Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Bikinispørsmål!

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-06-14, 20:57   #1
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Kul

Bikinispørsmål!

Min svigermor, som stort sett er grei, lurte i dag på om jeg skulle bruke bikini på ferie. Jeg tar det som en selvfølge å ha på bikini ved strand/basseng i 40 varmegrader, men hun antydet at når man har en mage som min, så er jo badedrakt kanskje lurt(?).
Jeg er på ingen måte tynn, og magen min ser virkelig maltraktert ut etter to svangerskap + keisersnitt(vi snakker strekkmerker, et lite, skjevt heng etc.). Men badedrakt på stranda? Jeg har en kul en, men føler i grunn at badedrakt bare fremhever størrelsen på kroppen mer enn en bikini. Jeg føler meg finere i en passende bikini.

Jeg har i ingen planer om å bry meg om hva svigermor mener om saken, men ble plutselig litt nysgjerrig på om dette er gjengs oppfatning. Så da spør jeg her:

Er det slik at kvinner av en viss størrelse bør skjule seg i badedrakt fremfor å by på seg selv i bikini (sagt litt flåsete)?.

Gammel 28-06-14, 21:00   #2
Pingis
Kald på føttene

Pingis sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bikinispørsmål!

Nei, det er ikke slik. Folk, ass.

Gammel 28-06-14, 21:00   #3
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

jeg bruker bikini på ferie der det er over 18 grader og jeg har aldri vært tynn.
Og andre store jeg har sett når vi eks har vært på kreta bruker bikini

bruk bikini og drit i svigermor

Gammel 28-06-14, 21:02   #4
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1276
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, hjelpes.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-14, 21:05   #5
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Hah! Jeg er fornøyd med å få bekreftet det jeg egentlig allerede visste .

Gammel 28-06-14, 21:06   #6
Najade
Tidsklemt

Najade sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Najade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt likt
Standard

[brølemodus] Men herlighet, nå må folk GI seg!

Selvsagt kan alle bruke bikini om de ønsker. Jeg hadde besvimt av raseri om min svigermor hadde hintet om noe slikt.

Men jeg hadde sikkert følt på skam også, og det gjør meg enda mer rasende. Hvorfor skal vi skamme oss!?
[/brølemodus]

Bra du ignorerer svigermor på dette!

Najade er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-14, 21:08   #7
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Alle som vil kan ha på seg bikini på stranda og alle som vil kan ha på seg badedrakt.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-14, 21:09   #8
Observatøren

Observatøren sin avatar

Blogginnlegg: 23
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Det hender faktisk jeg går i bare BH også, jeg, om jeg jobber i hagen.

Så lenge du er komfortabel og synes det er greit kan du gå i det du vil.

Gammel 28-06-14, 21:10   #9
dharma
Lager seg en tittel.

dharma sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
dharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt likt
Standard

Man bruker det man selv vil. Om noen synes det er ekkelt å se på magen min i bikini, så får de se en annen vei.

dharma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-14, 21:11   #10
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei. Nek. Ja, svigermora di. Gådd, så frekt sagt. Sksl hun være med deg på ferie da? Ville hun helst slippe å se på magen din?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-14, 21:12   #11
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Vianne Rocher, her.

Er det slik at kvinner av en viss størrelse bør skjule seg i badedrakt fremfor å by på seg selv i bikini (sagt litt flåsete)?.

Nei, det gjør kvinner i alle størrelser akkurat som de vil med.

Jeg har bolledeigmage, men så lenge jeg har en bikini som passer, er det fritt fram synes jeg. Jeg velger gjerne en med høyt liv da, så jeg får stappet det meste inni, men det kunne ikke ramle meg inn at mine strekkmerker ikke skal få sol på seg. Hvis noen mener noe om det, så må de gjerne gjøre det. *raus* Men det spiller ingen rolle for meg.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-14, 21:12   #12
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Standard

Jeg har mine issues jeg også, men komplekser for kroppen min er ikke en av dem.

Gammel 28-06-14, 21:16   #13
Turban Smukk
sukk

Turban Smukk sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Du skal selvsagt gå i bikini hvis det er det du liker best.

Badedrakt var forresten veldig in på åttitallet, husker jeg. Høy skjæring, og så bare brettet vi den ned for soling etter bad. Du kan jo lansere det alternativet for svigermor.

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-14, 21:19   #14
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Turban Smukk, her.

Du skal selvsagt gå i bikini hvis det er det du liker best.

Badedrakt var forresten veldig in på åttitallet, husker jeg. Høy skjæring, og så bare brettet vi den ned for soling etter bad. Du kan jo lansere det alternativet for svigermor.

Haha! Kanskje det ja? En i neonfarvet krepp??

Gammel 28-06-14, 21:20   #15
Turban Smukk
sukk

Turban Smukk sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Ja! Eller hvit og passe gjennomsiktig ...

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-14, 21:22   #16
Marit K
Carve canem

Marit K sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Svigermor kan dekke til magen sin om hun ønsker det, men du skal slettes ikke iføre deg badedrakt bare fordi hun synes det er en god ide. Be henne ta seg en bolle.

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-14, 21:27   #17
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har en oransje utgave å by på - autentisk bik bok fra seint 80-tall.

Makan til frekkhet! Jeg bruker ikke bikini på stranda selv, og langt mindre badedrakt (eller: jeg går ikke på stranda), men om noen hadde ment at jeg ikke burde, skulle jeg sannelig ha gjort det.

Gammel 28-06-14, 21:30   #18
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Jeg har også stekkmerker, og en mage som ikke er flat. Keisersnitt har jeg dog ikke tatt da, men altså, jeg bruker bikini, og det gjør min forsåvidt meget slanke svigerinne også, hun har strekkmerker fra en annen verden, men så da?? Bikini for dem som vil, uansett hvordan magene måtte se ut, og størrelser eller merker på dem!

Gammel 28-06-14, 21:32   #19
Malama

Malama sin avatar

Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Jeg har badedrakt, meget tildekkende sånn. Brukes i svømmehall, for der synes jeg det er greit å ikke ha bikini (les, småbarnssvømmekurs, med tilhørende aktivieter med barn) men på stranda soler jeg meg. Og bader på en litt annen måte med ungene.

Gammel 28-06-14, 21:35   #20
Odelia

Odelia sin avatar

Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Nei, herlighet, man må få gå i det man vil. Det er veldig lenge siden jeg følte meg vel i badedrakt, for å si det mildt. Syns den fremhever bollemage i større grad ennn en bikini (på meg vel å merke - legger ikke merke til slikt hos andre så det problemet får de i så fall eie selv). Eneste argumentet for å bruke badedrakt ved (i) bassenget er at de gjerne tåler kloret i langt større grad enn en bikini som lett blir ødelagt, både farge- og fasongmessig. Det sier i alle fall min svigermor (og jeg tror ikke det er en innpakket versjon av budskapet til din svigermor - jeg håper i alle fall ikke det ).

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:16.