Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Hva lagrer dere ting i på loftet?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-12-10, 20:18   #1
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Hva lagrer dere ting i på loftet?

Vårt loft er et drittloft

Det viser seg at de tidligere alkis-eierene som for ti år siden hadde en brann, fikk et forsikringsoppgjør der de fikk cash utbetalt. I stedenfor å fikse skikkelig så har de kost seg med pengene. Kort fortalt: det er ikke fuktsperre mellom tak i 1. etg og loft. I kulden som har vært har det kommet opp kondens, sikkert fra badet, og opp på loftet, dannet seg isklumper som tinte med en gang det ble plussgrader. Skadene er ikke noe særlig i seg selv, men noen klær ble våte, og jeg vasker nå alt for å få det helt rent og tørt for sikkerhets skyld.

Hva skal jeg putte det i etterpå? Nå har jeg jo muligheten til å lage et skikkelig system!

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-10, 20:24   #2
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva lagrer dere ting i på loftet?

Tette plastkasser, kanskje? Som f.eks. disse fra Hammarplast:

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-10, 20:56   #3
Puslingen
Bør lage seg en tittel selv

Puslingen sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Siden vårt loft stort sett er fullt av ventilasjonsrøyr, og i følge mannen i huset eit "drittloft da er pinadø klin umulig å bevega seg rundt på på ein fornuftig måte", oppbevarer eg kun tre kasser julapynt der. Men det er til gjengjeld tette Hammarplast- kasser. Orker ikkje tanken på glava og anna dritt i tingene mine.

Gammel 12-12-10, 22:12   #4
Daisy

Daisy sin avatar

Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Når jeg googler dette så finner jeg at tette kasser ikke er så bra for ting kan slå seg om klærne er det minste fuktige når de legges i?

Tre kasser julepynt ja, gjett om jeg har planer for hvordan julepynten skal ryddes vekk i år.

Tre stk!
Gammel 12-12-10, 22:15   #5
gullet
stille

gullet sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er nok ikke noe lagringsplass.
Dersom du lagrer noe der vil det bli fukt i det. Ikke noe lurt.

Gammel 12-12-10, 22:18   #6
Daisy

Daisy sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av gullet, her.

Det er nok ikke noe lagringsplass.
Dersom du lagrer noe der vil det bli fukt i det. Ikke noe lurt.

Nei nei nei, det er ikke et alternativ! Takstmannen mente det ikke var noe stort problem, skulle bare skifte litt isolasjon siden vi har liggende, trengte ikke sette noe ovn der eller noe mente han.
Jeg tenker vi skal ha nytt tak og legge fuktsperre mellom der da. Må snakke med noen håndtverkere.

Tre stk!
Gammel 13-12-10, 00:20   #7
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Min venninne hadde det sånn på loftet sitt. Iskaldt om vinteren, brennhett m sommeren.
Julepynten hennes gikk det jordslag i og det luktet deretter da vi dro frem eskene.
Alt som hadde vært lagret der var ødelagt.

Gammel 13-12-10, 00:22   #8
Daisy

Daisy sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av gullet, her.

Min venninne hadde det sånn på loftet sitt. Iskaldt om vinteren, brennhett m sommeren.
Julepynten hennes gikk det jordslag i og det luktet deretter da vi dro frem eskene.
Alt som hadde vært lagret der var ødelagt.

Huffda. Nå har vi straks bodd her to år, og det har gått bra med alt hittil. Det er altså bare blitt litt vått på overflaten. Og det luktet litt "loft". Men ikke sterkt og ikke råttent.

Tre stk!
Gammel 13-12-10, 12:15   #9
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Her er det en salig blanding av pappesker, plastbokser, poser og søplesekker. Det går fint, det er kaldt der oppe, men det er tett. Og det er ikke så kaldt at det fryser. Hageputer, redningsvester, parasoller og sånt ligger løst, og det lukter ikke loft av det.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-10, 12:29   #10
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av kristine, her.

Her er det en salig blanding av pappesker, plastbokser, poser og søplesekker. Det går fint, det er kaldt der oppe, men det er tett. Og det er ikke så kaldt at det fryser. Hageputer, redningsvester, parasoller og sånt ligger løst, og det lukter ikke loft av det.

Sånn har vi det også. Mine foreldre har samme type loft, og det er ingen ting som har blitt ødelagt der, selv etter 30 års lagring i plastposer/pappesker etc.

Gammel 13-12-10, 14:12   #11
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Vi bruker plastkasser fra Ikea, med lokk.

Gammel 13-12-10, 17:53   #12
Daisy

Daisy sin avatar

Standard

Nå har jeg kjøpt noe på Jysk. Tette plastkasser. Hva tror dere om følgende teori:
Ha lokkene tett om vinteren, og om sommeren tar jeg lokkene av på ting når det er en varmeperiode.

Tre stk!
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:37.