Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Hva ville du gjort med dette strikketøyet?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-12-13, 11:35   #1
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva ville du gjort med dette strikketøyet?

Strikker denne genseren til eldstemann.

Har kommet et stykke ned (strikkes ovenfra) og ser at strikkefastheten ikke stemmer helt. Det skal være 15x20 og jeg har 17x24. Bredden tror jeg ikke blir så problematisk fordi jeg strikker 8 år til han som straks blir 7, men det blir jo feil i den raglanøkningen. Tenkte jeg skulle rekke opp til halsen og begynne på nytt der, men ville du fortsatt med samme pinnestørrelse og tilpasset eller ville du gått opp en halv pinnestørrelse? Synes kanskje at strikken er litt tett også, så heller mot å gå opp en halv pinnestørrelse, men er usikker på hva jeg da vil ende med av strikkefasthet? Det området med rillestrikk er passe løst, synes jeg.

Skal ikke være lett, dette.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-13, 12:45   #2
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva ville du gjort med dette strikketøyet?

Strikk en prøvelapp på en halv pinnestørrelse opp. Den ser ut til å være strikket litt løst også.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-13, 14:27   #3
Hannamoren
Bør lage seg en tittel selv

Hannamoren sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Enig med Amylin. Veldig fin genser forresten.

Hannamoren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-13, 16:13   #4
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Takk, da prøver jeg det først.

minibolle mai 2012
Gammel 28-12-13, 16:21   #5
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det var en stilig genser. Hvor finner jeg oppskrift?

Jeg gidder aldri å rekke opp og hadde bare gjort det så bra som mulig.

Gammel 28-12-13, 19:00   #6
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Kjempefin genser!

Gammel 28-12-13, 19:41   #7
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Standard

Jeg strikket prøvelapp og det passer perfekt med 5,5 mm pinne så nå er jeg i gang på nytt.

Tjorven: Oppskriften ligger på ravelry.

minibolle mai 2012
Gammel 28-12-13, 19:57   #8
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Til neste gong, pleier eg alltid å begynne med eit erme, viss eg er usikker på strikkefastleik. Då får ein målt faktisk strikkefastleik på noko som er lett å rekke opp, samtidig som ein slipper å "kaste bort" tid på prøvelapp.

Veldig fin genser, kva heiter han (det er jo eit par oppskrifter på ravelry. ).

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-13, 20:19   #9
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Standard

Med dennekan man ikke begynne på erme siden den strikkes ovenfra og ned. Mønsteret heter fishermans pullover mener jeg.

minibolle mai 2012
Gammel 29-12-13, 17:09   #10
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Med dennekan man ikke begynne på erme siden den strikkes ovenfra og ned. Mønsteret heter fishermans pullover mener jeg.

Nei, då er det litt verre.

Takk, då skal eg søke opp mønsteret!

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:13.