Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Endre etternavn, får det noe å si for bestilte billetter?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-12-13, 14:14   #1
Sneglo
Nøttelitens medhjelper

Sneglo sin avatar

Medlem siden: Jul 2011
Sneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Endre etternavn, får det noe å si for bestilte billetter?

Jeg har bestilt sydentur med dagens navn.
Men jeg skal endre etternavn.

Men kan jeg bare reise med dagens pass? Selv om jeg har endra etternavn?

Jeg skal legge til etternavn. Så ene etternavnet står fortsatt??

Noen som skjønner.

Gammel 31-12-13, 14:42   #2
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Endre etternavn, får det noe å si for bestilte billetter?

Det er jeg jaggu ikke sikker på?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-13, 14:42   #3
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tror ikke du kommer inn i USA, feks, men mulig det går til andre land.

Gammel 31-12-13, 14:51   #4
Sneglo
Nøttelitens medhjelper

Sneglo sin avatar

Sneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Er snakk om Spania og Egypt.

Egypt har jo visum, så kanskje trøbblete der.

Hmm jeg får ta kontakt med startour og ving når helligdagene er over.

Gammel 31-12-13, 14:53   #5
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Jeg tror ikke jeg ville tatt sjansen.

Gammel 31-12-13, 14:58   #6
Nima
Stadig innom

Nima sin avatar

Medlem siden: May 2012
Hvor: Nær Bergen
Nima er populærNima er populærNima er populær
Standard

Jeg fikk ikke reise til London med feil navn, eller ett navn i tillegg. Jeg fikk stempel og underskrift i passet av politiet, og ventet med å bytte pass. Det nye passet ble riktig. Undersøk på politistasjonen, så er du sikker.

Nima er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-13, 15:01   #7
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis du ikke skal til et sted med visum, og det er samme navn på pass og billettene, går det vel greit?

Gammel 31-12-13, 15:31   #8
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror det bør være samme navn på billetter, pass og visum. Hvis du f.eks. skal på bryllupsreise, bør du ha alt i gammelt navn.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-13, 15:33   #9
Sneglo
Nøttelitens medhjelper

Sneglo sin avatar

Standard

Nei ikke bryllupsreise.

Hmm, får ringe reiseselskapene og høre med politiet.

Gammel 31-12-13, 15:35   #10
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Billett og pass må ha samme etternavn. Jeg hadde ikke tatt sjansen. Men reisebyrået kan endre navnet på billetten, da sikkert mot ett lite gebyr.

Gammel 31-12-13, 15:35   #11
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Pass, billetter, folkeregister og forsikring bør ha samme navn. Ikke lurt å bytte navn om man har visum og billetter i skuffen.

Kan navneendringen vente?

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-13, 15:42   #12
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Jeg hadde mitt gamle navn på førerkortet i ti år før jeg skiftet. Noen på jobben min mente at det var flaut. Men nå er det endret.

Gammel 31-12-13, 16:04   #13
Sneglo
Nøttelitens medhjelper

Sneglo sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

Pass, billetter, folkeregister og forsikring bør ha samme navn. Ikke lurt å bytte navn om man har visum og billetter i skuffen.

Kan navneendringen vente?

Ja kan det.

Bare jeg som har utsatt det i sikkert 1-2år allerede.
Også så jeg at jeg kunne endre på internett og tenkte flott da kan jeg jo gjøre det med en gang.

Men jeg får vente til sommeren.

Gammel 31-12-13, 19:25   #14
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi undersøkte dette da vi giftet oss, for mannens pass holdt på å gå ut. Både billetter og pass måtte ha samme navn, så vi byttet navn på forhånd.

Gammel 01-01-14, 15:15   #15
Pesten
Bør lage seg en tittel selv

Pesten sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Pesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg fikk ikke sjekket inn bagasjen i Stockholm da det sto et navn i passet og et annet på billetten. Heldigvis lite bagasje så kollegaen min bak meg fikk sjekket inn min sekk i hennes navn.

Gammel 02-01-14, 10:14   #16
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pesten, her.

Jeg fikk ikke sjekket inn bagasjen i Stockholm da det sto et navn i passet og et annet på billetten. Heldigvis lite bagasje så kollegaen min bak meg fikk sjekket inn min sekk i hennes navn.

I høst kom jeg meg tur/retur Tyskland uten pass, så dette var da merkelig. Jeg ble faktisk overhodet ikke bedt om legitimasjon på noen av de 4 flyvningene jeg gjorde. Og ikke på noen av hotellene jeg bodde på heller.

Gammel 02-01-14, 10:17   #17
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er så ulik praksis rundt dette med pass og legitimering at jeg ikke hadde tatt sjansen.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:12.