![]() |
#1 |
Introvert textrovert
|
![]() Mistet lyden på MacEtter å ha brukt eksterne høytalere på Macen min har jeg nå mistet lyden i de innebygde høytalerne. Jeg er ny Macbruker på arvet maskin og kan lite om maskinen. Jeg har funnet systemvalg og lyd, men det står bare "den markerte enheten har ingen ut-kontroller". Hva nå enn det betyr. Jeg fant en oppskrift der det sto at det skulle stå "interne høytalere - innebygd utgang", men det valget har ikke jeg. Lyden virket tidligere før jeg koblet på Music Angelen.
![]() |
#3 |
heimføing
|
![]() Sv: Mistet lyden på MacDu har hatt en ledning/kontakt i mac'en og deretter mistet lyden når denne ble tatt ut? Skjedde meg i høst, og fant ut at mac'en "trodde høyttalerkabelen sto i" enda. Fysisk feil inni kontakten altså. Det er et eller annet inni der som skal registrere at det er en plugg i, og denne tror at pluggen står i enda. Man må altså lære den at man har tatt den ut. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
heimføing
|
![]() Sv: Mistet lyden på MacJeg tror dette kan skje hvis man drar ut kabelen litt uvørent og skjevt etter å ha brukt hodetelefoner eller ekstern høyttaler. Har ikke skjedd flere ganger etter at jeg ba tolvåringen være litt mer forsiktig med dette. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Mistet lyden på MacNå virker det. Vet ikke hva jeg gjorde, annet enn å stikke pluggen inn igjen og ta den ut. Nå lyser det ikke rødt mer.
![]() |
#10 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Mistet lyden på MacSamme skjedde med min Mac i sommer. Jeg skjønte ingenting og tror det løste seg på samme måte, jeg rota litt med ledningene inn og ut og så plutselig funket det.
![]() |
|
|