|
Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Hvordan bruke kjole til hverdags?Jeg vet hvilke kjoler jeg liker og kan bruke, men hvordan i all verden bruker jeg dem sammen med ulike typer tilbehør? Hva slags sko bruker dere til hverdagskjoler til ulike årstider? Hvor får man kjøpt gode strømpebukser til kjolebruk på vinteren? Bruker dere gensere inni/cardigans utenpå? Har dere mange kjoler dere bytter på eller er det smarte måter å bytte ut tilbehøret på slik at man klarer seg med færre? Andre ting? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
![]() Sv: Hvordan bruke kjole til hverdags?Jeg bruker mye kjole til hverdags. Om vinteren bruker jeg gjerne langermede kjoler, ofte i ull/kasjmir. Da behøver jeg ikke noe inni eller utenpå. Nå bruker jeg også støvletter til, enten høye eller ankelhøye. Om sommeren blir det gjerne ballerina eller småsko med litt hæl.
![]() |
#3 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Hvordan bruke kjole til hverdags?Mitt beste tips: Bare ta kjolen på. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Hvordan bruke kjole til hverdags?Jeg bruker tynne ullstrømpebukser og skoletter til kjole nå. Gjerne cardigan over kortermede kjoler.
![]() |
![]() |
#5 |
|
![]() Sv: Hvordan bruke kjole til hverdags?Jeg bruker kjole og skjørt hele året. Har noen kjoler der det passer med skjorte eller ulltrøye (har noen med blonder som er fine), ellers tar jeg cardigan i bomull eller ull alt ettersom hvor kaldt det er. Bruker ullstrømpebukser fra Pierre Robert mest, ellers har jeg nylon og bare trer en ullstilongs over på vei til jobb hvis det er kaldt. Går ikke med høye hæler ute, men har litt hæl på skoene jeg bruker på jobb.
![]() |
#6 |
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Hvordan bruke kjole til hverdags?Jeg bruker nylonstrømpebukser i 80-100 denier, gjerne mørke av farge. Kjøper på Lindex eller Kappahl, men liker aller best de dyre strømpebuksene fra Wolford. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
![]() Sv: Hvordan bruke kjole til hverdags?Jeg bruker ullstrømpebukse om vinteren. Ute går jeg med høye støvletter. Er det veldig kaldt har jeg i tillegg til strømpebukse over-kneestrømper i ull. Jeg bruker innesko (pumps) på jobb. Har jeg en stillesittende dag eller er frossen har jeg et ullsjal over skuldrene.
![]() |
#8 |
A friend with benefits
|
![]() Sv: Hvordan bruke kjole til hverdags?Jeg lurer på det samme. Jeg liker å gå i kjoler, men synes det er vanskelig å finne strømpebukser og sko.
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08 Sist redigert av LilleLeo : 18-11-13 kl 22:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
![]() Sv: Hvordan bruke kjole til hverdags?Jeg bruker bare kjole, og foretrekker Pierre Robert sine ullstrømpebukser nå om vinteren. De er jeg veldig fornøyd med. Har alltid singlet eller ulltrøye (også fra PR) under, jeg orker ikke gå naken under kjoler, av en eller annen grunn. Ofte cardigan eller genser utenpå. Sko synes jeg er det vanskeligste, der har jeg i grunnen ingen tips.
![]() |
![]() |
#10 |
A friend with benefits
|
![]() Sv: Hvordan bruke kjole til hverdags?Nå skal svigermor strikke denne cardiganen til meg, og jeg tenker at den nok passer til kjoler også:
![]() |
#11 |
intro
|
![]() Sv: Hvordan bruke kjole til hverdags?Alltid kjole eller skjørt, som oftest med bomullspolo eller langermet bomullsgenser under om vinteren. Bruker tette strømpebukser i syntet eller (ofte ribbet) bomull, og har gjerne en ullstrømpis eller stillongs utenpå når jeg går ute (kan ikke ha ull inn mot huden). Har en del knelange ullkjoler, og synes dette er varmere enn bukse om vinteren.
![]() |
![]() |
#12 |
Epikur
|
![]() Sv: Hvordan bruke kjole til hverdags?Går nesten alltid med kjoler. Tykke strømpebukser, støvletter og ullkjoler om vinteren. Eller ulltrøye under kjoler av bomull, fløyel eller jeansstoff.
![]() |
#13 |
intro
|
![]() Sv: Hvordan bruke kjole til hverdags?Jeg bruker alltid støvletter som nesten når til knærne, da jeg synes det kler meg bedre og dessuten varmer mer.
![]() |
![]() |
#14 |
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Hvordan bruke kjole til hverdags?Hvis ingen skal se føttene mine hele dagen, bruker jeg stømpebukse-tights, altså uten føtter. Da kan jeg skifte svette sokker når jeg kommer hjem uten å skifte hele strømpebuksa. Og da kan jeg av og til bruke strømpebuksa om igjen. Men dette gjør jeg bare når jeg bruker høye støvletter, naturlig nok. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Kontrollfrik
![]() Sv: Hvordan bruke kjole til hverdags?Hvor i alle dager kom det sure fjeset fra? Og hvorfor bare i mitt innlegg? |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Sånn passe sane
|
![]() Sv: Hvordan bruke kjole til hverdags?Jeg måtte lese noen ganger, Hyacinth, for det sure fjeset passet liksom ikke til innlegget. "Jeg må ta av meg sokkene når jeg kommer hjem og det er jeg driiiitforbanna for!"
07, 09, 13 Sist redigert av Bille : 18-11-13 kl 22:19. Årsak: ganger, ikke dager |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Kontrollfrik
![]() Sv: Hvordan bruke kjole til hverdags?
Var det JEG som laget det? |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
intro
|
![]() Sv: Hvordan bruke kjole til hverdags?
Svaret på det første spørsmålet er ja for min del (
![]() |
![]() |
#19 |
intro
|
![]() Sv: Hvordan bruke kjole til hverdags?(Og Loft sender for øvrig også til Norge. Jeg fatter ikke nå at jeg ikke også raska med meg den røde, men den var muligens utsolgt.)
![]() |
![]() |
#20 |
Kontrollfrik
![]() Sv: Hvordan bruke kjole til hverdags?Jeg bruker forresten gjerne trange dongeribukser under litt mer sånn hverdagskjoler. Ikke de lange, men de som er litt kortere. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|