Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Karaoke-spinnoff!

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-01-15, 12:51   #1
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 357
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Karaoke-spinnoff!

Inspirert av karaoketråden, spør jeg rett og slett om du liker å synge.
Og synger du pent? Høyt? Bare når du er alene? Aller helst sammen med andre? Organisert i kor eller vokalgrupper eller som solist eller bare i bilen og i dusjen? Liker du at folk synger? Eller synes du folk skulle holde syngingen sin for seg selv? Får du skryt for din fagre røst, eller klager folk når du synger?

Poll kommer! Edit: jeg husker ikke hvordan jeg lager poll og skal i et møte om fem minutter, så derfor kan du bare svare på spørsmålene mine i stedet for.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-15, 12:55   #2
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Karaoke-spinnoff!

Jeg synger hele tiden, enten høyt eller inni meg. Jeg synger ikke pent lenger, men det får så være. Også er jeg en racer på sangtekster, så jeg gir meg ikke på harde møkka, heller.

I tillegg er jeg en assosiasjonist. Nesten alt trigger en sang hos meg. Akkurat nå synger jeg Mor, jeg vil tilbake for full mental hals, wonder why.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-15, 12:56   #3
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg elsker å synge. Min største drøm har alltid vært å ha sangstemme. Jeg sang i kor på barneskolen, og jeg stortrivdes. Vi vant NRKs konkurranse om Norges beste pikekor, så det var rimelig seriøse greier. Men jeg merket etter hvert at jeg egentlig ikke hadde noe særlig sangstemme. Jeg sang andrealt, men selv det ble for høyt for meg.

Så nå synger jeg KUN til husbruk. Jeg skal være med karaokekveld på Syng om en stund, og jeg er rett og slett spent på om jeg finner sanger som passer mitt toneleie. Den "perfekte" sang for meg er Tanita Tikarams "Preyed Upon".

Jeg er dog STOR motstander av allsang, så sånn sett synes jeg ofte at folk kunne holde syngingen min for seg selv. /

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 19-01-15, 13:01   #4
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

I tillegg er jeg en assosiasjonist. Nesten alt trigger en sang hos meg.

Samme her. I dag hørte jeg på Elton Johns "Rocket Man", og tenkte med lettelse at jeg tross alt ikke har den på hjernen HVER DAG lenger, slik jeg hadde i min forrige jobb. Hvorfor? Jo, fordi han synger "She packed my bags last night, preflight" og jeg brukte å jobbe med InDesign, der det var en innstilling som het nettopp preflight. Jeg slapp altså ALDRI unna den sangen. To og et halvt år med freakin' Elton John på hjernen.

Gammel 19-01-15, 13:01   #5
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg elsker å synge og småsynger kronisk. Jeg har bra stemme og godt gehør også, og burde sunget i kor, strengt tatt, for det er jo kjempegøy. Det var bare å a) finne et kor med riktig repertoar-/seriøsitets-/innsatsratio og b) å finne tid.

Ungene klager litt på syngingen min, men det er nok mest sangvalgene de har problemer med. Jeg synes det er ganske hyggelig med andre småsyngere, og kan til og med like allsang (selektivt).

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-15, 13:02   #6
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg assosiasjonssynger også.

Gammel 19-01-15, 13:04   #7
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Standard

Mannen klager på syngingen min, men det er fordi jeg har for vane å bare synge én strofe av en sang. Om og om igjen. Jeg tror han går berserk om han noen sinne hører førstelinjen av Cottonfields igjen.

Gammel 19-01-15, 13:05   #8
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Jeg synger hele tiden, enten høyt eller inni meg. Jeg synger ikke pent lenger, men det får så være. Også er jeg en racer på sangtekster, så jeg gir meg ikke på harde møkka, heller.

I tillegg er jeg en assosiasjonist. Nesten alt trigger en sang hos meg. Akkurat nå synger jeg Mor, jeg vil tilbake for full mental hals, wonder why.

He-he, her har du nesten meg også. Alt som skjer, trigger sanger, og sanger jeg hører, trigger minner. Jeg er oppvokst med en mor som gikk rundt og sang hele tiden (uten at hun visste at hun gjorde det), mens jeg nok synger mer inni meg. Elsker singstar og karaoke og gitar og det meste. Og salmer i kirken! Jeg synger forholdsvis reint, men har ingen stor stemme.

Gammel 19-01-15, 13:09   #9
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Standard

Jeg knytter veldig mange sanger opp mot hendelser. At den og den sangen hørte jeg på skolebussen på vei hjem en vinterdag i 84 og sånt. I forbindelse med arbeidsuketråden begynte jeg å tenke på min arbeidsuke i åttende, og det jeg husker best er at vi hørte mye på Bette Midlers versjon av Beast of burden. Alt det andre er litt vagt.

Gammel 19-01-15, 13:10   #10
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

om du liker å synge? Nei

Og synger du pent? Nei

Høyt? Ja

Bare når du er alene? Aller helst sammen med andre? Aller helst sammen med barna eller mannen. De blir så flaue, det er gøy. Eller hvis jeg har gått på en champis-smell.

Organisert i kor eller vokalgrupper eller som solist eller bare i bilen og i dusjen? Ha ha, nei. I bilen og foran ungene, stort sett.

Liker du at folk synger? Ja

Eller synes du folk skulle holde syngingen sin for seg selv? Nei

Får du skryt for din fagre røst, eller klager folk når du synger? Stort sett klager.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-15, 13:13   #11
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Forøvrig - sitat fra mamma en gang vi så på idol (innledende runde):

"Jeg skjønner ikke at foreldrene ikke kan si fra at det høres helt forferdelig ut. Jeg hadde aldri latt deg melde deg på, for eksempel"

Jo, takk.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-15, 13:15   #12
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Jeg knytter veldig mange sanger opp mot hendelser. At den og den sangen hørte jeg på skolebussen på vei hjem en vinterdag i 84 og sånt. I forbindelse med arbeidsuketråden begynte jeg å tenke på min arbeidsuke i åttende, og det jeg husker best er at vi hørte mye på Bette Midlers versjon av Beast of burden. Alt det andre er litt vagt.

Ikke sant - sånn er jeg også. "You Win Again" med Bee Gees er fra kantina på ungdomsskolen, der det gikk rykter om at noen hadde spytta i deigen til pizzahorna. "Don't Dream It's Over" med Crowded House er leirskolen på Isle of Wight i 1987. "She Fell Into My Arms" med Ed Harcourt er dagen etter at brors samboer ringte og fortalte at han gikk på heroin.

Gammel 19-01-15, 13:16   #13
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har helt grei stemme. Ingenting å selge, men heller ingenting å skjule. jeg synger reint - har sunget i bryllup (sammen med andre) og i kor. Pr i dag sy nger jeg kun til husbruk - og i perioder er jeg plagsom. Jeg kan godt ta meg selv i å synge ut i det offentlige rom også - men da er det mer at jeg ikke tenker på hva jeg holder på med.

Gammel 19-01-15, 13:17   #14
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Liker du å synge? Ja
Synger du pent? Ja, men ikke så pent som før. Utrent stemme = rusten stemme.
Høyt? Lett.
Bare når du er alene eller aller helst sammen med andre? Både jeg og kollegaen som sitter ved siden av meg er assosiasjons-synger. Det hender det blir høy sang, på jobb. (Da gjerne det mest utrolige ...)
Organisert i kor eller vokalgrupper eller som solist eller bare i bilen og i dusjen? Desverre bare til hus/bil-bruk for tiden. Jeg savner å synge i band og kor.
Liker du at folk synger eller synes du folk skulle holde syngingen sin for seg selv? Jeg er litt lei ungenes konstante jodling, men det har de visstnok arvet av meg så det er payback ... Jeg liker det stort sett ellers.
Får du skryt for din fagre røst, eller klager folk når du synger? Tjah. Mest skryt. Av og til klager på valg av sang. Spesielt på jobb.
(Kollega A: Hva?! ALDRI i livet om jeg hadde blabla. Kollega B og Ru: "Aaaaldri i livet, min venn ..." og sånn går dagene.)

Gammel 19-01-15, 13:19   #15
Addison
Champagne til alt

Addison sin avatar

Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg liker godt å synge, og synger vel ganske pent. Synger gjerne høyt, men også mye inni meg. Kan gjerne synge sammen med andre, allsang er ikke favoritten, dog. Synger mest nattasanger, festsanger og en og annen solosang med piano om anledningen passer. Har også tidvis sunget korsang i korps, det fungerer faktisk veldig bra. Folk må gjerne synge for min del, øvelse gjør mester! De få gangene jeg synger slik at folk hører meg alene (type solo med piano), får jeg ofte skryt, særlig fordi (tror jeg da) folk ikke forventer at jeg kan synge, siden jeg oftest spiller i slike sammenhenger.

Gammel 19-01-15, 13:20   #16
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1277
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er veldig glad i å synge, og har fått høre mange ganger at jeg synger pent, men etter at noen korberter (som muligens hadde vikarierende motiver) slengte ut at det var grusomt å høre meg en gang, har jeg så godt som aldri sunget så andre mennesker hører.

Er ganske allergisk mot mennesker som kritiserer andres sangstemmer, gitt.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-15, 13:21   #17
Eia
Permakulturell

Eia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Ja, jeg liker å synge. Men jeg synger altfor lite for tiden! Før sang jeg hele tiden.

Jeg synger helst i bilen. Eller hjemme alene. Men kan også synge i festmodus, i forsamlinger. Og så liker jeg når andre synger, men helst når de kan holde tonen. :litt for godt gehør:

Ja, jeg har en brukbar stemme. Folk klager som regel ikke.

Et av mine mål for året er å synge mer, og kanskje starte/være med i et kjellerband. Det er mange potensielle kjellermusikere i nærområdet.

Gammel 19-01-15, 13:25   #18
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Standard

Bestevenninna mi og jeg "fant hverandre" en av de første ukene av masterstudiet i England. Vi satt inne i en time med teknisk oversettelse, og læreren sa ett eller annet som fikk både venninna mi og jeg til å bryte ut i "Slaaaaave to the rhythm" helt på likt. Alle glante på oss, og vi ble først helt paffe og så begynte vi å le og le. Da skjønte vi at vi var meant to be som venner.

Gammel 19-01-15, 13:40   #19
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Jeg liker å synge, og har en helt grei, om enn utrent, stemme. Jeg har sunget i flere kor, men det begynner å bli lenge siden.

Og så er jeg, eller var, for det skjer ikke så ofte lenger, glad i nachspiel med gitar. Da er jeg av de aller ivrigste, og synes stemmen høres riktig så flott ut.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-15, 13:44   #20
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Bestevenninna mi og jeg "fant hverandre" en av de første ukene av masterstudiet i England. Vi satt inne i en time med teknisk oversettelse, og læreren sa ett eller annet som fikk både venninna mi og jeg til å bryte ut i "Slaaaaave to the rhythm" helt på likt. Alle glante på oss, og vi ble først helt paffe og så begynte vi å le og le. Da skjønte vi at vi var meant to be som venner.

En vakker historie!

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:42.