|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Hvordan farge myye marsipan?Jeg fant ikke rød marsipan i butikkene i dag, så jeg må farge marsipan som skal dekke en forholdsvis stor kake. Finnes det enklere måter å gjøre det på, enn for hånd? Jeg synes det er noe herk å farge for hånd, spesielt når det er såpass mye som skal farges jevnt.
![]() |
#2 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan farge myye marsipan?Får man det i butikk?
![]() |
#3 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan farge myye marsipan?Det er ferdigfarget marsipan jeg ikke får tak i. Har rødfarge fra Wilton. Har farget marsipan mange ganger tidligere, men ikke så store mengder. Så lurte bare på om noen hadde tips til enklere måte å farge den på, enn for hånd.
![]() |
#4 |
Epikur
|
![]() Sv: Hvordan farge myye marsipan?Wilton gir en knallere rød enn konditorfarge og er mye drøyere. Jeg bruker kjøkkenmaskinen til å kna inn farge, deler opp marsipan i biter eller river den og har i farge.
![]() |
#5 |
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan farge myye marsipan?Kan man dekke kaka med ufarget marsipan, og "male" den med egnet farge etterpå? |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Hvordan farge myye marsipan?Varm marsipanen i mikro før du farger den. Da er den mye lettere å kna.
![]() |
![]() |
|
|