|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Nybegynner
Medlem siden: Feb 2014
Hvor: Bornholm, Danmark
![]() |
![]() Ingen konsekvens mod mødre?Hejsa i Norge |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Ingen konsekvens mod mødre?Hei, og velkommen til forumet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Nybegynner
![]() |
![]() Sv: Ingen konsekvens mod mødre?Det er ikke fra Danmark, det er fra Sør-Østerdal Tinrett i Elverum. Og det var de forrige forlig også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Ingen konsekvens mod mødre?Det er dessverre lite man får gjort i realiteten når hun har hovedomsorgen. Mannen min betaler alt av utgifter ved samvær fordi det i hvertfall ikke hadde blitt noe samvær hvis ikke. Mor sier også at det er uaktelt at barnet flyr alene så han må pent ta fly og hente henne ved samvær også. Jeg tror det kan kan gis dagsbøter og slikt ved brudd på avtale om samvær, men om hun ikke har noe inntekt så spiller jo det heller ingen rolle. Men jeg ville tatt kontakt med familievernkontoret eller advokat for å høre hvordan du skal gripe det an. Bodde dere begge i Norge frem til nå nylig? |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Nybegynner
![]() |
![]() Sv: Ingen konsekvens mod mødre?Jeg har allerede taget kontakt med familievernet...og det gav heller ikke noget. Jeg tog kontakt til politiet...og de gør heller intet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Be happy!
Medlem siden: Jan 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ingen konsekvens mod mødre?Min erfaring er at det der er en tapt kamp. Vil du at samværet skal gå smertefritt må du betale, hente og bring. Helst må du stryke mor medhårs i tillegg.
![]() |
#7 |
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
![]() Sv: Ingen konsekvens mod mødre?Den eneste sannsynlige konsekvensen er at det teller i hennes disfavør ved en eventuelt ny rettsrunde. Hvilket neppe er tilstrekkelig til å endre noe, siden status quo stiller svært sterkt og hun har hatt hovedomsorgen lenge.
![]() |
#8 |
Nybegynner
![]() |
![]() Sv: Ingen konsekvens mod mødre?Ja, det er ikke meget bedre her i Danmark. Som i Norge er det sådan at loven siger at hvis man gentagne gange hindrer samvær, så kan forældremyndigheden flyttes. I PRAKSIS er det dog modsat - hvis moderen i lang tid hindrer samvær, regnes det for barnets bedste at blive hos moderen - altså belønnes moderen for at bryde loven... |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
![]() Sv: Ingen konsekvens mod mødre?
Jo, det er mulig. Du må kreve det via retten. Ta kontakt med din advokat.
![]() |
![]() |
#10 |
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Nybegynner
![]() |
Jeg har ingen penge til advokat - og det er ikke fordi jeg ikke vil bruge penge på en, der ER bare ikke penge til det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() Sv: Ingen konsekvens mod mødre?Foreningen 2 foreldre? |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Nybegynner
![]() |
Man skal åbenbart betale for at være medlem dér - og hvis de også bare vil sige "du kan ikke gøre noget" er det penge ud af vinduet som kunne være brugt til mad etc. for den bonusfamilie som jeg har fået. Der er ikke mange penge til hver måned, så jeg er nødt til også at være realistisk inden jeg bruger penge... |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Kaldt hode, varmt hjerte!
|
![]() Sv: Ingen konsekvens mod mødre?Du kan sende bekymringsmelding til barnevernet i kommunen på vegne av barna og deg selv, de må da åpne sak og undersøke saken. Jeg tror de kan hjelpe til å få satt opp i forhold til tvangsbøter.
![]() |
#15 |
Nybegynner
![]() |
Det mærkelige er at hver gang jeg sender en e-mail til en offentlig instans i Norge, svarer de altid at det ikke er dem der skal tage sig af sagen. Og sådan bliver man kastet frem og tilbage..
Jeg har modtaget dette fra Bufetat
Jeg har modtaget dette fra Hedmark Politi
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Kaldt hode, varmt hjerte!
|
![]() |
#17 |
frakoblet
|
Dette stemmer ikke. Hvis man melder bekymring, vil barneverntjenesten vurdere å åpne undersøkelse. De kan ikke ilegge noen tvangsmulkt ifbm samvær, for det er ikke regulert av barnevernloven.
![]() |
#20 |
Nybegynner
![]() |
Min indtægt er lige over grænsen - og der tages ikke hensyn til alle de penge som jeg må ofre på at rejse i et døgn hver gang. Jeg har én gang kontaktet en advokat og kostede mig over 10.000 at han skulle læse en del emails + tidligere retsforlig igennem...og det var spildte penge. Det tog mig mange måneder at komme mig økonomisk over dét tab. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|