|
Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Hvor gjør dere av overnattingsgjester?På julaften skal vi ha 5 overnattingsgjester. Vi har plass, men ingen ting de kan sove på.
![]() |
#2 |
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor gjkør dere av overnattingsgjester?Oppblåsbar madrass.
![]() |
#3 |
Be happy!
Medlem siden: Jan 2009
![]() Sv: Hvor gjkør dere av overnattingsgjester?Vi klumper dem sammen på madrasser til 75 kr på jysk. Vi har en reiseseng (eller hva det heter, slik sammenleggbar "solseng") som den med dårligst rygg får.
![]() |
#4 |
søt
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Hvor gjkør dere av overnattingsgjester?Låner tomme naboleiligheter.
![]() |
#5 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Hvor gjør dere av overnattingsgjester?Oppblåsbare er helt ok!
![]() |
![]() |
#6 |
Textrovert
|
![]() Sv: Hvor gjør dere av overnattingsgjester?Vi har en liten leilighet på 80 kvm og bare to soverom. Gjestene sover på reisesenger fra Ikea eller på sofaen i stua. Ev. oppblåsbare madrasser. Det går så bra, så. Der det er hjertetom, er det husrom.
![]() |
#8 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() Sv: Hvor gjør dere av overnattingsgjester?Oppblåsbar madrass fra Jysk eller Europris funker helt strålende.
![]() |
#9 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Hvor gjør dere av overnattingsgjester?Vi har to sovesofaer, samt at vi har gode madrasser som står klare til å legges på gulvet dersom vi trenger mer plass. Det har også hendt at småguttene"hives" ute av rommene sine for å dele en sovesofa, sånn at store tenåringsgjester kan få eget soverom. De synes det er spennende stort sett og gjestene er veldig takknemlige.
![]() |
#10 |
Prematurmamma
|
![]() Sv: Hvor gjør dere av overnattingsgjester?Vi har et par ekstra madrasser vi slenger på gulvet. Som regel er det barna som har overnattingsbesøk, og da sover de på barnerommet. Er det bestevenninnen min fra østlandet som kommer, forvises mannen til sofaen, og så sover hun med meg.
![]() |
![]() |
#11 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Hvor gjør dere av overnattingsgjester?
Det høres i hvertfal lut som det enkleste og rimeligste alternativet. Jeg får litt vondt i lommeboken jo nærmere jul vi kommer.
Er det forskjell på hvor man kjøper de oppblåsbare? Vi kjøpte en på Biltema, og den var lekk, så da mistet vi litt trua.
Ja, guri, vi har jo en vinkel/hjørnesofa der oppe også, der får i hvertfall to av gjestene plass. Jeg fatter ikke at jeg ikke tenkte på det!
![]() |
#12 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor gjør dere av overnattingsgjester?Jeg er fornøyd med slike fra Jysk: |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Smugleser
|
![]() Sv: Hvor gjør dere av overnattingsgjester?På sofaene i kjellerstua, og en slik ekstraseng fra IKEA. Sofaene har nokså rette puter i setet, så de er helt OK å sove på. Hender jeg gjør det selv.
![]() |
#14 |
passe nerd
Medlem siden: Sep 2010
![]() Sv: Hvor gjør dere av overnattingsgjester?Om du har fem som skal overnatte og ingenting de kan sove på vil jeg egentlig si at det er det samme som at du ikke har overnattingsplass til de, at du kanskje burde sagt det på forhånd. Kanskje du kan låne noe med noen, venner, naboer? Sofa kan iallfall en eller to ligge på. Oppblåsbar madrass fungerer også utmerket.
![]() |
#15 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Hvor gjør dere av overnattingsgjester?Hvis noen gir bort en sovesofa på finn, er det helt fyfy å ta i mot den?
![]() |
#16 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: Hvor gjør dere av overnattingsgjester?Vi har gjesterom m/ekstra stue hvor det er plass til 4, ved flere så har vi 2 doble oppblåsbare madrasser og 1 enkel, i tillegg har ungene dobbeltsenger på sine rom, de kan sove sammen en natt eller 4, så da kan evt et par ligge på ett av deres rom.
![]() |
#17 |
Borte
|
![]() Sv: Hvor gjør dere av overnattingsgjester?Vi har to sovesofaer, en dobbel og en enkel, men det har du sikkert ikke tenkt til å kjøpe nå før jul.
![]() |
#18 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Hvor gjør dere av overnattingsgjester?[
![]() |
#19 |
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
![]() Sv: Hvor gjør dere av overnattingsgjester?Vi har en gjesteseng av god kvalitet, og så har vi en løs madrass som kan legges på gulvet. Hvis vi har mange gjester, og svigefar ingen, så låner vi også madrasser fra gjesterommet hans (dobbelseng). Vi har kjellerstue, og særlig ungdommene liker å sove der nede. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
En anelse distre
Medlem siden: Feb 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor gjkør dere av overnattingsgjester?
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|