Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Navnetrøbbel hos Startour

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-01-14, 11:18   #1
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Navnetrøbbel hos Startour

Driver å skal bestille årets høst ferie og har møtt på en nøtt.

Både barne og jeg har mitt pikeetternavn før pappaens etternavn.
I tillegg har vi alle doble fornavn

Dette skal visst skivses inn på 21 tegn....
Er det ok å forkorte alle fornavnene eller er det mitt pikeetternavn som skal forkortes?

Har sendt dem mail altså, men er litt utolmodig....

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-14, 11:21   #2
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Navnetrøbbel hos Startour

Jeg forkorter det ene mellomnavnet mitt som egentlig er et etternavn.

Anne C er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 07-01-14, 11:26   #3
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men setter du det da på linje en eller to?

Gammel 07-01-14, 11:33   #4
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har forkortet mellomnavn og andre anvn, det har aldri vært noe problem. Ikke når du reiser charter i alle fall, men jeg gjør dette hver gang jeg flyr.

Eksempel:
Lise Kathrin Svendsen Rasmussen = Lise K. S. Rasmussen

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-14, 11:35   #5
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Et mellomnavn er et personlig navn og ikke et slekstnavn, om det er en linje for fornavn og en for etternavn, settes fornavn + mellomnavn på linjen for fornavn. Etternavnet, slekstnavnet, settes på etternavn. Om du og mannen laget et egenprodusert etternavn, ved å sette sammen ditt og hans etternavn, er dette slekstnavnet, og skal stå på linjen for etternavn. Jeg pleier forkorte mellomnavnet mitt til en bokstav med punktum, der det ikke er plass til alt sammen.

Fra Star tour siden sider:

Sitat:

Det er viktig at navnene du har oppgitt stemmer overrens med det står i passet. Dette betyr at du må angi riktig navn og etternavn.

Eksempel:
En reisende heter Ola Nordmann Hansen - Ola bruker ikke Hansen i det daglige, men kaller seg Ola Nordmann. Blir dette navnet utelatt ved bestilling vil det kunne oppstå problemer med hensyn til utstedelse av billetter og fremvisning av pass. Det korrekte i dette tilfellet vil være Ola Hansen (alternativt Ola N. Hansen).

Mellomnavn er ikke så viktig da det vil bli utelatt eller forkortes ved utstedelse av billetter.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-14, 11:58   #6
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Standard

Takk for hjelp!

Vi skal til TYRKIA!!!!!!!!!!!!!

Gammel 07-01-14, 12:08   #7
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Juhuu!!

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:04.