|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Glamorøs
|
![]() Syklist-krenk! Innafor?Jeg må innrømme at jeg fniser litt av denne saken.
![]() |
#2 |
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Syklist-krenk! Innafor?Det å "ta`n med døra" er for meg en gammel spøk, og helt innafor for meg, så lenge det bare er noe som blir sagt og ikke gjort da...
![]() |
#3 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Syklist-krenk! Innafor?Nei, vi ville aldri, aldri gjøre alvor av det. Jeg sykler i stooor bue utenom syklister og rulleskiløpere. Jeg har muligens levd beskyttet altså, siden jeg ikke kan forstå at denne kommentaren fra koseprogrammet nitimen skulle vekke sånn harme.
![]() |
#4 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Syklist-krenk! Innafor?Og jeg får vel ikke akkurat mer sympati for saka når jussprofessor Torvund kommer med dette:
![]() |
#5 |
med tunga på styret
![]() Sv: Syklist-krenk! Innafor?Jeg er litt delt kjenner jeg. Jeg vet om syklister som har blitt påkjørt og dødd av skadene, og en venninne ble passert av en bil som la seg brått inn foran henne og bråbremset med vilje, med det resultatet at hun skadet seg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Fola Blakken
|
![]() Sv: Syklist-krenk! Innafor?Jeez. Torvund er på jordet. Og det er ikke noen god spøk Thoresen kom med, men jeg syns den er helt innafor.
![]() |
![]() |
#8 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Syklist-krenk! Innafor?
Nei, for all del, det er ikke en god vits. Og jeg skjønner selvsagt at det føles ekstra smakløst om man har blitt utsatt for kjipe ting fra bilister selv, eller kjenner for som har blitt alvorlig skadet.
![]() |
#9 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2013
![]() Sv: Syklist-krenk! Innafor?Folk har så sabla lange tær.. Virker som det har gått sport i å føle seg krenket..
![]() |
#10 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Syklist-krenk! Innafor?Jeg er med i en Facebook-gruppe for syklister. De er fanden ikke smidig på en flekk. Alt er galt og alt det gale er bilistenes feil. Selv står de selvsagt på kravene og jenker seg ikke for noen, samtidig som de raser om en bilist tar en snarvei - eller Gud forby; en fotgjenger kommer i nærheten av auraen til sykkelfeltet.
![]() |
#11 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Syklist-krenk! Innafor?Er det ikke en gammel KLM-sketch, eller noe tilsvarende gamle greier, den vitsen der da, sånn egentlig? Jeg syns liksom å huske jeg har sett noe slikt på tv for år og dag siden?
![]() |
#12 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2013
![]() Sv: Syklist-krenk! Innafor?Her er klippet. Er helt i starten.
![]() |
#13 |
Absolute Beginner
|
![]() Sv: Syklist-krenk! Innafor?Mye stygg oppførsel mot syklister, men en del skaper sannelig nok av det selv også. En del i boligfeltene her suser rett ned, uten å holde vikeplikten, jeg fikk nesten en i panseret for litt siden. (Helt oppriktig, hva regnes disse supersyklistene som i trafikken? Og hva er kutyme mht å ta hensyn til de som ferdes i andre hastigheter? ) |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
intro
|
![]() Sv: Syklist-krenk! Innafor?Veldig, veldig gammel vits, ja - som også kan brukes om fotgjengere. Den er vel så velbrukt at den må ha mista sin injurierende kraft.
![]() |
![]() |
#16 |
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() Sv: Syklist-krenk! Innafor?Gammel spøk som ikke er morsom, det dør for mange syklister i trafikken.
![]() |
#17 |
guru advisor
|
![]() Sv: Syklist-krenk! Innafor?En dårlig spøk som er innafor i min bok.
Hva er det med han professoren der, lurer jeg på. I hvilken sammenheng kommer voldtekt inn? Og hvorfor må han dra inn en kvinne, som ikke har noe direkte med denne sykkeluttalelsen å gjøre? Hvis han skal ta igjen kunne han vel holdt det mellom gutta. For en dust. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Syklist-krenk! Innafor?
Det er vel der uenigheten ligger. Jeg syns ikke han er en "frontfigur" eller starter en klubb med denne spøken. Jeg syns det er så soleklart at det er en spøk. Det er ikke bare en spøk med syklister, men også en latterliggjøring av bilister med høyt agressjonsnivå.
Nei, du kan så si.
![]() |
#19 |
Nek er allrighte dyr
Hvor: nær Oslo
![]() Sv: Syklist-krenk! Innafor?Helt klart innafor.
![]() |
#20 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Syklist-krenk! Innafor?Ikke morsomt. Ikke krenkende.
![]() |
|
|