|
Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Å parkere på HC-parkeringen!Jeg blir så sint når det står fete, dyre biler uten HC-parkerings-tillatelse med motoren i gang på HC-parkeringen! Sånne folk som er for fulle av seg sjøl til å gidde å gå 30 meter fra den vanlige parkeringen når det er litt mange biler på de nærmeste plassene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
passe nerd
Medlem siden: Sep 2010
![]() Sv: Å parkere på HC-parkeringen!Det er fryktelig irriterende ja, spesielt for de som egentlig har bruk for de plassene. Pappa bruker rullestol og har følgelig slik parkeringstilatelse. Han har noen lapper som han av og til er så snill å setter på frontrutene, tror kanskje han har fått tak i dem i handicapforbundet, eller lagd selv? Husker ikke hva som står på. Tror mange tenker at de i rullestol ikke trenger parkere så nærme for de slipper jo å gå men det de ikke tenker på er plassen det trengs for å kjøre ut og inn. Ofte er det det som er problemet med å parkere på vanlige plasser; han får ikke plass til å få ut rampen og å kjøre ut. Eller om han er heldig at han kommer ut så kommer han kanskje ikke inn igjen om noen har parkert ved siden av.
![]() |
#4 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Å parkere på HC-parkeringen!Åh ja. Jeg blir mannevond når jeg ser det. Spurte faktisk en kollega hvor han var handicapet hen da han sto på hc-parkeringen sist uke. Og fulgte opp med at idioti ikke er et handicap ...
![]() |
#5 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Å parkere på HC-parkeringen!Som innehaver av parkeringstillatelse for forflytningshemmede, så må jeg faktisk si at det plager meg mer med alle disse harmdirrende håndheverene. Siden noen av dem faktisk ikke er like gode på å få øye på parkeringstillatelsen, og jeg ikke ser spesielt forflytningshemmet ut. Jeg skulle heller bli kvitt alle de stygge blikkene fra det du må anta er nokså oppegående mennesker, enn idiotene som ikke forstår bedre en å parkere på et sted de ikke har tillatelse til.
![]() |
![]() |
#6 |
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() Sv: Å parkere på HC-parkeringen!Har dere lagt merke til sannsynligheten for at det er BMW parkert på HC parkeringen på IKEA Alnabru? Jeg jobber og har jobbet i Oslo indre øst i mange år. Fra kontoret ser jeg ned på en HC plass. Ser ungguttene parkere på HC og legger HC bevis i ruta, de har vel et familiemedlem med et bevis tilovers. Men jeg vet ikke, synes bare det er påfallende.
![]() |
#7 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Å parkere på HC-parkeringen!
Det går ikke an å ha "et bevis til overs". Beviset er utstedt til brukeren, ikke bilen, så du må ta det med deg fra bil til bil hvis du ikke bruker den samme. Du er god som i alle tilfeller klarer å skille reelt forflytningsfremmede fra snikere, fra kontorvinduet ditt. Hvilke markører utmerker seg?
![]() |
![]() |
#9 |
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Ikke reelt, bare synsing, ikke annet enn at det er unge gutter, gjerne flere sammen, ca 20 år og en bestemt type bil. Litt merkelig at HC beviset oppbevares under førersetet og at de ser seg rundt før de legger det i vinduet. Men jeg vet selvsagt at jeg hadde antatt feil om det var deg eller Fluke som begge sikkert beveger dere som meg.
06 & 08 ![]() Sist redigert av Lavender : 07-02-15 kl 20:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
villende
|
![]() Sv: Å parkere på HC-parkeringen!Jeg tenker at man burde anta at de som bruker plasser som er bestemt for forflytningshemmede faktisk er det. At bilene er dyre og fine er da ikke i seg selv en grunn til å anta at personen som bruker den ikke har et slikt parkeringsbevis. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Å parkere på HC-parkeringen!For å oppsummere:
![]() |
![]() |
#12 |
lettere utlada
|
![]() Sv: Å parkere på HC-parkeringen!Jeg må bare spør her: Skal det ikke være et synlig HC-bevis i bilen om man skal parkere der?
![]() |
#13 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Å parkere på HC-parkeringen!Mitt bevis er klistret fast på ruten, og kan sånn sett ikke gjøres så mye mer synlig. Likevel ser jeg selv at det kan være vanskelig å få øye på, særlig under spesielle lysforhold eller fra enkelte vinkler. Og hverfall hvis det er mørkt. Og det er jo sånn sett ikke lett synlig når bilen allerede er parkert med fronten inn mot vegg, f eks.
![]() |
![]() |
#14 |
lettere utlada
|
Ja, det kan jeg forstå. Jeg spurte bare fordi jeg lurte altså.
![]() |
#15 |
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
![]() Sv: Å parkere på HC-parkeringen!Pleier ikke å si noe, men den gangen det skjedde, sa jeg bare husk å legge HC-lappen i vinduet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Å parkere på HC-parkeringen!"Den er i vinduet. Si meg, er du sikker på du ser godt nok til å kjøre bil..?"
![]() |
![]() |
#17 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Å parkere på HC-parkeringen!Spøk til sides, jeg er helt sikker på at dere kan roe ned borgervernet et hakk og to. Eller heller sette lapper på biler som står parkert over linjen.
![]() |
![]() |
#18 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Å parkere på HC-parkeringen!Jeg kan ikke si jeg har lagt merke til biler feilparkert på hc-plass noen gang. Det er ledig der 99% av tiden der jeg pleier å parkere.
![]() |
#19 |
ctrl+z
|
Nemlig.
![]() |
#20 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Å parkere på HC-parkeringen!Da tenker jeg vi parkerer på forskjellige plasser. Da jeg trengte hc plass var det ofte opptatt av biler uten skilt. Jeg hadde aldri kommentert fremmede på hc-parkering altså, men folk jeg kjenner gjør jeg det gjerne med.
![]() |
|
|