|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Smågutter med lengre hårGutten vår er 5 år. Han har nydelige krøller med litt lengde som jeg nekter å klippe av han. Nå mener mannen vi skal klippe han kort, fordi det er flere han treffer som tror gutten er jente. Sønnen selv har ikke bemerket dette. Mannen mener allikevel vi bør klippe han FØR han merker at noen tror han er jente. Jeg synes vi skal vente til gutten selv ønsker å kippe seg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Smågutter med lengre hårJeg kunne lagt ut bilde av min 12-åring for å illustrere, men skal la være.
![]() |
#3 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Smågutter med lengre hårPersonlig synes jeg gutter er stilig med kort hår. Men det er min personlige mening.
![]() |
![]() |
#4 |
Muligens verdt å vente på
|
![]() Sv: Smågutter med lengre hårHårsveisen til ungene legger jeg meg ikke opp i. De får bestemme selv. Pøbeln på 8 har langt hår. Det har forsåvidt Rosinmannen også.
![]() |
#5 |
Medlem siden: Jan 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Smågutter med lengre hårHer klipper vi, men det er mest fordi han hater hårvask og kort hår gjør dette enklere. Pappaen hadde veldig langt hår i ungdommen, så vi kommer nok ikke til å nekte ham langt hår dersom han ønsker å spare til det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() Sv: Smågutter med lengre hårHer får barna velg hårfrisyre selv. Snart femåringen ønsker selv kort hår. Det har han forsåvidt alltid hatt da jeg foretrekker kort hår på gutter, og derfor blir også 2,5-åringen klippet kort, men når han en gang har en egen mening om hårfrisyren sin står han helt fritt til å velge selv. Selv synes jeg ikke hvorvidt noen blir tatt for å være et annet kjønn er det som er vesentlig. Jeg har valgt mine barns hårfrisyrer ut fra hva jeg synes er pent.
![]() |
#8 |
representert
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Smågutter med lengre hårDet er bare hår, spør ungen hva han vil ha neste gang han skal til frisøren. Det gjorde jeg med eldste en gang, og da sto det om å se ut som en løve eller flodhest.. De har egne meninger!!
![]() |
#9 |
Det kommer seg
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
![]() Sv: Smågutter med lengre hårJeg liker at gutter har langt hår jeg.
![]() |
#11 |
Dragedytteren
|
![]() Sv: Smågutter med lengre hårJeg ble tatt for å være gutt en gang eller to da jeg var rundt 4-5 år. Det syntes jeg bare var moro. Hvorfor er det så farlig å bli tatt for å være jente?
![]() |
#12 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Smågutter med lengre hårJeg ble tatt for å være gutt gjennom hele oppveksten helt frem til jeg var 13-14 år. Jeg syntes det var veldig kjipt, men jeg valgte da også å være relativt guttete i "stilen". (I den grad jeg hadde noen "stil" på den tiden.)
![]() |
![]() |
#13 |
awesom
|
![]() Sv: Smågutter med lengre hårMine barn bestemmer i stor grad selv hvilken frisyre de har. Lillebror hadde langt hår lenge, nå har han kot hår bak, undercut og lang lugg. Han må i likhet med Tjorvens gutt bruke hårbånd når han spiller fotball. Siden han er en av de virkelig populære guttene på trinnet har det etterhvert dukket opp flere med lignende klipp .
![]() |
#14 |
|
![]() Sv: Smågutter med lengre hårFor min del er det veldig viktig å fortelle ungene at det ikke er noe som er for jenter og noe som er for gutter, så hårsveis skal jeg ikke legge meg opp i.
![]() |
![]() |
#15 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Smågutter med lengre hårGutten min på 6 har ganske langt hår, og vil gjerne ha det. Nå tror jeg faktisk han har lengre hår enn begge søstrene sine. Det er få (om noen) som har trodd han er jente, han er veldig guttete i kroppen, klærne og måten han beveger seg på. Så den problemstillingen har jeg faktisk ikke tenkt på. Men om temaet skulle komme opp regner jeg med han har vett på å si fra selv.
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 21-11-13 kl 13:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
![]() Sv: Smågutter med lengre hårJeg synes det er svært, svært sjelden at langt hår på gutter er pent, så her hadde det ikke vært aktuelt på noe tidspunkt. Så da hadde nok ikke poden heller tenkt tanken. Guttene her har krøller. Mellomste har derfor blitt klippet kort i nakken og rundt ørene, mens krøllene får være i fred oppå. Merkelig nok ikke alle frisører som forstår konseptet, men nå har vi funnet en salong som fikser det enkeltpenkelt. Om det er en tilfeldighet at det er i Oslo Vest vet jeg ikke
![]() |
![]() |
#17 |
Boler'o?
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
![]() Sv: Smågutter med lengre hårLa gutten bestemme selv
![]() |
#18 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Smågutter med lengre hår
Min mening er at når ungene kommer opp i en viss alder bør de få ha sin egen mening om hva som er pent, og hva jeg synes bør komme lenger bak i rekka. Så når min gutt velger å la håret vokse så er det ganske uvesentlig hva jeg synes. Det viktigste er at han er fornøyd selv.
![]() |
#19 |
|
![]() Sv: Smågutter med lengre hårHvorfor kler egentlig jenter langt hår bedre enn gutter?
![]() |
![]() |
#20 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Smågutter med lengre hårSå lenge håret er pent, og ikke pistrete og tynt, type skriker "mamma insisterer på at jeg beholder babykrøllene mine, enda de rett og slett ikke ser ut," så syns jeg gutten selv skal få velge hva slags sveis han vil ha jeg.
![]() |
|
|