|
HPs vevstove Forum for datasnakk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Kan man få tilbake penger fra spill når en unge har gjort det?Ja da, så var det vår tur. Jeg hadde tydeligvis ikke så kontroll på alt som jeg trodde. For siste måneden har en av ungene klart å bruke masse penger på spill og kjøpe ting i et par forskjellige spill uten at vi har oppdaget det før jeg fikk kredittkortregningen. Og den var stor for å si det sånn. Jeg har visst at jeg må slå passord om vi skal bruke kortet jeg har lagt inn på nettbrettet til ungene, og det har vært ytterst lite brukt, men noen småspill som koster litt å laste ned har det blitt, men aldri kjøp i spill. Det er ikke disse spillene som er problemene, men gratis spillene hvor en da kan kjøpe ting etter en stund. Først trodde vi det var skjedd uforvarende og at noe var galt med noe, men så viser det seg at dette er gjort veldig bevisst og at en har måttet taste kode hver gang en har gjort et kjøp. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Kan man få tilbake penger fra spill når en unge har gjort det?Auda! Om det er et relativt lite barn ville jeg prøvd. Apple har fått litt pes for st det er for lett å kjøpe i appene så det kan hende det går.
![]() |
#3 |
Står på egne ben
![]() Sv: Kan man få tilbake penger fra spill når en unge har gjort det?
Dette er android og ikke apple, men hvordan slår en av muligheten for kjøp i spill? |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Kan man få tilbake penger fra spill når en unge har gjort det?Huff, så kjipt.
![]() |
#6 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2011
![]() Sv: Kan man få tilbake penger fra spill når en unge har gjort det?Jeg syns å huske at det var noen i en avisartikkel jeg leste som fikk igjen pengene der det var snakk om et barn som hadde overhørt moren si koden til faren og derfor brukt kode for å kjøpe. Så jeg ville iallefall prøvd å klage, det verste som skjer er jo at du får et avslag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
![]() Sv: Kan man få tilbake penger fra spill når en unge har gjort det?Hvordan gikk dette, Elisabet? Nå sitter vi her og googler for harde livet, for poden har handlet i vei
![]() |
![]() |
#8 |
Be happy!
Medlem siden: Jan 2009
![]() Sv: Kan man få tilbake penger fra spill når en unge har gjort det?Vi fikk tilbake rubb og rake fra Apple. De var veldig hyggelige!
![]() |
#9 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Kan man få tilbake penger fra spill når en unge har gjort det?Dette skulle jeg også lage en tråd på.
![]() |
#10 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2011
Jeg har ringt teleselskapet og oppgitt at nummeret brukes av mindreårige når ungene mine har fått mobil. I tillegg har jeg lagt inn sperre mot innholdstjenester og 820 og 829-nummer. Da skal man være ganske godt sikret mot dette. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Kan man få tilbake penger fra spill når en unge har gjort det?Ja, jeg vet.
![]() |
#12 |
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
![]() Sv: Kan man få tilbake penger fra spill når en unge har gjort det?Fikk tips om at man på Apple kontoen ikke trenger å ha tilkoblet kredittkort. Jeg bruker bare slike verdikort som kan kjøpes på 7-11 osv. Da "lader" man Applekontoen med en kode på kortet, og da er det det beløpet som er tilgjengelig der. Og dermed også det eneste beløpet man kan "miste". |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Står på egne ben
Vi fikk alt tilbake fra kredittkort selskapet. Det var et gull Statoilkort som ble brukt. Vi har aldri betalt det midlertidig heller, for kredittkort selskapet satte beløpet på vent i karantene så det ikke løp renter. Vi fikk ingen kontakt med Gmail som hadde sperret mailkontoen hennes heller og da fikk vi ikke sendt forespørsel direkte til spilkselskaoet heller. Men etter å ha ventet og purret på svar fra gmail hvor det ikke skjedde noe så tok kredittkort selskapet saken og sendte forespørsel selv. Da fikk vi beskjed om at de hadde 6 uker på å svare og komme med dokumentasjon, og skjedde det ikke noe innen den tid så var saken foreldet. Vi hørte aldri noe mer og vi ble kreditert pengene på kredittkortet etter 6 uker sånn at beløpet i karantene ble nullet ut. Dette var snakk om ca. 12000 kroner. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|