Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Jeg har lyst til å se Dr Who - i hvilken ende skal jeg begynne?

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-12-13, 13:18   #1
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har lyst til å se Dr Who - i hvilken ende skal jeg begynne?

Jeg har lært her inne at jeg har gått glipp av noe stort, som ikke har fulgt med på Dr Who. Men jeg har også skjønt det slik at serien har gått i årevis, og at det ikke er aktuelt å begynne på s01e01. Hvor begynner jeg da? Hva må jeg vite i forkant? Hva handler serien egentlig om?

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-13, 13:20   #2
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Jeg har lyst til å se Dr Who - i hvilken ende skal jeg begynne?

Jeg har startet på serien fra 2005.

Gammel 01-12-13, 13:26   #3
Hobbes
Snikende tiger

Hobbes sin avatar

Blogginnlegg: 232
Hobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg begynte da Fnugget kom, og jeg fortsatt klarte å holde meg våken under nattammingene. Da var iPad med Dr. Who genialt. Under kveldsammingen, som helst skal foregå i mørket på soverommet, er det også genialt. Jeg begynte på serien fra 2005 jeg også. Tok noen episoder før det fikk satt seg ordentlig hos meg, men nå elsker jeg det!

Gammel 01-12-13, 13:47   #4
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du skal selvfølgelig begynne med den niende doktoren. Fem sesonger på Netflix – start fra begynnelsen!

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-13, 14:24   #5
Pingis
Kald på føttene

Pingis sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har akkurat begynt, og det er superstas! Er på slutten av første sesong (av de som ligger på netflix, da). Mannen min ser bare rart på meg, så jeg sørger for å se på det aleine.

Gammel 01-12-13, 14:34   #6
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Niende Doktoren ja, sesong 1 fra 2005. Jeg har sett noen av de gamle også, de fenger overhodet ikke på samme måte. Hadde sikkert elsket dem som barn, men i dag fenger de altså ikke like mye. Jeg elsker de nye!

3 uker igjen til Doktorskifte! Grugleder meg ... Har store forventninger til nummer 12! Tror han blir bra, litt mer som Eccleston (nummer 9), ikke så tullete og tøysete som nummer 11 men mer alvorlig og kanskje også litt småfrekk. Spent!

Gammel 01-12-13, 14:38   #7
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg både gleder og gruer meg til doktorskiftet. Var skeptisk til Smith i starten, men han grew on me. Jeg liker at han aldri står stille, kjeften går i ett, og han er så rørete som han er.

Men ingen slår den tiende. Tennant i mitt hjerte.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-13, 14:42   #8
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, Tennant er og blir storfavoritten. Sukk. Men Smith er herlig hyperaktiv. Nei, jeg er dritspent på nummer 12 altså.

Gammel 01-12-13, 15:12   #9
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Da har jeg sett første episode fra 2005. :effektiv:

Er det stort tidshopp fra sesongen før?

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-13, 15:19   #10
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

De er vel egentlig ganske vage på det – det er mye i episoden som antyder at den niende doktoren akkurat har regenerert. Men så kommer det annet etter hvert som tyder på annet. Spoilers!

Gammel 01-12-13, 15:30   #11
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Ja, du får MYE bakgrunnshistorie helt på slutten nå, i de aller siste episodene og i 50-års-episoden. Men du må ikke vite dette for å følge med fra begynnelsen altså. Det er bare kult å få vite det etterhvert.

Husk at den første sesongen kan være litt barnslig og lavbudsjetts. Når Tennant kommer inn i bildet i sesong 2, forandrer serien seg en god del og blir mer "voksen". I hvert fall utover i sesongene. Dystrere og mørkere, men også bedre synes jeg. Åh, som jeg elsker Doctor Who!

Gammel 01-12-13, 16:06   #12
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pepper Lemon, her.

Da har jeg sett første episode fra 2005. :effektiv:

Er det stort tidshopp fra sesongen før?

Tidsrelaterte spørsmål gir ikke alltid mening innenfor Doctor Who-universet. Den niende doktoren ser seg i speilet i første episode, og det kan se ut som om han ikke har rukket å se hvordan han ser ut i denne kroppen riktig enda.

I RL-tid var det 9 år mellom TV-filmen med den åttende doktoren i og episodene med den niende doktoren. Men det er jo ikke godt å si hvor mange år doktoren selv opplevde i mellomtiden, hverken i sin åttende eller sin niende inkarnasjon.

Gammel 01-12-13, 16:07   #13
emin
Engel med shit på vingene

emin sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Du må i alle fall være veldig obs på de episodene i sesong 4 som mangler på Netflix, de er kjempeviktige. Vi er på omtrent episode 5 på sesong 5, så har akkurat vært gjennom problematikken. The End of Time 1 og 2 finnes på amerikansk Netflix (ikke på norsk), og Planet of The Dead måtte vi laste ned siden den ikke finnes på noen Netflix.

Ellers er det bare å se i vei, du blir fort nok hekta.

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-13, 16:40   #14
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Jaa, End of time ligger ikke på norsk Netflix (men de ligger på den amerikanske ja), og de to episodene er SYKT viktige for handlingen videre til sesong 5. Hvis du skipper dem, fatter du ingenting i sesong 5, da er du plutselig over på en ny Doktor og har misset masse handling. Netflix burde skamme seg, de burde nesten ikke lagt ut serien i det hele tatt om de ikke klarte å få med seg disse, eller i det minste advart folk?
End of time 1 & 2 er forresten de mest fantastiske episodene. Jeg får frysninger bare jeg tenker på dem.

Waters of Mars ligger vel heller ikke på norsk Netflix? Den er awesome, en av mine favorittepisoder. Litt deilig småskummel! Ikke viktig for handlingen altså, men kjekk å få med seg.

Gammel 01-12-13, 19:05   #15
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Standard

RL-tid, Skilp? Skal man drive og bry seg om den også, nå da?

Gammel 01-12-13, 23:17   #16
Hobbes
Snikende tiger

Hobbes sin avatar

Blogginnlegg: 232
Hobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Mens jeg elsket Ecclestion, og ble skitskuffet da han ble byttet. Nei da, jeg visste ingenting om Dr. Who da jeg begynte, og at han byttet utseende og sånt. David Tennant vokser på meg, men han er fortsatt litt for mye Barty Crouch jr. når jeg ser ham fortsatt. dessuten er jeg ikke helt fortrolig med at Rose er borte...

Gammel 02-12-13, 08:59   #17
emin

emin sin avatar

emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dixie Diner, her.

Waters of Mars ligger vel heller ikke på norsk Netflix? Den er awesome, en av mine favorittepisoder. Litt deilig småskummel! Ikke viktig for handlingen altså, men kjekk å få med seg.

Jeg tror den ligger på amerikansk Netflix, mener vi slapp å laste den også ned.

Gammel 02-12-13, 22:53   #18
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Egner denne ser for en 12-åring eller bør man være eldre?

For flere år siden så jeg noen episoder av serien, og mener å huske at noen av disse var litt skumle.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-13, 22:54   #19
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Éowyn, her.

Egner denne ser for en 12-åring eller bør man være eldre?

For flere år siden så jeg noen episoder av serien, og mener å huske at noen av disse var litt skumle.

Tolv skulle være en veldig egnet alder.

Gammel 02-12-13, 23:15   #20
emin

emin sin avatar

Standard

12-åringen min er like hekta som meg og sin far, så 12 er ypperlig alder. 6-åringen synes det er kult, men for skummelt til at han vil se selv. Han digger bare figurene han.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:50.