|
Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
En anelse distre
Medlem siden: Feb 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Vannmåler og utleieleilighetJeg finner informasjon på nett om at utleier kan ta betalt for vann og avløp, (det står det også i kontrakten at jeg skal gjøre) om det finnes vannmåler, men betyr det egen måler for utleieenheten eller holder en for hele huset? Utleier bor oppe. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Vannmåler og utleieleilighetDa må man ha egen måler for utleiedelen - med mindre man avtaler et fast beløp ut fra estimert forbruk. Det mener jeg i alle fall ganske sikkert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Vannmåler og utleieleilighetDet er vel mest naturlig hvis man uansett betaler vann etter forbruk. Her betaler vi fastavgift for vann, da har jeg tenkt at den er en del av husleien (som øvrige kommunale avgifter), når jeg har leid ut. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
En anelse distre
Medlem siden: Feb 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Vannmåler og utleieleilighetDet er akkurat det jeg også har trodd, men ønsker å finne konkret info som bekrefter dette. Det jeg greier å finne på nett er at det må være vannmåler, men greier ikke å lese utni fra det om det menes for utleieenheten når det gjelder bolig med sokkel til utleie. Ser det står at feks ved flere utleieenheter så kan utleier avregne ift antall beboerer, men at leieboere kan kreve egen vannmåler. Jeg kan ikke forstå at det blir riktig av utleier her å selv avregne ut i fra hvor mange de er oppe og hvor mange vi er nede, men kan jo hende de har lovntil det så da vil jeg jeg i alle fall be om å få kopi av regningen og utregningen som blir gjort. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Vannmåler og utleieleilighetJeg tror det holder med en vannmåler for huset, men ta kontakt med forbrukerrådet så får du et gyldig svar. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Trallallaa
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Vannmåler og utleieleilighetVi har kun en vannmåler, og den er montert på hovedinntaket, så leietager har kommunale avgifter inkludert i husleien. Det er heldigvis egen strømmåler i vår utleiedel så leieboer er selv ansvarlig for eget strømforbruk.
![]() |
#7 |
Trallallaa
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Vannmåler og utleieleilighetDet kan jo hende det er mulig å få montert en undermåler som måler kun for utleiedelen? Det kan du jo høre med kommunens Vann- og avløp om.
![]() |
|
|