|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Vaklende
|
![]() Takkegave til en rik mann?En mann med nok penger til å kjøpe hva han vil har gjort meg en kjempetjeneste som gjorde livet mitt mye bedre. Jeg vil gjerne takke ordentlig for det, men strever litt med noe som jeg synes blir bra nok. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Takkegave til en rik mann?Kan du lage en likør? Kan gi en opplevelse?
![]() |
#3 |
Off the map.
|
![]() Sv: Takkegave til en rik mann?Hvis han er veldig rik, så tror jeg ikke han ville sette så stor pris på en for dyr gave. Det gir litt bismak å kjenne på at noen har vrengt lommeboka for en som strengt tatt kan kjøpe hva han vil.
![]() |
#4 |
Off the map.
|
![]() Sv: Takkegave til en rik mann?Hvis du kan strikke så synes jeg noe fint hjemmelaget som du har lagt ned jobb i er en bra ting å legge med. Behøver ikke å være så mye, men et par hjemmestrikkede ullsokker eller et skjerf.
![]() |
#5 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() Sv: Takkegave til en rik mann?I enkelte rikere kretser har jeg observert at det settes stor pris på å få feks en skål/fat - fylt med moreller. Et fotografi i en ramme (der det er naturlig). En flaske vin og et skriftlig takkebrev. Altså gaver med litt omtanke bak, som egentlig ikke er så dyre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Takkegave til en rik mann?Jeg ville ikke gitt gavekort på gourmetrestaurant. Jeg er enig med de som sier omtanke, men ikke for dyrt.
![]() |
#7 |
Stadig innom
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nær Bergen
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Takkegave til en rik mann?
Enig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() Sv: Takkegave til en rik mann?Jeg synes ikke du trenger gi så veldig dyr gave. En god rødvin som ikke koster skjorta er sikkert fint. Jeg vil tro at tanken bak gaven er viktigere enn verdien. Så om du kan strikke ville jeg tro han blir glad for det. Og et personlig kort der du skriver til ham tror jeg betyr mye.
![]() |
#10 |
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
![]() Sv: Takkegave til en rik mann?Et hjemmelaget kort. Kan du tegne/male noe fint (så fint som _du_ kan få det til) på forsiden, og skrive noen velvalgte ord inni kortet? Kanskje med et lite bilde av en smilende deg plassert ved teksten? |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Takkegave til en rik mann?Mye god hjemmebakst? Hjemmelaget cookies eller annet i et par forskjellige varianter. Dette er kanskje noe han ikke gjør seg og vil sette stor pris på. Eller noe annet hjemmelaget. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
X First Lady
Medlem siden: Sep 2006
![]() Re: Takkegave til en rik mann?Enig med noe hjemmelaget, bakst e.l eller ei god flaske vin samt kort. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Med tommestokk i veska
Medlem siden: Apr 2007
![]() Sv: Takkegave til en rik mann?Heimebakst, ja. Eg er på ingen måte rik, så direkte samanliknbart blir det ikkje, men eg fekk ei flaske heimelaga saft av ei veninne, og har hatt stor glede av den
![]() |
#15 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Takkegave til en rik mann?Kjenner jeg blir veldig nysgjerrig her, Balanse.
![]() |
#16 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
![]() Sv: Takkegave til en rik mann?Jeg ville også sagt for eksempel hjemmebakst (god kake eller noe). Så gøy å få muligheten til å takke for en så stor ting (selv om jeg forstår at det er vanskelig å skulle gi uttrykk for takknemligheten i form av gave) |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Curlingkone
|
![]() Sv: Takkegave til en rik mann?En kurv med spiselige greier feks hjemmebakte brød/rundstykker/cookies, hjemmelaget saft eller eksklusiv eplemost, et glass med valnøtter i honning du ordner selv og noen oster feks?
![]() |
#18 |
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
![]() Sv: Takkegave til en rik mann?Hjemmebakst er mitt forslag også
![]() |
![]() |
#19 |
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Takkegave til en rik mann?Jeg ville gitt en takkegave til en rik person på lik linje med en som ikke har så mye penger. Hva jeg gir skal ikke påvirkes av mottakers rikdom.
![]() |
#20 |
Shake it out!
|
![]() Sv: Takkegave til en rik mann?
![]() |
|
|