|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Protonterapeut
|
![]() Solkrem til barn(Jeg nekter å legge denne tråden i Jåleforumet, jeg frekventerer ikke der.)
![]() |
#3 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Solkrem til barnDer kom denne best ut:
![]() |
#5 |
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Solkrem til barnCosmica sin (den med grønn kork) er veldig fin. Og Ambre Solaire har noen gode både til barn og voksne. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
![]() Sv: Solkrem til barnCosmica Kids SPF 20 på tube fik påpakning for å ikke holde lovet faktor, sammen med flere andre merker, nå nylig, men mener produsenten sa at de testen faktoren i 3 ulike laboratorier som viste at det ikke kunne stemme at den holdt lavere faktor. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Solkrem til barnJeg liker godt ambre solaire rapido - lett å smøre ut. Den har ikke fått toppkarakter på tester, men har gjort det jevnt over greit i alle år. (ser at den med SPF 50 har fått på grensa til strykkarakter, men dog) - i fjor hadde vi testvinner. Den er grei den også.
![]() |
#8 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Solkrem til barnVi har brukt den cosmicaen som er vist over her de siste årene. Ingen allergiske reaksjoner, ingen solbrente unger, lett å smøre ut.
![]() |
#9 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Solkrem til barnHar de den i høyere enn 30?
![]() |
#10 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Solkrem til barn
Ja, det mener jeg, men ikke i spray tror jeg. Vet at La roche posay har 50 på spray. http://www.klikk.no/foreldre/tester/article761687.ece http://www.apotek1.no/produkter/la-r...-200ml-899543p
![]() |
#11 |
Curlingkone
|
![]() Sv: Solkrem til barnÅ smøre med høyere enn 30 har veldig lite for seg sånn egentlig. Tipper man om man gidder, finner tabeller for hvor mye mer besyttet man er med høyere faktor.
![]() |
#12 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Solkrem til barnMan er _lengre_ beskyttet med høyere faktor, det er det jeg vil ha. Jeg vil helst slippe å smøre hver halvtime. Jeg blir jo selv brent med faktor 25 om jeg er heldig, så spesielt Knøtteliten trenger mye høyere.
![]() |
#13 |
Sviiisj!!
|
![]() Sv: Solkrem til barnJeg blir også lett solbrent, men har aldri trengt noe høyere enn 30. Det vaskes og slites av før den slutter å ha effekt, og hovedproblemet er som regel for lite/sjelden påført solkrem snarere enn faktor. Skal dere til varme strøk, anbefaler jeg UV-tøy (i tillegg til solfaktor). Funker som transportabel aircondition i tillegg til solbeskyttelse.
![]() |
#14 |
stressmonster
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
![]() Sv: Solkrem til barnJeg kjøpte La roche posay skum solfaktor 50 på apoteket i forrige uka. Det var på salg!
![]() |
#16 |
www.bomulls.no
|
![]() Sv: Solkrem til barn
Samme her + La Roche Posay. Den og Cliniderm er de eneste jeg tåler. Cosmica bruker jeg ikke selv, men av og til til barna.
![]() |
#17 |
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Solkrem til barnHar pleid å bruke La Roche Posay.
![]() |
#18 |
Medlem siden: Jul 2009
![]() Sv: Solkrem til barnDen der La Roche Posay - er det den med aerosolspray hvor man slipper å smøre ut etterpå? Hvis ikke, finnes det en slik som er beregnet på barn (altså med fysisk filter og ikke kjemisk og gjerne også med bedre slitestyrke)? Svigermor har en slik, men hun visste ikke om den kun ble anbefalt til voksne. :øyner et lite håp om å spare 20 min på å smøre 4 kids hver morgen: |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Pandemonium
Medlem siden: Dec 2008
![]() Sv: Solkrem til barnTil ungene bruker jeg La Roche-Posay Anthelios Dermo-Kids med spf50+. Begge to har atopisk eksem, og snuppa får i tillegg lett mye soleksem, og denne er den beste vi har funnet som ikke irriterer huden altfor mye. Parabenfri og parfymefri er den også.
![]() |
|
|