|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#2 |
X First Lady
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva har du gjort i sommerferien?Vi har vært 3 uker i Spania og oppholdt oss der i mammas rekkehus. Naboene er fra mange ulike land, men de fleste er spanske. Noe vi liker godt. Det gjør at om en vil så er det en fin anledning å få praktisere språket. Ferien ble en kombinasjon av strand og opplevelser/turer med egen bil. Vi har også gått daglige trimturer og dette er min første sommer på svært lenge jeg virkelig har kunnet nyte sommeren uten skader mm |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva har du gjort i sommerferien?Jeg jobbet frem til uke 30 og har fremdeles ferie. Det har vært en herlig sommer med nydelig vær. Ungene har vært late og har vært glad for å slappe av og sove lenge. Vi har lånt båt og prøvd å fiske litt, vi har vært i Bergen noen dager, ungene har vært på fotballcup og sommerskiskole. Vi har hatt dagstur til Folgefonna og besøkt familie i Hardanger. Vi har vært på camping og to uker i Tyrkia. Etter det har ungene vært 5 dager i Sverige med pappaen. Nå lader vi opp til skolestart.
![]() |
#4 |
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() Sv: Hva har du gjort i sommerferien?Vi har vært mye hjemme i varmt deilig vær. Barna har vært fem døgn hos familie i Trondheim, veldig deilig med fri og fornøyde barn på ferie. Og til slutt Italias østkyst for første gang. Og der har vi storkost oss på rolig ferie med god mat og overraskelser.
![]() |
#5 |
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Hva har du gjort i sommerferien?Vi har vært fire uker i Thailand. Leide hus. Veldig fornøyd! Kombinert sol & bad og opplevelser. Ellers har vi bare fartet rundt hjemme. En natt på badehotell f.eks. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
flisespikker
|
![]() Sv: Hva har du gjort i sommerferien?Vi var på en kort tur til Berlin som var veldig hyggelig.
![]() |
#7 |
lettere utlada
|
![]() Sv: Hva har du gjort i sommerferien?Vi har vært hjemme for det aller meste, og i det nydelige sommerværet har jo det vært en fornøyelse.
![]() |
#8 |
Erfaren
Medlem siden: May 2009
Hvor: Internett
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva har du gjort i sommerferien?Vi har vært fem uker i Spania. Veldig fornøyd med ferien, den gikk over alle forventninger. Litt skeptisk med tanke på å reise med en liten baby.
![]() |
#9 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() Sv: Hva har du gjort i sommerferien?Vi tilbrakte først to fantastiske uker i sørvest-England. Feriehus med stor hage, og masse å se på og gjøre for hele familien i. Koselige små byer, gamle slott, vakre katedraler, fornøyelsesparker, safari, Stonehenge, shopping, dampjernbane og flotte sandstrender så langt øyet kan se. En av de beste feriene vi har hatt.
![]() |
#10 |
Dig for victory!
|
![]() Sv: Hva har du gjort i sommerferien?1) Født et barn. Fornøyd.
![]() |
![]() |
#11 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Hva har du gjort i sommerferien?Vi var først en uke i Portugal og så to uker i leiligheten vår i Spania. Det var helt topp, en god blanding av opplevelser, sol og bad. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
![]() Sv: Hva har du gjort i sommerferien?Jeg og ungene har vært 4 uker i Spania sammen med foreldrene mine. Først en uke med mamma + pappa, så to uker med bare mamma, også en uke med mamma, pappa, broren min og kona + venninne av mamma i nabohuset. Veldig fornøyd.
![]() |
![]() |
#13 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Hva har du gjort i sommerferien?- Halvannen uke på sørlandet. Båtliv, bading, fisking, gode venner og familie.
![]() |
![]() |
#14 |
Champagne til alt
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
![]() Sv: Hva har du gjort i sommerferien?Startet ferien med en herlig langhelg på Vestlandet, feiret bl.a. bursdagen min med fine fruer og bobler i den vakreste byen!
![]() |
#15 |
Tittel og tittel....
|
![]() Sv: Hva har du gjort i sommerferien?Vi har vært borte på ferie en uke. Så har ungene vært en uke sammen med onkel og tante, og er en uke sammen med pappaen nå. Jeg har vært en helg i Tromsø, og ellers har vi vært hjemme. Har vært på stranda, på fjellet, på skogstur, lekepark, hytta og ellers på småturer i nærområdet. Jeg syns vi har hatt en fin sommer.
![]() |
#16 |
Rastløs dagdrømmer
|
![]() Sv: Hva har du gjort i sommerferien?Både mannen og jeg har hatt lang ferie i år. Vi startet ferien med 23 dagers øyhopping i Hellas (en slags reprise og videreføring av fjoråret). Vi besøkte øyene Mykonos, Amorgos, Donoussa og Koufonisi + at vi hadde en overnatting på Santorini før hjemturen. Turen var fantastisk på alle måter, men det hadde kanskje vært greit om den var litt kortere. Jeg følte liksom at så mye av den norske sommeren hadde gått da vi kom tilbake.
![]() |
#17 |
⭐️⭐️⭐️
|
![]() Sv: Hva har du gjort i sommerferien?Vi var tre uker i USA. Først 5 dager på Manhattan før vi tok fly til Savannah. Kjørte fra Savannah tilbake til New York (Long Island denne gang). Innom mange steder men hadde overnattinger i Savannah, Myrtle Beach, Washington DC og Long Island (Hauppage)
![]() |
#18 |
Tre små T
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Re: Hva har du gjort i sommerferien?Vært ti dager på campingferie i Norrkøping og Ørebro. De to eldste var også på tur fire dager i Mora. Ble for lite ferie syns jeg, men måtte dele oss litt i år for å få det til å gå opp.
![]() |
#19 |
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva har du gjort i sommerferien?Vært hjemme hele ferien,utenom 2 dager i Gøteborg og en helg i Oslo (bryllup) |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
koko
|
![]() Sv: Hva har du gjort i sommerferien?Drøye to uker i Danmark. Der hadde vi feriehus og levde sakte.
![]() |
|
|