|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Absolut ateist
|
![]() Å gå rundt på flyJeg ser det er flere som nevner at på fly så kan ungene gå rundt i midtgangen.
![]() |
#2 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Å gå rundt på flyNå har jeg ikke vært på lange flyturer med poden, så sånn sett er det kanskje ikke så representativt; men nei - ikke noe ut og gå i midtgangen. Om ikke vi skal på do da, det er jo noe annet.
![]() |
#3 |
Tar en fot av gangen
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Å gå rundt på flyPå charterreiser er det hele tiden ting som foregår i midtgangen og ungene blir bare i veien. Jeg synes faktisk det er for mye trafikk av de kabinansatte. Man blir jo oppfordret til å bevege seg for å unngå blodpropp.
![]() |
#5 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Å gå rundt på flyPoden klarer nok helt fint å unngå blodpropp med å veksle mellom å sitte, stå, henge, ligge og klatre på setet sitt.
![]() |
#6 |
Tar en fot av gangen
![]() Sv: Å gå rundt på fly
Vi skal reise i 9 timer i strekk med en utrolig urolig krabat, jeg tror neppe vi greier å holde ham i setet hele tiden. Det kommer til å bli krakisk skriking
![]() |
#7 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Å gå rundt på flyDa vi reiste lengre enn langt, fikk jeg sete i midten, mot midtveggen. På den måten hadde ungene plass til å stå og hoppe litt, uten at de plaget andre av den grunn. At flyvertinnene kom og tok de med seg for å bestikke de med sjokolade er en annen side av saken.
![]() |
#8 |
Tar en fot av gangen
![]() Sv: Å gå rundt på flyHan er bare 1 1/2 år, en turbo. Sjokolade vil neppe gjøre situasjonen bedre.
![]() |
#9 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Å gå rundt på flyJeg vet akkurat hvordan det er å reise med aktive barn. Det stiller ikke saken annerledes i mine øyne.
![]() |
#10 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Å gå rundt på flyHer går ikke Herremannen rundt i flyet heller (foruten når vi skal på do). Han har reist veldig mye med fly (minst 60 starter/landninger) og til tross for at han er veldig "motorisk" så har han hele tiden skjønt at han skal sitte rolig med sikkerhetsbeltet på (det ordner han selv). Hos oss har det derfor aldri vært en diskussjon. Han liker å sove på fly, men vi har selvsagt alltid med litt kosemat (som ikke er fult av sukker for vi vil ikke ha en gira sønn) og noen leker/bøker. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Tar en fot av gangen
![]() Sv: Å gå rundt på flyI fjor reiste vi fra Tenerife kl. 04.30. Jeg hadde ikke sovet et sekund tidligere om natta fordi det var full fest i naboleiligheten. Jeg fikk en unge på ca 4 år bak meg. Han satt og sparket meg i ryggen under hele hjemreisen fordi faren nektet å kjøpe headsett til ham slik at han kunne høre på musikk. Jeg var mildt sagt forbannet, det kan jo hende at ungen hadde sovnet til musikken. Det kostet 25 kr.
![]() |
#12 |
Ute på tur
|
![]() Sv: Å gå rundt på flyJunior får ikke gå alene i midtgangen. Når han var yngre brukte jeg å gå litt med han selv. slik at han sovnet, men nå må han sitte, stå, turne, sove i setet (hvis vi er så heldig at det er ledige seter)/ på meg eller pappan når vi er ute å reiser.
![]() |
#14 |
Fola Blakken
|
![]() Sv: Å gå rundt på flyDa vi fløy fra skottland i fjor sommer vandret jeg og minsten flere turer i midtgangen. Ingen av ungene hadde fått leke rundt alene på et fly, men jeg foretrakk vandring fremfor hyling.
![]() |
![]() |
#15 |
Textrovert
|
![]() Sv: Å gå rundt på flyJeg kan la poden stå i midtgangen ved setet, men da har jeg alltid en hånd på han, så han ikke skal stikke av. Han får ikke løpe fritt i midtgangen. På lengre turer kan vi gå noen runder fram og tilbake sammen med han, men bare når det er kul umulig å få han til å sitte i setet.
![]() |
#16 |
Fornøyd
|
![]() Sv: Å gå rundt på flyNei, poden får ikke lov til å vandre rundt på flyet alene. Mest fordi jeg tenker på hva som kan skje ved eventuell plutselig turbulens.
![]() |
#19 |
Tar en fot av gangen
![]() Sv: Å gå rundt på fly
På charterfly er det upopulært å legge ned setet, passasjeren bak for problemer med å bevege seg. Det er for liten plass.
![]() |
#20 |
Aquarist
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Å gå rundt på flyI fly, båt, tog og busser sitter man stille på plassen sin. Med mindre man må på do. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|