Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Mystisk pipelyd

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-12-14, 20:32   #1
M@M
Erfaren

M@M sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: østlandet
M@M er populærM@M er populærM@M er populær
Standard

Mystisk pipelyd

Hva er det som piper i huset vårt??? Jeg blir gal!!
Hver time kommer det et elektronisk piip som varer ca 1 sekund, og jeg klarer ikke å finne ut hvor det kommer fra. Dvs. det går 1-2 minutter lengere enn en time, så det forskyver seg i løpet av døgnet. Til sammenlikning: Kjøleskapet vårt lager en slik lyd hvis vi lar døren stå oppe, da med flere pip på rad. Det er ikke et slik kort pipp som røykvarsler med dårlig batteri gir fra seg. Jeg trodde en stund at det var i kjelleren, men piipet var ikke så tydelig der nede. Nå tror jeg det er på vaskerommet. Så i dag har jeg med en times mellomrom stått med hodet inn i et skap der, for å høre. Men det var ikke det ene "roteskapet" og ikke det andre... Det er ingen røykvarsler der. Ingen elektroniske duppeditter. Det er vaskemaskin og tørketrommel av merke AEG, ca 10 år gamle. Vaskemaskinen kan stilles inn til å pipe når den er ferdig, men det har jeg slått av. Dessuten er ikke maskinene på... Det er et koblingsskap bak maskinene, men i følge mannen er det bare rør der, og ikke noe som kan pipe.

Så hva kan det være :???:
Mannen bryr seg ikke om det, men jeg MÅ finne ut hva det er. Så om 47 minutter skal jeg stå med hodet inn i vaskemaskinen og lytte...

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:07.