|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Borte
|
![]() Dette med hvor privat hagen erI lys av Arkens tråd om damen og barnet som brukte huska i hagen deres, så slo det meg at veldig mange reagerer på at det er en forferdelig frekk ting å gjøre. Jeg ville absolutt aldri gjort noe sånt selv, men jeg ville heller ikke klart å føle den helt store opphisselsen over at noen husket på vår huske hvis vi ikke var ute.
![]() |
#2 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Dette med hvor privat hagen erJeg driter i det. Hever øyenbrynene litt om noen plutselig sitter og har picnik i hagen vår (har ikke hage nå men hadde tidligere og skal ha igjen sikkert til neste sommer), men jeg er ingen grinebiter når det kommer til å dele hagen litt med meg. Dersom vi skal ha huskestativ og lignende i hagen vår, synes jeg bare det er koselig om folk vil bruke det, selvsagt under visse forutsetninger, som at de rydder etter seg i en eventuell sandkasse og ikke bråker så mye. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Opp og ned
|
![]() Sv: Dette med hvor privat hagen erUff sånne grinebitteren av gamle mennesker har jeg også vært borti, man glemmer dem aldri! Husker vi måtte hente ballen i en hage, vi ble jaget med kosten bortover gata, ballen havnet punktert i søpla!
![]() |
#4 |
navnet sjemmer ingen
![]() Sv: Dette med hvor privat hagen erPrivat og privat. Hagen er jo full av unger hele tida okke som. Musa mi er privat, hagen er en hage hvor jeg ikke liker at noen drar med seg hund eller plukker blomstene mine. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Dette med hvor privat hagen erJeg ser på hagen som en del av mitt private område, på samme måten som inne i huset. Nå ligger vår hage på baksiden av huset, og kan ikke være snarvei noe sted, så det er veldig usannsynlig at noen havner inn der. Så for meg er det mer teoretisk dette. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Lille tyrann
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() Sv: Dette med hvor privat hagen erJeg tror dette avhenger mye av hvordan man bor. Vi bor i rekkehus, og det er åpent mellom hus og hage, det er naturlig at man løper litt inn og ut av hverandres hager. Jeg forstår godt at det blir annerledes når man har eneboliger med mer private hager.
![]() |
#7 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Dette med hvor privat hagen erKommer jo litt an på hagen... Både der vi bor nå og der jeg vokste opp, er hagen naturlig avgrenset og ikke noe sted man "tilfeldigvis" går opp i uten å forstå at det er en privat hage. Jeg hadde blitt VELDIG forudret hvis noen plutselig fant på å slå seg til der over lengre tid. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
navnet sjemmer ingen
![]() Sv: Dette med hvor privat hagen erVi bor i enebolig i et turområde. Grenser til en nabo, resten til friområde og blindvei. Ingen som trenger å gå i hagen vår for å komme seg snarere noen plass. Som sagt er det bare hunder som ikke er velkomne hos oss. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Opp og ned
|
![]() Sv: Dette med hvor privat hagen erKom til å tenke på at vist det er vilt fremmede folk, ja da ville jeg kanskje sperret opp øynene litt. Er kun nabounger som stikker innom her, av og til har de med en venn som også leker. Ungene mine er stort sett ute å leker sammen med dem, men det hender titt og ofte at lillefrøkna over gata er innom. Her er det gjerde og port, veldig greit når man er så liten og det bor en liten rømling i magen.
![]() |
#10 |
Tar en fot av gangen
Hvor: Havørnbyen
![]() Sv: Dette med hvor privat hagen erVi har ikke små unger som leker, men alle naboene bruker plena som sti. Dette har medført at vi har fått ei gjørmete sti, som det ikke nytter å så i. I tillegg blir bukskene ødelagt hele tiden. Unger har syklet ned buskene, når jeg ber dem være snille med buskene ser de rart på meg, som om jeg er fra en annen planet. Annet hvert år kjøper vi ny hekk. Jeg har vurdert selvskudd. Er luta lei av naboerunger som ikke å gå de 4 meteren ned på veien for å komme til vennene. Det er bare latskap. At hundene mine står på belkongen og bråker, synes jeg er helt ok. Kan de bare skremme dem langt vekk. :sur kjerring:
![]() |
#11 |
Opp og ned
|
![]() Sv: Dette med hvor privat hagen erJeg hadde også blitt sur over ødelagt hage Kisha. Dere får sette opp gjerde med strøm.
![]() |
#12 |
Tar en fot av gangen
Hvor: Havørnbyen
![]() Sv: Dette med hvor privat hagen erBikkjene er ute i løpestreng eller på balkongen. Her finnes ikke gjerder. Det vil ikke passe inn i omgivelsene. Bare en liten hekk.
![]() |
#13 |
Opp og ned
|
![]() Sv: Dette med hvor privat hagen er
Hmm..
![]() |
#14 |
Live and let live
|
![]() Sv: Dette med hvor privat hagen erHvor privat hagen er kommer helt an på hvordan hage en har. Dersom jeg har en hage som er inngjerdet med høye gjerder og port og man må gå gjennom porten og rundt huset mitt for å komme inn til selve hagen, så hadde jeg gjerne synes det var veldig rart om noen jeg ikke kjente tok turen dit. Men med en åpen hageløsning, og huskestativ rett innenfor fortauet, så ville jeg sett det som ganske naturlig om noen stoppet for å bruke stativet.
![]() |
#15 |
|
Enig! *ønsker meg hage* |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
![]() Sv: Dette med hvor privat hagen erMange bruker hagen vår som snarvei, mye fordi det faktisk går en liten sti mellom tomtene, og bak huset ligger det som i utgangspunktet skulle vært et fellesareal med lekeplass (men som dessverre er sørgelig dårlig vedlikeholdt og overgrodd) og det er vanskelig å se hvor stien slutter og hagen begynner.
![]() |
![]() |
#17 |
Helt vanlig
|
![]() Sv: Dette med hvor privat hagen erJeg er en sånn som reagerer om andre tar seg til rette i min hage. Jeg er vokst opp skjermet og privat, har i en periode bodd i byggefelt men syntes ikke særlig om det heller. Bor i dag på gård. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Dette med hvor privat hagen erNå ha jeg ingen hage foreløpig, men tror ikke jeg hadde følt meg plaget av at noen brukte et huskestativ når vi ikke var ute, eller gikk over eiendommen. Det er selvsagt under forutsetning av at ingenting blir ødelagt.
![]() |
#19 |
Sliter med tastaturet
![]() Sv: Dette med hvor privat hagen erVi har egen hage. Det plager meg null og niks at nabobarn løper på plenen vår. Jeg hadde følt det som rart dersom noen konsekvent brukte hagen vår som sin egen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
frakoblet
|
Som jeg skulle ha sagt det selv. Jeg har vokst opp i enebolig med avskjermet hage, og er vant til at alle hadde hver sin. Vi gikk da ikke inn på andres eiendom uten å være invitert inn. Hagen vår er veldig avskjermet nå også, med gjerde på forsiden og hekk på baksiden. Jeg liker å kunne være i fred der når jeg er ute, og vil helst slippe at noen ser inn vinduet når jeg sitter i trusa.
![]() |
|
|