|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Nøttelitens medhjelper
Medlem siden: Jul 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Endre etternavn, får det noe å si for bestilte billetter?Jeg har bestilt sydentur med dagens navn.
![]() |
#2 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Endre etternavn, får det noe å si for bestilte billetter?Det er jeg jaggu ikke sikker på? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Kontrollfrik
![]() Sv: Endre etternavn, får det noe å si for bestilte billetter?Tror ikke du kommer inn i USA, feks, men mulig det går til andre land. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Nøttelitens medhjelper
![]() Sv: Endre etternavn, får det noe å si for bestilte billetter?Er snakk om Spania og Egypt.
![]() |
#5 |
Kontrollfrik
![]() Sv: Endre etternavn, får det noe å si for bestilte billetter?Jeg tror ikke jeg ville tatt sjansen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Stadig innom
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nær Bergen
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Endre etternavn, får det noe å si for bestilte billetter?Jeg fikk ikke reise til London med feil navn, eller ett navn i tillegg. Jeg fikk stempel og underskrift i passet av politiet, og ventet med å bytte pass. Det nye passet ble riktig. Undersøk på politistasjonen, så er du sikker. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Endre etternavn, får det noe å si for bestilte billetter?Hvis du ikke skal til et sted med visum, og det er samme navn på pass og billettene, går det vel greit?
![]() |
#8 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Endre etternavn, får det noe å si for bestilte billetter?Jeg tror det bør være samme navn på billetter, pass og visum. Hvis du f.eks. skal på bryllupsreise, bør du ha alt i gammelt navn.
![]() |
#9 |
Nøttelitens medhjelper
![]() Sv: Endre etternavn, får det noe å si for bestilte billetter?Nei ikke bryllupsreise.
![]() |
#10 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: Endre etternavn, får det noe å si for bestilte billetter?Billett og pass må ha samme etternavn. Jeg hadde ikke tatt sjansen. Men reisebyrået kan endre navnet på billetten, da sikkert mot ett lite gebyr.
![]() |
#11 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Endre etternavn, får det noe å si for bestilte billetter?Pass, billetter, folkeregister og forsikring bør ha samme navn. Ikke lurt å bytte navn om man har visum og billetter i skuffen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Kontrollfrik
![]() Sv: Endre etternavn, får det noe å si for bestilte billetter?Jeg hadde mitt gamle navn på førerkortet i ti år før jeg skiftet. Noen på jobben min mente at det var flaut. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Nøttelitens medhjelper
![]() Sv: Endre etternavn, får det noe å si for bestilte billetter?
![]() |
#14 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Endre etternavn, får det noe å si for bestilte billetter?Vi undersøkte dette da vi giftet oss, for mannens pass holdt på å gå ut. Både billetter og pass måtte ha samme navn, så vi byttet navn på forhånd.
![]() |
![]() |
#15 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2011
![]() Sv: Endre etternavn, får det noe å si for bestilte billetter?Jeg fikk ikke sjekket inn bagasjen i Stockholm da det sto et navn i passet og et annet på billetten. Heldigvis lite bagasje så kollegaen min bak meg fikk sjekket inn min sekk i hennes navn.
![]() |
#16 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Endre etternavn, får det noe å si for bestilte billetter?
I høst kom jeg meg tur/retur Tyskland uten pass, så dette var da merkelig. Jeg ble faktisk overhodet ikke bedt om legitimasjon på noen av de 4 flyvningene jeg gjorde. Og ikke på noen av hotellene jeg bodde på heller.
![]() |
![]() |
#17 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Endre etternavn, får det noe å si for bestilte billetter?Det er så ulik praksis rundt dette med pass og legitimering at jeg ikke hadde tatt sjansen.
![]() |
|
|