Vi skal reise i 9 timer i strekk med en utrolig urolig krabat, jeg tror neppe vi greier å holde ham i setet hele tiden. Det kommer til å bli krakisk skriking
En fornøyd å stille unge i midtgangen ville i hvertfall jeg foretrekke.

Gammel 09-05-07, 11:17   #7
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Standard

Da vi reiste lengre enn langt, fikk jeg sete i midten, mot midtveggen. På den måten hadde ungene plass til å stå og hoppe litt, uten at de plaget andre av den grunn. At flyvertinnene kom og tok de med seg for å bestikke de med sjokolade er en annen side av saken.

Gammel 09-05-07, 11:19   #8
kisha
Tar en fot av gangen

kisha sin avatar

Standard

Han er bare 1 1/2 år, en turbo. Sjokolade vil neppe gjøre situasjonen bedre.
Masse sikling og høyere turbofart.

Gammel 09-05-07, 11:20   #9
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Standard

Jeg vet akkurat hvordan det er å reise med aktive barn. Det stiller ikke saken annerledes i mine øyne.

Gammel 09-05-07, 11:25   #10
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her går ikke Herremannen rundt i flyet heller (foruten når vi skal på do). Han har reist veldig mye med fly (minst 60 starter/landninger) og til tross for at han er veldig "motorisk" så har han hele tiden skjønt at han skal sitte rolig med sikkerhetsbeltet på (det ordner han selv). Hos oss har det derfor aldri vært en diskussjon. Han liker å sove på fly, men vi har selvsagt alltid med litt kosemat (som ikke er fult av sukker for vi vil ikke ha en gira sønn) og noen leker/bøker.

Pelen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 09-05-07, 11:26   #11
kisha
Tar en fot av gangen

kisha sin avatar

Standard

I fjor reiste vi fra Tenerife kl. 04.30. Jeg hadde ikke sovet et sekund tidligere om natta fordi det var full fest i naboleiligheten. Jeg fikk en unge på ca 4 år bak meg. Han satt og sparket meg i ryggen under hele hjemreisen fordi faren nektet å kjøpe headsett til ham slik at han kunne høre på musikk. Jeg var mildt sagt forbannet, det kan jo hende at ungen hadde sovnet til musikken. Det kostet 25 kr.

For min del kunne han gjerne ha løpt maraton i midtgangen. Bare jeg fikk sove.

Gammel 09-05-07, 11:26   #12
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Junior får ikke gå alene i midtgangen. Når han var yngre brukte jeg å gå litt med han selv. slik at han sovnet, men nå må han sitte, stå, turne, sove i setet (hvis vi er så heldig at det er ledige seter)/ på meg eller pappan når vi er ute å reiser.

Foreløpig er de lengste reisene våre bare på 2,5 timer, så det har gått bra hittil.

Gammel 09-05-07, 11:26   #13
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Standard

Og du sa ikke fra? Det er lov.

Gammel 09-05-07, 11:54   #14
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Da vi fløy fra skottland i fjor sommer vandret jeg og minsten flere turer i midtgangen. Ingen av ungene hadde fått leke rundt alene på et fly, men jeg foretrakk vandring fremfor hyling.

Gammel 09-05-07, 12:06   #15
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kan la poden stå i midtgangen ved setet, men da har jeg alltid en hånd på han, så han ikke skal stikke av. Han får ikke løpe fritt i midtgangen. På lengre turer kan vi gå noen runder fram og tilbake sammen med han, men bare når det er kul umulig å få han til å sitte i setet.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-07, 12:29   #16
Beckett
Fornøyd

Beckett sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Nei, poden får ikke lov til å vandre rundt på flyet alene. Mest fordi jeg tenker på hva som kan skje ved eventuell plutselig turbulens.
Blir han helt umulig å ha med å gjøre, kunne jeg kanskje leiet han en runde.

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-07, 12:44   #17
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mine barn må sitte i eget sete under hele flyturen. :slem mor TM: De får også lov til å gå på do eller gå til venners/families seter (dersom vi reiser sammen med noen).

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-07, 12:53   #18
kisha
Tar en fot av gangen

kisha sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Og du sa ikke fra? Det er lov.

Jo, jeg sa i fra til ingen nytte.

Gammel 09-05-07, 12:54   #19
kisha
Tar en fot av gangen

kisha sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Martis, her.

Junior får ikke gå alene i midtgangen. Når han var yngre brukte jeg å gå litt med han selv. slik at han sovnet, men nå må han sitte, stå, turne, sove i setet (hvis vi er så heldig at det er ledige seter)/ på meg eller pappan når vi er ute å reiser.

Foreløpig er de lengste reisene våre bare på 2,5 timer, så det har gått bra hittil.

På charterfly er det upopulært å legge ned setet, passasjeren bak for problemer med å bevege seg. Det er for liten plass.
Dessuten har jeg betalt for eget sete til småen. Jeg får bare håpe at han vil sitte der.

Gammel 09-05-07, 12:55   #20
linka-mor
Aquarist

linka-mor sin avatar

linka-mor er populærlinka-mor er populærlinka-mor er populær
Standard

I fly, båt, tog og busser sitter man stille på plassen sin. Med mindre man må på do.

linka-mor er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:36.