|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Stuffing eller ikke?Er det veldig viktig med stuffing i kalkunen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Gal kattedame
|
![]() Sv: Stuffing eller ikke?For oss er stuffing et must. Jeg bruker en blanding av kokt, langkornet ris, blandet med hakket chili, ananas,halve druer og søt chilisaus. Veldig populært hos både barn og voksne.
![]() |
#4 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Stuffing eller ikke?Jeg har prøvd både med og uten stuffing og synes egentlig ikke at kalkunen blir bedre ned stuffing. Det viktigste er å unngå så godt man kan at brystet blir tørt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Stuffing eller ikke?Jeg synes kalkunen blir like god uten stuffing, og jeg har enda ikke smakt en stuffing jeg har likt veldig godt. Så vi lager uten.
![]() |
![]() |
#8 |
![]() Sv: Stuffing eller ikke?Vi fant en spennende oppskrift av Gordon Ramsey - så tror vi går for den. Så helt nydelig ut med ekstremt mye smør :P |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Stuffing eller ikke?Det kommer jo helt an på hva slags tilbehør du ønsker? Om du søker på kalkun her inne finner du en tråd med masse oppskrifter. Samme med thanksgiving, der finner du mye godt.
![]() |
#10 |
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Stuffing eller ikke?http://www.simplyrecipes.com/recipes...rkey_stuffing/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Stuffing eller ikke?Vi har aldri brukt stuffing. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Stuffing eller ikke?Stuffing kan være både vondt og godt. Men den har ingenting inni kalkunen å gjøre. Lag den ved siden av. Gordon Ramsay lager en med svinekjøtt, tørket frukt, chorizo og salvie. Han lager den som en pølse i folie og steker den med potetene. Jeg har laget den, den er enkel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
![]() Sv: Stuffing eller ikke?
Spennende |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Stuffing eller ikke?
Ja, jeg har det bare på Get-boksen, dessverre. Men den sausen er hinsides. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() Sv: Stuffing eller ikke?Jeg lager alltid kalkun med stuffing. Jeg steker løk, hvitløk og selleri mykt. Har i hakket sopp og eple, salt, pepper, salvie og dagggammelt brød som har ligget i litt melk. Dette fylles inni kalkunen før steking.
![]() |
#16 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Stuffing eller ikke?Jeg har akkurat servert kalkun til åtte med stuffing. Jeg laget stuffingen av en stor sjalottløk og to hvitløksfedd som jeg surret i smør til det ble mykt og blankt, tilsatte fem sjampinjonger som jeg hadde delt i små biter, satte opp varmen litt, tilsatte finhakket kalkunlever ( fra innmatposen i kalkunen, saltet og pepret, delte et halvt landbrød (iphonen insisterer på langbord) i terninger på ca 2x2 cm, hadde terningene opp i pannen og stekte/surret alt i ca 5 min, tilsatte en skvett portvin, rørte litt mer og støffet kalkunen med det. Det er kjempegodt! Jeg lager saus av kraft jeg har kokt sv innmaten -leveren som jeg jo bruker i stuffingen.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
![]() Sv: Stuffing eller ikke?Kalkun uten stuffing er fullstendig uaktuelt her i huset - stuffingen er nærmest bedre enn selve kalkunen
![]() |
![]() |
#18 |
Keep calm and trot on
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
![]() Sv: Stuffing eller ikke?Jeg har sluttet å stuffe kalkunen, men lager nydelig stuffing av ristet brød i terninger, løk, smør, egg, tørkede tranebær og kanskje litt mandler. Krydrer med masse salve, merian, oregano, litt rosmarin og urtesalt. Har i kalkunkraft fra fjorårets kalkun og en god splash sherry. Dette former jeg til små boller, , og steker i ovnen til de blir sprø oppå. Deilig, og et absolutt must til kalkunen.
Snupsen -05 og Rusket -10 Some people are like a Slinky... not really good for anything, but you still can't help but smile when you shove them down the stairs Sist redigert av Mrs. Longbottom : 27-12-13 kl 22:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Peppy!
|
![]() Sv: Stuffing eller ikke?Hvis du vil ha stuffing inni er det i hvert fall viktig å passe på at det ikke er noe som trekker til seg fuktighet, for da tørker kalkunen (ennå mer) ut. Jeg stapper appelsin inni. Og gjerne noe løk og evt eplebiter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Epikur
|
![]() Sv: Stuffing eller ikke?Jeg stuffer kalkunen med couscus, epler, svisker, appelsin, sitron, smør og urter. Og så lager stuffing ved siden av som skal spises.
![]() |
|
|