Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Hvitløksbrød

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-04-14, 16:32   #1
Luvi
En anelse distre

Luvi sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Hvitløksbrød

Tenkte å lage noen enkle hvitløksbrød av vanlig brød i dag som vi skal ha til linsesuppe jeg skal prøve meg på. Hva er din beste oppskrift på hvitløkssmør og hvor mange grader bør jeg steke skivene på? Hvor lenge?

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-14, 16:40   #2
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvitløksbrød

Jeg lager hvitløkssmør av smør, litt pepper, finhakket frisk rød chili, presset hvitløk og finhakket gressløk. Smører det på skiver av baguette, ciabatta e.l. og griller i ovnen (når man griller bruker man også høy temperatur 250-275 grader) til smøret har smeltet og brødet begynner er litt brunt i kantene. Det tar kanskje fem minutter, men følg med for veien fra perfekt stekt til brent er kort. Smaker nydelig og jeg kan spise meg stappmett på bare dette.

Gammel 11-04-14, 19:44   #3
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Disse! Yumyum. Lager dem litt for ofte ...

Gammel 11-04-14, 20:56   #4
Luvi
En anelse distre

Luvi sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Takk for tips. Kom så sent hjem at vi droppet middagen og kastet i oss brødskive i steden (skikkelig koselig fredagsmiddag), men planen er å prøve suppa med hvitløksbrød i morgen. Aldri smakt rød linsesuppe før heller så blir spennende.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:53.