|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
can-jur
|
![]() Navnetrøbbel hos StartourDriver å skal bestille årets høst ferie og har møtt på en nøtt.
![]() |
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Navnetrøbbel hos StartourJeg forkorter det ene mellomnavnet mitt som egentlig er et etternavn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
© All rights reserved
|
![]() Sv: Navnetrøbbel hos StartourJeg har forkortet mellomnavn og andre anvn, det har aldri vært noe problem. Ikke når du reiser charter i alle fall, men jeg gjør dette hver gang jeg flyr. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Navnetrøbbel hos StartourEt mellomnavn er et personlig navn og ikke et slekstnavn, om det er en linje for fornavn og en for etternavn, settes fornavn + mellomnavn på linjen for fornavn. Etternavnet, slekstnavnet, settes på etternavn. Om du og mannen laget et egenprodusert etternavn, ved å sette sammen ditt og hans etternavn, er dette slekstnavnet, og skal stå på linjen for etternavn. Jeg pleier forkorte mellomnavnet mitt til en bokstav med punktum, der det ikke er plass til alt sammen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Navnetrøbbel hos StartourJuhuu!! |
![]() |
![]() |
![]() |