|
Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Bostonterrier / fransk bulldogEr det noen som har erfaring med en av disse rasene? Vi vil ha hund. Mannen er nesten på gli, og da pleier jeg å få det som jeg vil til slutt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
stressmonster
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
![]() Sv: Boston Terrier / Fransk BulldogJeg så en innslag på nrk om fransk bulldog her omdagen og mange disse hundene er visst avlet fram til å ha en så kort nese at de ikke får nok oksygen og dermed har de det ikke særlig godt. Noen opprettere er visst mer opptatt av det enn andre så det kan jo være noe å ha i bakhodet.
![]() |
#3 |
can-jur
|
![]() Sv: Boston Terrier / Fransk BulldogDet finnes mange raser som ikke er vannskapte av menneskets trang til å gjøre sinnsyke ting. Velg en av dem.
![]() |
![]() |
#4 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Boston Terrier / Fransk BulldogJeg sier det igjen: Dvergdachs. Rolig innendørs men likevel leken. Veldig kosete. Utrolig personlighet, de leser deg som en åpen bok. Og utendørs kan de gå dagevis i fjellet uten at de krever det av deg.
![]() |
#5 |
Har diplom
![]() Sv: Boston Terrier / Fransk Bulldog
Det var jeg ikke klar over, jeg trodde de var sunnere enn for eksempel Engelsk bulldog og mops. Det skal jeg absolutt ta med i vurderingen.
Har du noen forslag? Det er jo en million hunderaser, vanskelig å vite hva som passer for oss.
Den skal sjekkes ut! |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Boston Terrier / Fransk BulldogSøsteren til venninnen min har fransk bulldog og skryter veldig av rasen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trøndelag
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bostonterrier / fransk bulldogOg jeg anbefaler Dansk-svensk gårdshund. Den er en korhåret mellomstor hund. Den ligner litt på Jack Russel terrier, men har lengre bein / er høyere. Den er mye roligere i lynnet enn en terrier. Elsker familien sin over alt på jord, er kosete og rolig innendørs. Livlig og utholdende utendørs, og sier ikke nei takk til en skogstur/fjelltur. Men den MÅ ikke ha en times mosjon hver dag.
![]() |
#8 |
can-jur
|
![]() Sv: Bostonterrier / fransk bulldogSlår et slag for hunden med det vanskelige navnet Kromfohrländer.
![]() |
![]() |
#9 |
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Bostonterrier / fransk bulldogSkal jeg ha hund igjen tror jeg det blir en Boston Terrier eller en Dansk-svensk gårdshund. Har hilst på begge raser, og de er utrolig fine hunder. Boston Terrier er ikke gneldrete eller slik som mange andre terriere kan være. Så den kan være en fint alternativ. Det koster ekstra å forsikre en Fransk Bulldog, vi så lenge på den rasen, men slo det fra oss da vi var redde for sykdom og dårlig avl. Forsikringen speiler gjerne sykdomsbildet på hunden rent statistisk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Bostonterrier / fransk bulldog
Fransk bulldog var ikke spesielt nevnt i den reportasjen, var den vel? Her er link til nettversjon av problemstillingen: http://www.nrk.no/livsstil/veterinae...eavl-1.7397388
![]() |
#12 |
can-jur
|
![]() Sv: Bostonterrier / fransk bulldogDet er lurt å sjekke hvordan valper av den rasen man ønsker seg kommer til verden.
![]() |
![]() |
#14 |
Har diplom
Ser den, Floksa. Jeg har sett at det står i mange Fransk Bulldogg annonser at hundene er fra "selvfødende linjer", så ser ut som seriøse oppdrettere tar det alvorlig? |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Champagne til alt
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Åh, jeg kjenner en sånn, er helt forelsket!
![]() |
#16 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trøndelag
![]() ![]() ![]() |
Har du sjekket raseklubbens hjemmeside? http://www.dansksvenskgardshund.no/
Mamma til Storebror -02, Mellomsøster -05 og Lillesøster mai-09 Sist redigert av *TB* : 09-11-13 kl 17:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Men først, kaffe!
![]() Sv: Bostonterrier / fransk bulldogHer er valpeliste som oppdateres jevnlig på Dansk-Svensk gårdshund: |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
stressmonster
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Jo, jeg mener den ble spesielt nevnt i den reportasjen jeg så fordi det er bare derfor jeg vet hva den hunderasen heter og hvordan den ser ut. Jeg fikk bare med meg at slike hunder ofte har et dårlig oksygenopptak og at de derfor ikke har det veldig bra. De intervjuet noen med fransk bulldog og disse sa at de skulle være nøyere når de valgte oppdretter neste gang.
![]() |
#19 |
Lengter etter sola
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|
|