|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
kamerat
|
![]() Anbefal meg en restaurant i Berlin!Har du vært på en restaurant i Berlin som gjorde inntrykk på deg? Få høre!
![]() |
#2 |
Fartsfantom
|
![]() Sv: Anbefal meg en restaurant i Berlin!Jeg var i Berlin med familien min i høstferien. Vi spiste to ganger på et sted som heter Louisiana Kid: http://www.louisiana-kid.de/index.html som ligger i Alte Schönhauser Allee og Torstrasse. Menyen i restauranten er tospråklig. Vi likte maten alle fem. Maten er Cajuninspirert fra, ja nettopp. Louisiana, USA. Maten var god og sterk og god service. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Off the map.
|
![]() Sv: Anbefal meg en restaurant i Berlin!Det som var litt spesielt og gjorde inntrykk på min datter da vi var der i sommer var restauranten på taket av riksdagsbygningen. Da slipper man i tillegg å stå i lang kø for å komme opp dit, som man må om man ikke skal spise.
![]() |
#4 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Anbefal meg en restaurant i Berlin!Jeg kan anbefale deg et par mer uformelle?
![]() |
#5 |
pretty ballerina
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Anbefal meg en restaurant i Berlin!Dos Palillos, har ikke vært på den i Berlin, men jeg har vært på den som ligger i Barcelona, og det var helt fantastisk.
![]() |
#6 |
Sånn passe sane
|
![]() Sv: Anbefal meg en restaurant i Berlin!Cookies Cream: http://www.cookiescream.com/ Veggie-restaurant man virkelig må lete for å finne! Ligger i bakgården til Westin Grand i Friedrichstrasse. Veldig god mat, kuuule lokaler og billig!
![]() |
#7 |
Smugleser
|
![]() Sv: Anbefal meg en restaurant i Berlin!Ja, men ikke nok til at jeg husker hva de heter. :gullfisk:
![]() |
#8 |
Textrovert
|
![]() Sv: Anbefal meg en restaurant i Berlin!Jeg skulle til å anbefale den disippelpizzarestauranten, men så fikk jeg det for meg at det var du som tipset meg om den i første omgang, så det blir det kanskje litt poengløst?
![]() |
#9 |
kamerat
|
![]() Sv: Anbefal meg en restaurant i Berlin!Jeg har hørt om disippelpizzarestauranten, men ikke vært der.
![]() |
#10 |
Smugleser
|
![]() Sv: Anbefal meg en restaurant i Berlin!Tripadvisor er min venn, den franske heter Hartmanns; http://www.hartmanns-restaurant.de/ og den andre Horvath: http://www.restaurant-horvath.de/.
![]() |
#11 |
Textrovert
|
![]() Sv: Anbefal meg en restaurant i Berlin!Monsieur Vuong er jo herlig, da. Skikkelig soup nazi-vibber, men stilig sted og god mat.
![]() |
#12 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: Anbefal meg en restaurant i Berlin!Vi skal til Berlin i februar og fått anbefalt denne restauranten:
![]() |
#13 |
Permakulturell
|
![]() Sv: Anbefal meg en restaurant i Berlin!Der fant jeg den, ja.
![]() |
#14 |
kamerat
|
![]() Sv: Anbefal meg en restaurant i Berlin!Nei, jeg fikk ikke prøvd noen av dem, men jeg var på et morsomt hamburgersted jeg kan anbefale om du trenger et hyggelig lunsjsted i Scheunenviertel: Shiso Burger.
![]() |
#15 |
Musk
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Anbefal meg en restaurant i Berlin!
Der har jeg vaert og kan anbefale den. Husk aa bestille plass ved det lange bordet hvorfra man ser inn paa kjökkenet. Det er mye göyere enn aa sitte ved vanlig bord. Kjempegod mat og veldig bra vinanbefalinger til. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
![]() Sv: Anbefal meg en restaurant i Berlin!Morsomt at anbefalingene over ikke gikk på tysk mat. Var i Berlin med jobb, og fikk servert en forhåndsbestilt meny som visstnok var anbefalt - kjøtt av noe slag med en pussig eplesaus og poteter og grønnsaker. De jeg reiste med er ellers åpne for nye opplevelser og verken kresne eller matleie - men der meldte overrraskende mange pass, gitt. Den eplesausen var en utrolig merkelig opplevelse sammen med en kjøttmiddag. Aldri sett så mye mat igjen på tallerkenene med den gjengen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() Sv: Anbefal meg en restaurant i Berlin!Husker en uteservering, Café am neuen See, Tiergarten. Hyggelig miljø.
![]() |
#18 |
Off the map.
|
![]() Sv: Anbefal meg en restaurant i Berlin!
![]() |
|
|