|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#2 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Hvor i London er det lurt å bo ...Toget fra Stansted går til Liverpool Street, der er det lett å bytte til tube. Vi bodde i Kensington sist, veldig greit og ikke så sentralt at det kostet skjorta. Da må man dog bytte noen tuber for å komme tilbake til Stansted.
![]() |
#3 |
...
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor i London er det lurt å bo ...Bo nær Tottenham Court Road. Hit går undergrunn direkte fra Liverpool Street, og du bor veldig sentralt. Eller så er det enklest å ta taxi Liverpool Street - hotellet. Undergrunn med bagasje er hassel.
![]() |
#4 |
Rastløs dagdrømmer
|
![]() Sv: Hvor i London er det lurt å bo ...
Takk for tips! Vi bodde i Kensington sist. Fint sted å bo, men jeg syntes det ble litt pes da vi kom fra flyplassen. Er ikke så glad i å måtte ta flere tuber med koffert.
Takk! Må sjekkes ut!
![]() |
#6 |
Rastløs dagdrømmer
|
Jeg har bodd rett ved Victoria Station en gang også. Husker at vi var kjempefornøyde med både sted og beliggenhet. Den gang tok vi riktignok fly til Gatwick. Jeg vet ikke om det erlike sentralt når vi kommer fra Stansted? :domm:
![]() |
#7 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Hvor i London er det lurt å bo ...LilleT, nei, kanskje ikke, jeg har jo landet på Gatwick |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Rastløs dagdrømmer
|
Jeg skal sjekke. Takk for hjelp!
![]() |
#9 |
|
![]() Sv: Hvor i London er det lurt å bo ...Men jeg har tips på en utrolig fantastisk koreansk restaurant da. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Bare sær
![]() Sv: Hvor i London er det lurt å bo ...Du er ikke nødt til å ta toget heller, det går buss fra Stansted til Victoria, den stopper ved Marble Arch også. Tar litt lenger tid enn toget, men er mye billigere og du havner i sentrum.
![]() |
#11 |
Rastløs dagdrømmer
|
![]() |
#12 |
Rastløs dagdrømmer
|
Godt tips! Tusen takk!
![]() |
#13 |
...
![]() Sv: Hvor i London er det lurt å bo ...Buss kan ta ganske mye lenger tid, hvis man havner i rushet, som det jo er ganske ofte rundt London.
![]() |
#14 |
|
![]() Sv: Hvor i London er det lurt å bo ...St. Giles er veldig greit i forhold til transport og Oxford Street og sånt, men det er det minste hotellrommet jeg noen gang har bodd i. Bryr man seg ikke om sånt så er det et rimelig og kjekt alternativ. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Hvor i London er det lurt å bo ...Det går jo fint an å bo rett ved Liverpool St. Station da. Jeg har bodd der mange ganger. Så har du både flytogt til Stansted like ved, og t-banen. Så sant du ikke MÅ bo midt i tursistsonen, liksom.
![]() |
#16 |
Textrovert
|
![]() Sv: Hvor i London er det lurt å bo ...Jeg var i London i oktober, og bodde her: https://clubquarters.com/london/st-pauls
![]() |
#17 |
Rastløs dagdrømmer
|
Vi må ikke bo i turistsonen så lenge det er et hyggelig strøk og det er enkelt å komme seg til turistsonen med t-bane.
![]() |
#18 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Hvor i London er det lurt å bo ...Jeg syns det er hyggelig, i allefall. Det er litt som løkka. Rett ved Spitalfields Market, Hawksmoor (som heter nettopp det fordi det var navnet til arkitekten som tegnet Spitalfields Market), Brick Lane, det fantastiske blomstermarkedet i Columbus Road og enten en stopp på t-banen (og også gangavstand) til både Barbican og Tower of London. Alt det er steder jeg prioriterer når jeg er i London (sammen med Broadway Market og andre steder i Hackney), så da er det naturlig for meg å bo nærme.
Sist redigert av Tallulah : 24-11-14 kl 09:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|