Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Serieanbefaling?

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-11-14, 08:35   #1
Olifant
Fersk i gamet

Olifant sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oslo
Olifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Serieanbefaling?

Jeg trenger tips til en serie jeg kan se når mannen ikke er hjemme. Gjerne noe litt jentete.

Sammen har vi sett Dexter, Sons of Anarchy, The Wire, Mad Men, Breaking Bad og Suits og jeg har likt alle sammen.

Det er en fordel med noe som ligger på Netflix.

Olifant er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-14, 08:47   #2
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Serieanbefaling?

Heart of Dixie
Revenge

Gammel 06-11-14, 08:50   #3
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Blogginnlegg: 461
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

White collar kan absolutt anbefales
Arrow er fin hvis du liker ting i super-hero sjangeren
Orange is the new black
Broadchurch - mørk og vond, men en bra serie
Whitchapel
The ripper
Orphan black
The fall

Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-14, 08:55   #4
Bayone
snur

Bayone sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Drop dead diva. Den ble jeg tipset om her inne tidligere. Veldig fin serie.

Gammel 06-11-14, 09:13   #5
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vil anbefale den norske serien Kampen for tilværelsen. Det er ingen jenteserie, men den er svært underholdende.

Den finnes ikke på netflix, men jeg antar at nrk-nettv gjør samme nytten?

Gammel 06-11-14, 09:41   #6
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Jeg ELSKER "House of Cards", "Homeland" og "The Americans". Har du ikke sett "Chuck" så er den også hysterisk morsom

Gammel 06-11-14, 10:04   #7
Olifant
Fersk i gamet

Olifant sin avatar

Olifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ser at jeg har litt teflonhjerne.
House of Cards og ORange is the New Black har jeg og mannen sett sammen
Homeland ser vi på sammen nå. Nettopp starta på sesong 3 og eeeeelsker det.

Broadchurch så jeg alene forrige gang mannen var bortreist med jobb.
Kampen for tilværelsen ser bra ut. Tror jeg begynner der og jobber meg nedover lista.

Takk for gode tips. :-)

Gammel 06-11-14, 10:05   #8
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Justified, True Detective og The Americans.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-14, 10:36   #9
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Justified, True Detective og The Americans.

(Kanskje ikke akkurat det jeg tenker på som jentete, men det kommer jo som kjent an på hvilken jente man snakker om. )

Gammel 06-11-14, 10:38   #10
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

(Kanskje ikke akkurat det jeg tenker på som jentete, men det kommer jo som kjent an på hvilken jente man snakker om. )

Absolutt, fordi jeg tenkte å anbefale de samme!

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-14, 10:41   #11
Olifant
Fersk i gamet

Olifant sin avatar

Standard

Når jeg sa jentete var deg vel mest fordi jeg ville se noe mannen ikke plutselig finner ut at han og vil se. :-)

Jeg er ganske altetende, mannen mer kresen.
Vi begynte på SoA sammen, han falt av så den har jeg sett de siste to sesongene av alene.
Mao trenger det ikke være veldig jentete for at jeg skal like det.

Gammel 06-11-14, 10:53   #12
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg overså glatt «jentete».

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-14, 10:59   #13
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ser Grimm nå, synes den er ganske ok selv om jeg normalt ikke liker sånt overnaturlige greier.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-14, 15:12   #14
Cumulus

Cumulus sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Cumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg så "30 grader i februar" alene på Netflix, og den elsket jeg. Mannen hadde ikke giddet å se den. Så om det kun er til deg anbefaler jeg den!

Cumulus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-14, 15:15   #15
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har forresten børstet støvet av Twin Peaks, den blir bare bedre for hver gang man ser den

Gammel 06-11-14, 15:24   #16
mrc

mrc sin avatar

Hvor: Foran pc-en
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Likte Tyrant. Ikke tilgjengelig på NEtflix tror jeg, men er på Viaplay så vidt jeg husker.

Gammel 06-11-14, 15:46   #17
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

The Newsroom har nettopp begynt på NRK, og er virkelig bra - jeg kan ikke få anbefalt den nok.
Det er 2 sesonger så langt, og 3 ssong går på lufta i USA etter helgen.

De første epsiodene ligge rpå NRK nett-TV i 9 dager til:
http://tv.nrk.no/serie/the-newsroom/...ng-1/episode-1

Alle episodene ligger på Viaplay. Jeg så de to første episodene på NRK og måtte bare "kjøpe" meg en fri måned på Viaplay nå for å se resten.

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-14, 21:23   #18
kjemi
Nybegynner

Medlem siden: Aug 2013
kjemi har et hav av muligheter foran seg
Standard

The 100 http://www.imdb.com/title/tt2661044/

En gang i fremtiden, verden er ødelagt av atomkrig, og de menneskene som har overlevd bor i en romstasjon der de har alt de trenger. Det har gått ca 97 år siden de forlot jorden, men snart er det slutt på ressursene, og de må finne en måte å overleve. En lov sier at alle som blir tatt for kriminelle handlinger blir henrettet - unntatt de som er under 18 år. Mindreårige kriminelle blir satt i forvaring frem til de blir 18.

Det blir bestemt at alle de som sitter i forvaring - the 100 - skal sendes til jorden, for å se om mennesket kan overleve der. Så de sender 100 ungdommer til en planet de ikke vet noe særlig om, og det blir mye spenning og drama.

De første episodene er litt teite, med veldig mye hormonelle tenårings-krangler, men det blir bedre. Hovedpersonen er en jente, og det er litt jentedrama, derfor mener jeg at den går fint under "jenteserie", selv om det er sci-fi og mye action.

kjemi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-14, 21:26   #19
kjemi
Nybegynner

Standard

Call the midwife er i alle fall en jenteserie. Handler om en gruppe jordmødre på 50 tallet. Vi får se hvordan det var å være gravid på den tiden, hvordan fødslene forløp (for det meste hjemmefødsler uten smertestillende) og hvordan liet var i et fattig strøk i London før prevensjon ble vanlig.

http://www.imdb.com/title/tt1983079/

Gammel 11-11-14, 21:27   #20
kjemi
Nybegynner

Standard

Begge de jeg har skrevet om over finnes på netflix. The 100 ligger på den amerikanske netflix, men Call the midwife ligger på den norske.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:07.